-
Innholdsteller
348 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Om Robin
- Bursdag 04/06/1988
Profile Information
-
Interesser:
Vesfold
Nylige profilbesøk
Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.
Robin's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Hei, Jeg har en komplett M42B18 turbomotor som jeg vurderer å selge. Har ikke lakt den ut for salg enda, men har begynt på annonseteksten, så limer den bare inn under her. Motoren står i bilen, så det går ann å prøve den. Motoren var ferdig bygd våren 2012, og har gått 17.000km siden det (tror jeg), både på bane og vei. Motorblokka og toppen ble sendt til Sarpsborg Motorverksted, der ble motorblokka og toppen renset og vasket, det ble byttet ventilstyringer på eksosventilene, slipt alle ventiler, mira frest alle ventilseter, planet topp, polert begge kamakslene og pusset kamlagerlerier, boret sylindre til 0.5mm overdim. Den ble satt sammen med alt nytt av pakninger, og mye slitedeler som registerkjede, strammere osv. Spec liste på resten av delene står lenger nede. Har kvitteringer på kjøp av motoren fra bilopphuggeri, fra motorverkstedet og for mange av de andre delene. Da den ble mappet av Kai Roger Bakken i Dynapack, fikk den 310WHP på 1,25 BAR ladetrykk, som er det trykket jeg har kjørt på hele tiden. Etter at motoren var ferdig bygd, har den vært åpnet en gang, da Cometic MLS toppaktningen røyk. Da ble den istedet O-ringet blokka med kobbertråd og brukt orginal toppakning, det har holdt siden. Da ble det samtidig byttet til smidde Carrillo råder (hadde orginale råder, men smidde stempel før det), og blokka ble honet og satt på nye stempelringer. - Haltec e6x Datasprut, med motorkontakt for 318is - 3 Bar ekstern map sensor (Fjernet luftmengemåler) - Motorblokka er boret til +0.5mm - Je Smidde stempler, kompresjon 9:1 - Carrillo smidde råder med oppgraderte WMC bolter - ARP 2000 studs til toppen, ARP studs til veiva - O-ringet blokk med kobbertråd, orginal toppakning - RC 550cc Dyser - Bosh 044 Ekstern bensinpumpe, 1 liter swirl pot - Turbosmart FPR800 bensintrykksregulator (orginal regulator er fjernet), montert klokke på den som viser trykket - Orginalt innsug, disablet dual ram, samco silicone innsug slange - 360 degree oil groove veivlager fra M50 motor, veiva har ACL race lager - To dobble oppgraderte coiler - MSD pluggledninger og plugghetter - Bosch F3CS tennplugger - Garrett GT2860RS Turbo, låst den integrerte wastegaten - Tial 50mm ekstern wastegate, oppgradert med 1 bar fjær - Neukin Bottom mount turbo grenrør, modifisert flens til turbo for at turbo skal stå i en stilling der den går klar av motorfestet - Frontmontert ladeluftkjøler, passer perfekt i en E36 M front uten å kappe i metallstøtfangeren som ligger inni - 2,5" Trykkrør - K&N konfilter, 3" fra turbo inlet - Forge VTA BOV 25mm - Turbo XS HPBC boostcontroller - 80 grader thermostat - Radiator fra E36 328i, selger med den eller vanlig 318is radiator. - Elektrisk kjølevifte 16" - Rallyroad.net lokk til oljefilterhuset med uttak for slanger til oljekjøler, oljetrykkssensor og oljetempføler - 16 raders oljekjøler - Eksosanlegg: 3" downpipe, 2,5" etter downpipe, to Simons lydpotter, en under midten og en bak, alt i rustfritt stål. - Oljeåndingssystem, med en 2 liter catchtank fylt med 5 m metallremsekrøllet innvendig og 3 filter, retur av olje til bunnpanne, to 20mm slanger til lufting fra toppdekselet, ett 20mm rør til lufting - Oljepumpe for retur av olje fra turbo til bunnpanne (olja renner ned i en stor slange som et reservoar som blir pumpet inn i bunnpannen) Her er en video fra mappingen. https://www.youtube.com/watch?v=rpddiRvpQ94 På siden finnes det også videoer fra diverse banekjøringer bilen har vært brukt på. Har ikke lakt ut noen de siste to årene. https://www.youtube.com/channel/UCXCyHT7PEETTt8Pnw4_Q2VQ Det følger med en Getrag girkasse fra e36 316 eller 318is (har to), jeg har brukt en ZF girkasse (328/M3), men den er ikke til salgs.
-
Hei, jeg forhåndspåmeldte og betalete for en stund siden for meg og min bil og en person med sin bil også, vi fikk billettene på e-post. Jeg kommer, men ikke den andre bilen. Går det bra om billetten fra den persjon og bilen som ikke kunne komme alikevel, brukes eller omgjøres til en annen persjon med da en annen bil? Hvis det går etter planen stiller vi 1-3 biler på dynoen da også. 318ti`er alle sammen: -318ti M42 høy km -318ti M44 lavere km -318ti M42 Turbo
-
240whp på 0,6. Så da er det bare litt under det på 0,55. Men det trengs som sakt bedre tester for å vite hva som faktisk stemmer helt.
-
Det var det vi også syntes att den brude. Men det er ikke testet/målt nøyaktig.
-
Produsenten har ikke greid å svare på epost. Eneste kilden jeg har på at det kan passe annet en compact er at han jeg kjøpte det av hadde dette i annonsen: "Selger mitt brukte Wiechers Sport halvbur i polert aluminium. Tverrstaget i baksetet er avtagbart og med dette ute så er baksetet fullt tilgjengelig. Passer E36 coupe, sedan og compact. Rørdiameter er 40mm og tykkelse på rørene er 3mm, så er et lett bur! Buret er tiltenkt skrudd, alt av braketter og bolter medfølger. Noe merker på rørene etter bilbeltene og annet utstyr. " De merkene på røra stemmer forsåvidt men det er ikke rare greiene. Den venstere skjøten er litt hardere å få sammen enn den andre, men det er ikke noe problem. Der beltene ligger inntil satte jeg på skumgummi som sees på bilde, uten de så lager de veldig irriternde skranglelyd hvis de ikke er i bruk. Gnir man over en runde med autosol vil det bli enda blankere.
-
Har sendt produsenten en e-post så får vi se om de kan bekrefte/avkrefte det.
-
SOLGT Hei, selger et skrudd halvbur i polert aluminium til E36. Det har stått i en E36 Compact, men jeg tror det passer til andre E36 også, det kan jeg undersøke nærmere hvis noen er intresert. Her trengs det ikke å sveises noe, bare å skru fast med plater under i gulvet og i hjulbuen bak, dette følger med. Det går ann å montere det med baksetet i, sideputene bak må da bare modifises ved å ta ut litt skum der bøylen går forbi. Staget som går på tvers over baksetet går ann å ta av. Pris: SOLGT
-
Hei Ønsker å kjøpe stikkaksler med ABS-ringer fra E30 325/M3. Akslene må være i god stand. Ifølge realOEM så finnes akslene jeg er ute etter på følgende biler: Part 33211226901 (Rmfd-output shaft ABS) was found on the following vehicles: E30: Details on E30 E30 316i Touring, Europe E30 318i Touring, Europe E30 318is Coupe, Europe E30 320i Touring, Europe E30 320is Coupe, Europe E30 320is Sedan, Europe E30 324td Sedan, Europe E30 324td Touring, Europe E30 325i Coupe, Europe E30 325i Touring, Europe E30 325i Sedan, Europe E30 325i Convertible, Europe E30 M3 Convertible, Europe E30 M3 Coupe, Europe
-
Da har bilen blitt prøvd litt hardere også, første banedagen på rudskogen for den nye motoren om lørdagen. Fikk da et problem som jeg ikke har hatt tidligere med veivhusventilasjonen (har bare kjørt 100mil ikke på bane før dette da). Det er kobla fra det orginale uttaket på toppdekselet med slange til en catch tank(tett, ikke med luftfilter på toppen), som det også går et rør ut av og inn på slangen på suge sida av turboen (dette var for å prøve å lage undertrykk i veivhuset). Det som skjer under banekjøring er at catch tanken fylles med olje ganske fort, og når den da er full går det olje ned den andre slangen og gjennom turboen og inn innsuget. Så her må det verdtfall gjøres om noe. Tenker at den slangen som går til sugesida av turboen fra tanken må vekk, og at det heller må gå rett fra toppdekselet til catch tanken bare og at denne bare puseter med et luftfilter på toppen. Evnt kansje det må lages flere uttak for lufting i toppdekselet? Noen som har noen tips om hvordan dette kan utføres for å fungere? Catch tanken er ikke så veldig stor kansje burde den også verdt større?
-
Takker folkens Alt er i rustfritt, pottene er av merket simons, så er det 3" downpipe og 2,5" bakover, skjøte flenser er av typen med 3 bolter, og flex skjøt etter dp og i røret fra wastegate, og selvfølgelig flens som passer mot turboen. Alle delene er kjøpt løse og hjemmesveisa, delene kommer fra Turbopower i Kongsberg. Tanken var å bruke skinnførerstolen til vanlig ja, men dette er ikke daglig bilen så det har lett for at den andre blir stående mest i. Skal se om jeg får opp bedre bilder av interiøret etterhverdt.