Gå til innhold

535-91

Medlem
  • Innholdsteller

    86
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

535-91's Achievements

  1. Må kvitte meg med min gamle BMW. Stoppet for ett år siden, trolig startsperre ev. bensinpumpe, da den gikk fint til jeg skulle starte den etter en liten kjøretur. Har derssverre ikke hatt tid til å reparere den, så nå må den bort. Bilen står i Skedsmo, og selges kun komplett. Har alt av utstyr som fantes,lite rust, og er manuell gearkasse. Konijusterbare dempere Eibach fjærer Diffsperre Shortshift chippet m5 stabstag alt av foringer skiftet for noen år siden manuell Selges til høystbydende over 10.000.-
  2. Bilen står i Skedsmo, den selges kun komplett.
  3. Må kvitte meg med min gamle BMW. Stoppet for ett år siden, trolig startsperre ev. bensinpumpe, da den gikk fint til jeg skulle starte den etter en liten kjøretur. Har derssverre ikke hatt tid til å reparere den, så nå må den bort. Har alt av utstyr som fantes, og er manuell gearkasse. Konijusterbare dempere Eibach fjærer Shortshift chippet m5 stabstag alt av foringer skiftet for noen år siden Selges til høystbydende over 10.000.-
  4. Har du kompressoren enda? mvh R. Sandness
  5. byttet min 523 til 528, klar forskjell i effekt, samt at forbruket gikk ned . 520`n har vel enda lavere utveksling, noe som gir like mye % mer effekt som utvekslingen er lavere.
  6. Jeg sørget for å skaffe en 528 motor fra samme årstall som min 523 AT-98, da var alt identisk og jeg bare plugget inn tilkoblingene mellom motor og bil En liten bonus er at utvekslingen på 523`n er 7% høyere enn en original 528, så det er litt ekstra sprut i den
  7. Jeg gjorde dette i sommer,Plug and play Det er bare volumet som er forskjell.
  8. Det kan du nesten helt sikkert, har akkurat byttet min 523-97 motor med en 528-98. Brukte hjernen som satt i bilen, dette gikk helt greit:-)
  9. Nå har jeg endelig fått av fronten, tok meg over tre timer men er jo mye lettere videre i motorbyttet. Noen som har et tips om hvordan jeg kan unngå å måtte fylle på ny gass på klimaanlegget, ser ut til at jeg må ta av denne og oljekøleren?
  10. Trodde det var lettest å ta kasse og motor ut samtidig, er jo så jæ... trangt mellom motor og torpedovegg. Er ikke 2,3 motor i 523, er en m52b25, altså 2,5 liter. lik 2,8, bare annen slaglengde
  11. Skal bytte motor i min 523 -98 pga. gåen toppakning. Har fått tak i en -98 m52b28, også den fra e39, som skal være bare å putte rett inn og bruke hjernen som sitter i bilen.dette skal, ut fra hva jeg har lest meg til, gå greit uten noe krøll med startsperre o.l. da forskjellen visstnok kun er slaglengden i forhold til den m52b25 som sitter der nå. Om noen har gode råd for å utføre byttet enklest mulig, vill det vært flott Tenkte det var lettest å ta ut både motor og steptronic kassa i ett, uten å demontere fronten helt, går dette?
  12. Ligger en beskrivelse under "mektips"
  13. http://autopower.se/
  14. Har steptronic, trodde ikke det var noen forskjeller ellers, forutenom eksos som jeg skal bytte. Blir grenrør, m50 innsug, og chip etterhvert. Skal gi en del og koster ikke skjorta.
  15. det skal være rett fram ja, sakl bytte til uka, så gjenstår og se. Jeg har og lest at det kunne bli problemer med gjengene, så den sjangsen tar jeg ikke. Er jo litt sprekere med større motor og på kjøpet.
×
×
  • Opprett ny...