Gå til innhold

KjetilM

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Asker

KjetilM's Achievements

  1. Har nå fixet det: Tenningslåsen var defekt, men det var umulig å måle det vha. ohmmeter: Ohmmeteret viste god kontakt, men det fungerte ikke bestandig... Byttet selve elektriske delen (enkel å bytte, kostet bare noen hundrelapper). Nå er alt perfekt! Mvh Kjetil
  2. Redusert pris: se FINN (kode 9656676). Noter også at bremser er forsterket på denne sammenlignet med 318d og eldre 320d. Kjetil
  3. 2002mod. Pent behandlet, Ekstra rustbeskyttet, Servicer fulgt hos BMW, Ny NAF salgstest og EU-kontroll, Klima, Alu S+V, Antiskrens, Radio/CD, Tåkelys, Varmedempende glass, Fjernstyrt sentrallås, Delt nedfellbart baksete, Bagasjerom skillenett, 0,57 l/mil, 150hk/330nm, Ingen chiptuning (NB: 320 2002-mod. har nyutviklet common rail motor i motsetning til 318 og eldre 320), Farge: Graugrün. Inkl. årsavg. Takrails kan evt. følge med. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=9656676
  4. Får ikke lys i tenningslampen/glødelampen/oljetrykk/dør-sensor-displayet når jeg vrir på tenningsnøkkelen (kupevifte og hovedlys vil heller ikke på, kun park og lyshorn). Men airbag-lampen og kilometertelleren reagerer. Motoren dras rundt, men ingen antydning til start. I begynnelsen (noen uker siden) var det bare å vente noen sekunder så kom "tenningen". Etterhvert ble det værre, og nå går det ikke selv med lang venting. Det var ingen forskjell å ta ut nøkkelen å prøve flere ganger. Antar at det er dårlig kontakt/dårlig rele/startsperre-problem. Har "rørt borti" alle sikringene i hanskerommet. Har koblet fra og til "hjernen" i elektronikk-rommet i motorrommet. Har funnet ett rele (Tyco V23141-B3001-X15, 61.36-8 384 505) i elektronikk-rommet, men denne ser ut til å fungere. Noen som har vært ute for problemet / vet om hvor flere releer er?
  5. Det er mulig at flere deler mangler spenning i problemtilfellene (f.eks. ikke spenning til dieselpumpe). Startmotoren virker dog. Uansett ser jeg for meg at det kan være et relé eller tenningslåsen som er problemet. Kanskje noen har hørt om slike problemer før?
  6. Motoren starter ikke uten gløding (har forsøkt). Når glødingen virker tar det bare 1-2 sekunder før glødingen er ferdig. Da er alt OK.
  7. Noen ganger vil ikke glødingen starte når nøkkelen vris til glødeposisjon, og noen ganger tar det noen sekunder før den glødingen starter. Det ser ikke ut til å hjelpe noe særlig å dra ut nøkkelen og forsøke på nytt. Andre ganger er glødefunksjonen helt OK. Kan det være et relé som må byttes (evt. hvilket), eller kan det kanskje være noe med tenningslåsen?
×
×
  • Opprett ny...