Gå til innhold

lwin

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Karmøy

lwin's Achievements

  1. 4 stk 16" replika (black chrome) felger til BMW E39 selges for 1500 kr. Felgene er hele og pene, brukt èn sommer sesong. Kontakt på PM eller mail: lwind@chello.no mvh Lars
  2. lwin

    Nykking e39

    Rykking er noe av det vanskeligste å diagnosere. Spesielt hvis du ikke fikk feilkoder på service. Kan jo begynne med å sjekke at batteripolene er frie for irr. Videre bør tennplugger og coiler kontrollers. Det er også diverse sensorer som kan skape disse symptomene. Kam-, og veivsensorer er svakheter på disse modellene. Oksygensensorer, luftmassemåler, innsprøytningsdyser osv...
  3. Ligger ikke batteriet på en av sidene i basjerommet?. E39'en min har et 90 Ah batteri på høyre side i bagasjerommet og er derfor 12mm lavere på høyre side bak .
  4. Same shit
  5. 1 liter olje per 100 mil er mye!. Du bør sjekke dette ganske snart før det tar knekken på katalysatoren din igjen Et tips: Du bør ikke begynne å akse for hardt før du har driftsvarm motor. Angående bensinforbruket: Sjekk om oksygensensorene virker som de skal.
  6. Utrolig at de ikke klarer å merke humpene på noen som helst måte. Selv om man holder fartsgrensa så er de ubehagelig å se en stor klump i veien 1 sekund før man kjører over. Nesten umulige å se dem på kveld-/nattestid. Bra for vegvesenet at dette ikke er USA. De hadde vært saksøkt i filler for lengst.
  7. Takker for innspill. Jeg skal en tur innom BMW-verksted i løpet av neste uke så jeg får ta å prate med dem da, men siden jeg fortsatt har litt igjenn av garanti perioden så tipper jeg dem sier at det skal være sånn. Jeg hadde den på NAF test før jeg kjøpte den og der påpekte de en feil ved gass-spjeld potensiometeret, det kan vel kanskje ha noe med saken å gjøre. Problemet er at BMW folka benekter at denne feilen eksisterer da de ikke får den opp på sitt testustyr (sier de iallefall). Dilemma. En annen tig jeg har lagt merke til at den er vanskelig å gire fra 1. til 2. , spesielt når det er kaldt, den glir ikke så bra mellom girene, i telleg høres det ut som noe mekanisk ulyd under der. Håper det ikke er synkroniseringen som begynner å bli slitt....
  8. Jeg har sjekket gasswiren, den er ok. Begynner å lure på om BMW bruker noen massive svinghjul på disse motorene.....
  9. Takk for svar! Liker ikke høyt turtall på kald motor. Hvis jeg gir gass når jeg slipper ut kløtsjen så gjør jeg egentlig motsatt av det jeg bør gjøre. Problemet er at turtallet faller veldig sent nedover i registeret, nesten som den henger på gassen. Min første BMW ja, for en åpenbaring
  10. Hei, jeg har nylig kjøpt en 97 mod. E39 520i (140000km). Og har i den forbindelse et litt spesielt spørsmål. Jeg synes den "henger" vel lenge på turtallet når jeg gir gass. La meg forklare: Hvis jeg f.eks. skal raskt ut på veien og drar den til 4000 rpm i 1. gir. så bruker den ganske lang tid på å synke ned til 3000 rpm, der det er naturlig å legge inn 2. gir. Jeg må liksom vente i over 3 sekunder før jeg kan slippe kløtsjen for å få et behagelig girskift. Hvis jeg er litt for rask så "hopper" bilen fremover. Dette er ekstra plagsomt når den er kald da den henger spesielt lenge rundt 1500 rpm. Er det meningen det skal være slik?. Noen som har tenkt over dette? Litt vanskelig å forklare, men håper dere forstår hva jeg prøver å si Bra forum BTW!
  11. Nei, det er orginalt eksosanlegg. Merkelig at det er kun rund 2000 rpm.
  12. Hei, Jeg har nylig kjøpt en BMW 520i 97 mod. 139 000km. Har lagt merke til at det er en slags resonans eller ekstra brumming rundt ca. 2000 rpm. Det er ikke mye, men bare lurer på om det er normalt. Det høres liksom ut som motoren jobber litt tyngre enn den faktisk gjør. Over eller under 2000 rpm forsvinner denne resonansen/brummingen.
×
×
  • Opprett ny...