Gå til innhold

christianm

Medlem
  • Innholdsteller

    2
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

christianm's Achievements

  1. Jaså, de er like....Det viste jeg ikke. Kjekt å vite SteffenK: Han har en slik bil? Mener du en 200sx eller en bmw med slik motor? Orginalt er den ikke så veldig kjapp, men det jeg liker med den er at du ikke trenger å koste på så veldig mye for å få forholdsvis grei respons i motoren. Men selvsagt, du finner mange motorer som er bedre. Men jeg tenkte kjøre budsjettmoro, ikke få mest mulig effekt. Hvilken motor ville du satset på?
  2. Dere hater meg vel allerede Jeg har en 1992 E36 318i. Den har gått i overkant av 200 000km og er ikke noe særlig drag i den lengre, så har lyst på litt mer futt i den. Det jeg har lyst til å hive oppi er en Nissan SR20DET, som bla finnes i 200sx S14. Det er en 2 liters turbomotor på 200hk. Grunnen til at jeg vil ha den motoren er fordi den ikke veier så all verden, billig å få ut over 250hk av, og ikke minst jeg kan skaffe en slik motor til en billig penge. Kom gjerne med andre motorforslag hvis dere vil. Regner med det blir mange forslag om div BMW motorer nå men Motordelen er egentlig greit nok, mellomaksel skal man alltids få til å modde på (blir vel Nissan-gearkasse), og det elektriske skal gå bra. Hvilken diff mener dere jeg burde gå for? Bilen er alt for myk som den er, noen forslag til understell man kan hive på? Dette blir bruksbil, ikke noe som skal rigges for å kjøre på bane etc, så jeg er ikke interessert i noe dyrt. Bremsene kunne også vært greie å oppdatert. Jeg har et sett bremser fra Lancer EVO liggende (de små rallybremsene, ikke de store Brembo'ene) som alltids kan moddes på, hvis ikke noen andre har forslag til andre for en grei penge. Siden det er snakk om en 318 er jo ikke karosseriet det aller stiveste. Som tidligere sagt så bryr jeg meg ikke så mye om det, men karosseriet blir iallfall stivet opp med et par stabstag iallfall. Eller mener dere dette karosseriet er et for dårlig utgangspunkt i forhold til f.eks et 325 karosseri? En annen ting er godkjenning. Jada, jeg regner ikke med å få den godkjent med en Nissan-motor. Men for en 318, hvor mye effekt går det greit å få godkjent den med? Og hva må gjøres da? Oisann, ble vel litt vel mange spm her men håper dere orke å svare blasfemi-tråden min uansett
×
×
  • Opprett ny...