Gå til innhold

Mad

Medlem
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    selamo@monet.no
  • Website URL
    http://www.theflux.org

Profile Information

  • Interesser:
    Mo I Rana

Mad's Achievements

  1. hehe, litt sent ute kansje
  2. Må bare gi all ære til stianiquniez, desverre så var nok batteriet defekt, batteriet var også vedlikeholdsfritt, så det var bare å levere inn og få på plass et nytt. Dette hadde jeg vel egentlig ikke trodd selv, da bilen for det meste har stått stille inntil 19 august i år, da den ble eu ok og fikk skilt, men det viser jo bare at de få turene til verksted o.l med dårlig dynamo var nok til å gjøre livet litt surere i en kort periode. Så kan jeg bare konkludere med at problemet ble løst, og takk til alle som kom med gode innspill
  3. stianiquniez: Takk, det er faktisk en ide som ikke helt har slått meg, så det skal jeg ta å se litt på i dag. E36Cab1: Elektronikk er nok desverre noe av det som virkelig kan sette meg på plass, har et multimeter liggende, og klarer fint å måle volt med det, problemet er vel hvordan jeg stiller det inn når jeg vil måle amper, og hvordan jeg skulle tyde det som evt kommer ut av informasjon, desverre så er ikke elektronikk min sterkeste side når den begynner å slå seg vrang
  4. Jeg har fått et virkelig stygt og en alvorlig strøm tyv. Bilen har stått stille i 2 år, inntil i mai i år, hvor jeg startet å renovere den for å få på plass nye skilt, begynte da med å bytte batteri i Mai i år siden jeg viste det var gåent. Så har bilen blitt startet og stoppet litt de neste 2 mnd, så nærmet jeg meg første EU kontroll, hvor jeg ikke hadde fått start noen dager i forveien, ladet så batteriet helt fult, men det var stein dødt den dagen jeg skulle på EU kontroll. Og bedre ble det ikke, for kort tid senere begynte sentral låsen å bli skikkelig vrang, man kan låse fører døren med defa fjern kontroll, men ikke resten, det samme gjelder for åpning, man kan også låse dørene ved å vri nøkkelen i lås på fører side, men ikke åpne, og man kan åpne alle dørene i bagasje rom med nøkkel, bare ikke fører døren, bare litt for å forklare kaoset. De gangene jeg måtte ha start hjelp, så måtte vi la kablene stå på i ca. 5 min etter bilen hadde startet, ellers så døde den, så jeg målte ladingen, den var virkelig dårlig, rundt 9.3 volt. Dynamoen som sto i der var en på 105 amp, jeg fant en pent brukt i Sverige på 140 amp, bilen lader nå ca. 14.3-14.4 volt, og man trenger ikke stå med start hjelp i 5 min etter man har startet, det går fint å ta kablene rett av, så holder bilen seg i live. I perioden etter dette så kunne vi kjøre rundt i byen og gjøre forskjellige ærender, og få start igjen på bilen, så vidt, men dette har utviklet seg til å bare bli værre, bilen kan knapt stå stille i 10-20 min etter batteriet er full oppladet slik at vi ikke får start. Så eneste muligheten for at vi har unngått start hjelp i det siste, er å koble fra plus ledningen vær eneste gang vi stopper, og da er det heller ikke snakk om store menger overskudds strøm i det vi dreier start motoren, og dette begynner å bli ganske slitsomt. Jeg har og fått noen tips om å ta vekk defa alarmen for å se om det virker, så det forsøker jeg nå i natt, har fjernet styre enheten til defa alarmen og latt plus ledningen stå på i bilen for sjekke om det problemet blir borte, hjelper ikke det så har jeg tenkt i løpet av de nærmeste dagene å låne et annet batteri å sjekke om det kan holde på strømmen over natta, dette for å finne ut om kansje batteriet som så si er helt nytt kansje lider av en produksjons feil. Ellers så har jeg bare tatt et multimeter å målt volt via sikringene, de fleste kretsene går det jo strøm igjenom selv om tenningen er avslått, vet ikke om dette er normalt, og i så fall vis det ikke er det, hva kan man gjøre med det? Da har jeg vel forsøkt å forklare stort sett det jeg kan komme til å tenke på, så håper jeg det er noen kloke hoder her inne som har noen gode innspill .
  5. Ja det hadde vært kjæmpe fint Alt jeg kan finne ut på forhånd er veldig greit å vite
  6. Joda det blir nok gjerne i forbindelse med en ferie også, det er sikkert greit å få fixa bilen og ta ferie samtidig
  7. Hei Jeg er litt på utkikk etter noen som har erfaringer med navngitte bedrifter i utlandet (Polen) når det gjelder lakkerings jobber, fjerning av div små rust. Min bil sliter litt med litt rust, mest i bakluke område, og rundt enkelte dører og litt overflaterust rundt noen pakninger. Og jeg er da intressert i å kunne dra selv nedover til Polen (hørt at det skulle være ganske rimelig der) for å få gjort en del arbeid på bilen. Den ene bakdøren min går heller ikke helt kant i kant når den er lukket igjen, og det er noe jeg også vil ha utbedret. Så da håper jeg noen kan fortelle meg litt om pris, og om man kan stole på at arbeidet som blir gjort er bra. Og jeg vil gjerne høre fra noen som har vær der et par ganger eller mer.
  8. Mad

    solgt

    Høres litt overdrevent ut for en bensin motor, de fleste jeg har sett som chiper til 325 har ligget på alt fra 12 til 18 hk, og en økning på 40-50 nm, men jeg tror ikke 1500,- for en hjerne som er chipet er den værste prisen heller.
  9. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=3 ... ht=#380529
  10. Mad

    Biltema Olje

    15w blir sirup om vinteren, i værste fall vis det blir litt kalt, kan du risikere å ikke få start.
  11. Dama har en toyota celica, og jeg kan ikke si jeg roper hipp hurra di dagene hun mener jeg skal kjøre hennes bil til jobb, det er MYE bedre å kjøre sin egen bil.
  12. Mad

    M50,2.5

    Ja, men det er nok ikke det eneste du må ha.
  13. Diagnosen vil ikke vise om det er feil med tomgangsmotoren på den bilen Jeg var på verksted med min for et par år siden, og sa at bilen er veldig rar på gassen og tomgang når bilen er kald. Så de tok den inn i varmen, og kobla seg på etter litt om og men, jeg la merke til at det sto noe om "lambda regulering" og spurte han om det, han sa, nei det må være en feil, for verdien på lamda er rett, og han mente det var tomgangsmotoren for den kunne han ikke sjekke via diagnosen, så derfor måtte det være den, så først rensa jeg den, og da det ikke ble bedre, kjøpte jeg en ny, og da det heller ikke ble bedre, skifta jeg lambdasonden, og da blei det endelig bra Og ja lambdasonden sitter på eksosen
  14. Mad

    SOLGT!

    Bilen ser grei nok ut, og prisen er helt grei samenlignet med andre 325, men bildene er ræva. Finn en åpen pen plass, kansje i sola, og ta bilder, og av interiøret, og bytt dem ut med de på autodb, så kansje det hjelper?
×
×
  • Opprett ny...