Gå til innhold

ES

Medlem
  • Innholdsteller

    269
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    einarskare@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

ES's Achievements

  1. Motorstyreenhet byttet og problemet ble løst.
  2. Monterte nytt orginalt batteri og kodet i dag uten noe forandring. Ny styreenhet på vei fra tyskland, så håper det går seg til da
  3. Det vet jeg ikke da det var forrige eier som fikk det byttet, men jeg kodet det på nytt for en uke siden da jeg byttet ibs sensor.
  4. Akkurat samme spenning foran som bak og motor er jordet skikkelig. Skal ikke utelukke batteri selv om det ble byttet i sommer, men vil tro det hadde kommet andre feilkoder dersom problemet ligger der. Den skulle ladet mer enn 14.1 for å fylle det opp, og det skulle ikke vært kommunikasjonsproblemer samt den skulle ikke kuttet oljetemp og nivå. Det at den lader 14 volt er et slags nødmodus den går i pga den ikke får signal via bsd. Eneste som nå gjenstår å bytte i bsd kretsen er dme, som også bestemmer hvor mye dynamo skal lade avhengig av behovet, samt sender oljetemp og nivå signal til kombi. Nå ligger den i nødmodus med en simulert oljetemp på 207c for at bilen skal være kjørbar. Har målt gjort noen målinger med oscilloskop i dag som skal sjekkes i uken så får da se om det blir ny styreenhet eller ei. Imellomtiden skal jeg forsøke ett annet batteri. Ingenting hadde vært bedre enn om feilen ligger der
  5. Batteriet er nesten nytt Har byttet oljenivåsensor og ohmet ledningsnettet fra ibs sensor til styreenhet og deretter videre til dynamo og oljetemp/nivå. Ingen brudd eller jordfeil. Kun motorstyreenhet igjen, så er alt i bit serial datakretsen nytt, men forundrer meg ikke om feilen fremdeles er der.
  6. Har nå byttet ibs sensor og jordingskabel, registrert batteri på nytt, kodet kombiinstrument på nytt men de samme tre feil kommer tilbake.
  7. Hei. Har følgende feilkoder på min 2005 m5: 278F IBS communication 279B Alternator communication fault 278E Oil condition sensor Fant flere på m5 board som har hatt samme feil og de har byttet regulator/dynamo og feil ble borte. Jeg byttet til sprell ny dynamo men får fremdeles samme feilkode. Oljenivå og oljetemperatur detter ut når denne feilkoden ligger inne. Dette pga de kommuniserer via bsd sammen med dynamo. Når jeg sletter feilkode med bilen i gang kommer oljenivå og tempvisning tilbake og holder seg i ca 30 sek før de detter ut og feilkoder kommer tilbake. Feilen ble oppdaget etter stormen nina hadde herjet på vestlandet og bilen hadde stått i ro noen uker da jeg jobber offshore. Da kom forøvrig oljetemp og nivå tilbake etter en god kjøretur og ladespenningen lå på 14.8v. Etter neste offshoretur kom feilen tilbake og jeg plukket ut moduler for å se etter fukt. Det ble funnet fukt i kontakten til motorstyreenheten samt litt irr på noen kontakter. Renset dette og tørket opp fukten uten at det hadde noe å si for de gitte feilkodene. Ladespenning lå nå på 14.1v. Noen som har noen tips eller innspill til hva som kan gjøre dette før jeg bestiller ny styreenhet og mer deler som kanskje ikke løser det. Er dette en feil som kun ibs sensoren kan lage? Noen som har koblingskjema på dme til denne bilen? Ladespenning med ny dynamo ligger fremdeles på 14.1v. Innspill taes i mot med stor takk. Mvh Einar
  8. Mellom 05 og 07 visste ikke at de var forskjell på lyktene på de tidlige modellene og frem til 05. Jeg skrev preface i overskriften så da regnet jeg med de fleste forstod at det er før 07 jeg leter etter.
  9. Hei. Ønsker å kjøpe to frontlykter til min e60 da forrige eier har montert feile lykter. Det må være xenon og de må være adaptive. Pærer og ballaster trenger ikke å følge med.
  10. Hei. Jeg får en feilkode på oljenivåsensor som ikke lar seg slette. Ved diagnose får jeg opp følgende feilkoder: Alternator: under-excitation. Antar at dette betyr for lav ladespenning, men måler 14.20V stabilt på tomgang. Får også feilkode på oljenivåsensor og oljetemp. Har lest meg frem til flere som har fått denne feilen ved feil på dynamo da disse sensorene på ett eller annet vis skal være koblet via dynamo. Det kommer ikke feilkoder på lading/batteri/dynamo i idrive, Kun på oljenivåsensor. Ved sletting av feilkode fungerer oljetemp og oljenivå som normalt i ca et halvt minutt før de detter ut. Tomgangturtall øker også litt ved aktiv feil. Ser ingen forskjell i ladespenning på bil før og etter sletting av feilkode, heller ikke i øyeblikket bilen legger inn feilkoden. Har lett etter fukt i moduler, sjekket batteri m.m men finner ingenting unormalt. Fikk denne feilen en gang for noen uker siden sammen med en rekke av andre feil etter bilen hadde stått i ro noen uker. Den gang lot feilkodene seg slette og jeg hadde da stabilt 14.8V på multimeteret, oljetemp og oljenivå kom først tilbake etter en halvtimes kjøring. Først litt ustabilt, deretter ble temp stabil og holdt seg funksjonabel frem til nå. Noen her som vet hva deres E60 har i ladespenning? Evt hva som er minimum før bilen skal begynne å lage feilkoder? Synes ikke 14.2V er unaturlig lavt og regner med bilen regulerer ladespenningen etter behov. Kommer ikke noe spesielt dipp i spenning ved fulle lys/vifte osv. Noen som kan definere alternator under excitation? På forhånd takk.
  11. Hei, har problemer med å justere høyden på min 2005 e61 bak ved hjelp av diagnose apparat (autologik). Det som skjer er at uansett hvilken høyde man taster inn, starter pumpen og kjører ræven til topps. Dette gjør den så og si hver gang og jeg må blø av trykket på belgene til pumpen stopper pga "overbelastning". Har ved enkelte tilfeller klart å stoppe prosessen, men på helt tilfeldige nivå og ingen som helst fasit på hvorfor den stoppet akkurat der. Måtte i dag koble vekk styreenheten pga den ikke ga seg. Har selvsagt sjekket for feilkoder. Denne feilen har dukket opp på flere biler, mens enkelte lar seg justere helt smertefritt. Er det flere som har vært borti dette og har noen formening om det kan være feil på autologiken eller bilen som ikke kommuniser med nivåsensorene uten å gi feilkoder, evt om dette er en softwarefeil på enkelte modeller? Mvh Einar
  12. Hei tipper at hvis denne ikke blir solgt før, så blir den nok godkjent avgiftsfritt i 2014. Kan nok være derfor den ikke allerede er godkjent. Dersom noen lurer på noe er det vel bare å sende eieren en Mail og spørre om akkurat det dere måtte lure på. Har hørt han er en grei kar for dere som lurer på hva som må til, så er det en Tuv godkjenning og en dialog med det norske biltilsyn. Har også hørt rykter om at Biltilsynet kan nøye seg med dokumentasjon fra Gs bud.
  13. Bump
  14. Hei, ønsker å kjøpe følgende til e30 cab : -brytere el.vindu (2stk) -askebeger -innerspeil med brakett -rammer rundt innvendig dørhåndtak og cab håndtak -innstegslister (den som ligger mot kanalen) begge sider -lister langs kanaler utvendig begge sider -lister på forskjerm begge sider -alle plastdekslene til bakfanger (preface) -deksel under ratt -kalesje/tak i bra stand -skiltlys (begge) -gummibelg mellom påfyllingsrør/tanklokk og skjerm Vensligst send PM hvis du har noe av dette.
×
×
  • Opprett ny...