Gå til innhold

Aksdal

Medlem
  • Innholdsteller

    157
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    axo05@hotmail.com
  • Website URL
    http://www.aksdal.no/eric

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Aksdal's Achievements

  1. Lover å oppdatere når skru sessongen er i gang!
  2. Bakfanger og resten av karosseriet er kastet. Har komplett forstilling igjen. Pluss 2 NYE kalippere bak, en ny bakdemper med nivåregulering, og er skinn ratt.
  3. 1993 modell 525iX Touring selges hel eller i deler. Tenkte å bruke motor i en bakhjulstreker, men har komplett drivlinje i bra stand, nye kalippere bak, ny demper med nivåregulering bak. Ta kontakt på 40848484 Fraråder svar og PM her.
  4. Bilen ble så lav med coiloversene skrudd i bunn, at jeg ikke fikk jekken under, så har laget nytt jekkfeste i stepphjuls brønnen, eller reservehjusl brønnen som dere sier. Rart med det, men så mye som jeg spinner, så trenger jeg ikke reservehjul.. I år skal jeg prøve disse fangerene. Laget av Rune Hansen Motorsport. Passformen er grei, finnishen må lages selv og prisen er helt OK!
  5. Fant fort ut at gutta på Wisefab har drete på draget når de satt sammen kittet til e30. De leverer ytre endeledd til Opel Astra G, endre ledd spaser med hann gjenger i ene enden og hun gjenger i andre. Man må bruke indre endeledd fra E36, men de følger IKKE med i esken, og koster 1200kr paret på GS bildeler.. Her kan dere se hvordan det blir med M50 med E36 bunnpanne i e30. Stabstaget kan ikke brukes sammen med Wisefab uansett. For å få motoren på sin orginale plassering, med helt flat bunnpanne (Ikke noe M20 Lut som svenskene elsker) så måtte jeg lage en liten utsparing i traversen En annen ting med Wisefab er at de flytter demperen lengre frem(for å få mindre caster) og lengre til siden(for å få mindre camber) men med mine XYZ DriftSpec fra www.BCRACING.NO så subber fjæren i dempertårnet, så jeg må lage litt større hull til topp platene så jeg får flyttet de litt inn Bak er det også litt dårlig plass til bensin rørene. Selv om demperene er oppned. Og som det står i papirene til coilovers kitet: No modification to the chassie needet. Den må dere ta med en klype salt..
  6. Ellers har jeg sveist krager på alle trykkrørene så de ikke skal poppe av når det er mest gøy! Har sveist inn temp sensos i trykkrøret, sammen med en dumpventil som jeg ikke aner hvor kommer fra.. Men den er der om ikke annet.. Har og sveist inn WG i eksosen pga. bilsport regelement! Ville mye heller hatt den ut i friluft så folk kan høre når jeg kommer! har jo ikke fløyte på bilen lengre.. Har selvsagt laget til så jeg kan trekke den ut i fri luft om det skulle bråke forlite.. Litt teleskop Down pipe, men duger sikkert.. og Diesel stuss så klart, bare så myndighetene blir fornøyd.. Så skal jeg kjøre uten servo, og da med 6pk1428 reim Selvopprettingen blir mye raskere uten servo, men med Wisefab, så blir styringen så kort, og utslaget så langt, så da begynner jeg med en gammel E30 non servo tannstang med 4.1 runder på. har også tannstang fra E30 med servo og E36 med servo, så får prøve meg litt frem med hva som funker..
  7. Nytt varmeapperat fra Summit har jeg fått montert Nye Coiler er jeg blitt sponset med av RS Tunning Bergen!! Takk til Raymon Skår! Bestillte plugg kabler fra Kimmit, men de var til en V8 eller noe, så de passet ikke.. De var 90 grader bend i begge ender, og de blir vanskelig å få nedi plugg hullet på m50.. Så har jeg laget feste til Intercooler som er 300x600x10. Er vel ikke mange e30 med turbo som har 10 cm tykk intercooler?
  8. Så måtte justere litt på torpedoveggen. Litt kjipt siden det nettopp er lakket der.. Nå hadde jeg ikke mer lakk i bilens farge, så får duge med svart.. Nå får jeg både gassen og kløtsjen i gulvet. Bremsen tror ikke jeg det blir så mye vandring på...
  9. Gikk på en smell når jeg fikk montert gass wiren. Fikk ikke nok vandring på spjeldet før pedalen traff gulvet. kunne sveist om pedalen, men den er alu, og det kan ikke jeg sveise.
  10. Dårlig med oppdateringer for tiden, men går litt seint i garasjen. Planen var å få ferdig bilen denne uken, men det gikk ikke helt som planlagt. Det vil si at jeg ikke får kjørt Powerdrift løpet i Skien nå til helgen. Det som gjenstår på bilen er egentlig bare små ting, som tar sykt lang tid.. Innsuget tror jeg blir bra. Det er diverse mod som må til for å få det bra. Man før f.eks. sveise inn forsterkninger inni plenumet, pga. av at det er støpt og er ganske tynnt. Det har ikke jeg gjort, for jeg skal ikke ha så mye ladetrykk i år, og bare 98 bensin. Det er 4 vakum uttak i enden av innsuget, disse er litt nærmt trakten på syl. 6, så jeg har tatt ut vakum midt under innsuget i stedet. Under innsuget er det 13 mm hull som jeg ikke aner hva er til, så jeg tettet det bare med en alu plate med vakum nippel på. Innsuget må også portes en GOD del i flensen mot toppen. Gass spjeld har jeg kjøpt 80mm. Det kjøpte jeg på Driftmotion.com eller noe. Der der det bare å slipe litt på en sykkel bremse wire, så passer det. Det er MYE verre å feste gass vaieren til pedalboksen. Der har jeg ikke funnet noe god løsning på enda.. Kommer flere bilder i helgen når jeg får skrudd litt igjen!!
  11. Som overskrift! Nummer Bosch 0-261-200-413 Kan bytte i Non-Vanos hjerne, 403.
  12. Har ikke fått gjort så mye i helgen, pga. jobb. Men motor rommet kommer til å se bra ut!
  13. Takk! Regelen er tatt fra Bilsportboken 2013. Målet med bilen er å få en konkuransedyktig bil til drifting løp, med litt bedre vekt fordeling, men mest av alt GOD kjøling og mye kjøretid! Det er vel noe alle turbo biler sliter med. Jeg har bare kjørt 3 Powerdrift løp, og gjort det veldig dårlig i alle, så håper dette nye oppsettet hjelper godt på! Nå er det om å gjøre å få ferdig bilen til løpet i Skien 9 mai. Så blir å mappe bilen før det! Gleder meg sykt!
  14. Her er felgene: http://www.summitracing.com/parts/pcw-52-6181/overview/ Adrian: Ja, det er bilen som gikk på taket i Sigdal
×
×
  • Opprett ny...