Gå til innhold

Von Schenken

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oppegård

Von Schenken's Achievements

  1. Så dermed blir treigere respons fra motoren et resultat når kompressoren slår inn. Da lærte jeg noe i dag og!
  2. Hvordan funker klimaanlegget egentlig, da? På hvilken måte tappes motoren for effekt? Jeg hadde trodd at den først og fremst trakk strøm, men kanskje kompressoren ikke drives elektrisk som vanlige kjølekompressorer?
  3. Hei! Jeg har en E46 318 Ci 2000 modell, som mister noe av effekten i motoren når jeg kobler inn AC. Problemet oppleves mest uttalt rundt 2 500 RPM, men er merkbart i resten av registeret også. Motoren oppleves treg, og mister respons ved gasspådrag. Kobles AC ut blir problemet (så og si) borte. Jeg har lest en del tråder her som går på problem med ujevn gange/tenning på E 46 (bensin), som tilskrives alt fra sviktende LMM, dårlig tenning/coil, sotete plugger, problemer med oljetrykk/smøring med mer. Jeg har inntrykk av at de som har forsøkt å finne ut av problemet har endt opp med å skifte en god del deler (deriblant LMM) uten nødvendigvis å komme til bunns i problemet. Dette til tross for iherdig feilsøking. PS: Postet denne på BMWCCN også. Har noen et entydig svar på hvor hunden ligger begravet? Eller er det slik at feil på flere ulike steder i motoren utarter seg med samme ujevne motorrespons?
  4. Vinterdekket er også fra Goodyear, 195 Ice Navi et eller annet, og består av mange myke gummilameller. Så det gav nok en annen respons i forstillingen når jeg skiftet til de harde F1-dekkene. Knirkingen forsvant etter at bilen hadde stått over natten.
  5. Jeg fikk time hos et lokalt verksted ute hos oss i dag morges, og tro det eller ei, knirkingen var borte da jeg startet opp bilen. Han borte på Ødegården bilverksted kjørte en tur med bilen, og forsøkte å fremprovosere knirken, uten at den kom tilbake. Så det er helt klart at når forstillingen "hang" i luften i egen kraft med dekket av, så har noe blitt dratt maksimalt ut og mest trolig var det stabiliseringsleddet/foringer. Den på venstre side var det litt slark i når jeg tok NAF-test, så da var det nok den. Etter en natt med hjulet på igjen har den "satt" seg, og knirken var borte. Men den kommer nok tilbake om en stund, tenker jeg.. I dag har jeg kjørt 35 mil med den, uten at noen form for ulyd oppsto. Jeg fikk et tilbud av han på verkstedet på kr 700 per stk. for å skifte ledd på begge sider foran, + to timers arbeid. Var det en upris? Som et trist etterord har en jævel på Nordbysenteret Svinesund slått døra si inn i min dør på førersiden, og laget en bulk i døra rett under speilet. Ingen lapp, ikke et ord. Og det må han ha merket, jeg kan ikke skjønne annet. Så jeg får lete på forumet etter parkeringsbulker, og hvordan man best får ordnet dem.
  6. Under forutsetning av at det er foringene som er aktuelle: Hvor mange foringer er det snakk om? Det ligger en gummikloss i toppen av støtdempertårnet det vet jeg, men hvor mange fler er det snakk om og hvor befinner de seg i forstillingen på en E46? Er det farlig å kjøre med?
  7. Men er det ikke rart at det kom rett etter skifte av dekk? Kjørte mye med bilen i går, ute at jeg hørte noe som helst, men da med vinterdekkene på. En skulle tro at sånt kom gradvis. Men igjen er det nok forskjell på et mykere vinterdekk og det steinharde Goodyeardekket mht til påkjenninger i forstilling og som du nevner, foringer. Hvordan får du foringene "smurt" igjen da? Ville ikke NAF-gutta påpekt sånt i testen sin? (Hvis foringene var kaputt).
  8. Vet noen om et verktsted som hadde kunnet tatt en kontroll av forstilling/dempere/drivverk foran i Oslo-området, som et kompetent på BMW og har ledig kapasitet sånn rett før påske? Hva kommer et bytte av stabilisatorledd på?
  9. Er det mulig å montere hjulene feil? Vedkommende som skiftet hjulene for meg sa spesifikt at han ikke hadde særlig erfaring med BMW. Felgen satt fast på den ene siden foran, og han tuppet til dekket for å få det til å løsne. Kan han ha ødelagt noe?
  10. Hei! Jeg skiftet i dag dekk på min E46 2000 318 Ci, og fikk satt på Goodyear F1 225/50 rund baut. Har hatt bilen i en måned, og kjenner den ikke så godt ennå. Så til problemet: Etter å ha kjørt ca to mil etter dekkskifte har det dukket opp en ganske skarp/kraftig knirkelyd som virker å komme fra venstre side foran. Knirkingen kommer i fartsdumper (akkurat når fremhjulene har passert dumpen), og i litt større hull i veien. Knirkingen kommer også når du presser framskjermen opp og ned på venstre side. Jeg synes det luktet litt svidd gummi idet jeg parkerte foran blokka. Så langt jeg kan bedømme så subber ikke hjulene borti plastforingen i hjulbuene. Den 10. mars tok jeg garantiutløpstest hos NAF på Mastemyr. Alt var i orden med bilen min, eneste merknad jeg fikk var litt slitte bremseskiver foran, og liten slark i stabilisatorledd venstre foran. Kan det være slarken som høres, etter å ha gått fra myke vinterhjul til de harde sommerdekkene, eller kan det være noe mer alvorlig? Jeg hadde tenkt meg til Sverige i morgen, men nå er jeg urolig for hele prosjektet! Alle innspill tas imot med takk!
  11. Kort erfaring fra Autozentrum på Økern: Jeg kjøpte for knapt en måned siden en 2000-modell E46 318 Ci hos Autozentrum på Økern. Etter å ha lest en del om E46-serien her og på BMWCCN, forsto jeg at rust på panser og bagasjelokk var et problem på disse bilene. Etter å ha sjekket bilen nøye, konstaterte jeg at også min E46 hadde rust på begge steder. Min bil var registrert første gang 23.03.2000, og som kjent tilbyr BMW 6 års rustgaranti på disse bilene. Jeg tok det opp med Autozentum, lettere småsvett over at tiden for utløp av rustgarantien nærmet seg med stormskritt. Men det var ingen sure miner der i gården! Nytt panser og nytt bagasjelokk ble bestilt, jeg hentet bilen med delene ferdig lakkert og montert, hos Auto-Skade T. Schie torsdag den 23.03.2006!
  12. Navn: Kim Fredrik Giertsen Bor i: Oppegård Yrke: Jurist Kjøretøy: BMW 318Ci Jeg er helt fersk BMW-eier, og har blitt med her for å lese og lære. Hvis jeg etterhvert kunne bidra litt også, så ville det vært fint. Men enn så lenge er jeg en skikkelig grønnskolling når det gjelder BMW.
×
×
  • Opprett ny...