M3 med den motoren er fra 1996-1999.
Vips så kan du finne en motor fra din årsklasse.
Godkjenningspapirer finnes ikke. Skal du godkjenne må du sikkert bytte til 540 eller m5 understell. Så ta en tur til TÜV. 1000euro omtrent..
Er det no vits i å godkjenne da?? Avgifter påløper om bilen har vært registrert i norge mindre enn 10 år.
Hvis du vil ha mer enn 300hk er jaffal ikke 3,0 no alternativ.
Gjør det ENKELT. Kjøp en e36 3,2 m3 motor med 321hk
Det har blitt gjort før, og det funker visstnok godt!
En sånn motor bør du få komplett i god stand til 30lapper omtrent. Da kan du bruke den girkassa du har..
kjøp heller kanskje en m3 3,2 eller 3,0 da. Når du først skal bytte, mener jeg. Tror det er lettere med 2,8 kontra 3literen, da 3,0 er 1 generasjon nyere..
Jævlig greit med en 750iL pickup da. Den var faktisk litt rå og praktisk.
Så slipper man liksom kjøre to turer for å få alt med seg hjem, etter en handlerunde hos gullsmeden.
Funker fint.
Skal flytte utenlands, og har ikke plass til å lagre skrot . Litt leit å kjøre den på fyllinga.
Nei, sender ikke.
På Grasholmen. kom og hent 930 98 146, Lars
Har også noe m3 3,2 motordeler som selges.
Tut og kjør.
Hvis det sitter folk i bilen har du lov å demonstere bilen til dem(for alle passasjerene som sitter i bilen skal jo kanskje kjøpe bilen, dersom du blir stoppa ).
Blir aldri no spørsmål om det allikevel.
Var selv på påsketur på fjellet med metallprøveskilt i fjor. Gikk bare godt d
Hadde selv et eksemplar av første årsmodellen (-96) av 1,8, og denne fungerte uten noen problemer som helst. solgte den for fem år siden.
Syns kvalitetskjänslan i alle Z3`r er elendig.
Men det er artige biler, så derfor kjører jeg fornøyd rundt i en Z3 Mcoupe i dag.
Husk at MB slk også er BRA biler, og bare litt over i pris. Det ståltaket er superspitzi!! Hvis du ikke bare måå ha bmw da..
Fan ble ikke csl solgt i usa asså?? fan i annen(potens).
Hadde vært gudd å tatt inn en sånn hjem derfra da, dersom prisen stod i forhold til ellers nyeere brukte m3r..? gårikke, så gårikke
Problemet er vel ikke at du trenger 20l olje for å få et smøresystem uten trykkdipper.
Det er vel heller skvælpeskottene som er problemet??(er vel ikke 6l olje i omløp til enhver tid??? hoho)
Alternativet er å ha en veldig dyp bunnpanne som er mindre påvirket av aks-/sidekrefter. - Noe som resulterer i en høyt plassert motor(tyngdepunkt)
Hvorfor de kjører med såå mye mer oljemengde med tørrsump, har jeg ingen forklaring på. Oljekjølern er jo oppfunnet
Sikkert en fornuftig grunn..?
Bimmerlars: Du lurer på alt mulig. Blir det noe med alle planene, eller???
Det er en reimdreven ekstern pumpe som pumper olje med turtallet på(veivå) motoren. Er den eksterne oljetanken over nivået på bunnpannen trengs en sugepumpe for å fylle reservoaret.
Leiter fortsatt selv etter ekstern tørrsump selv, elektrisk oljepumpe, men tror ikke det finnes