Har en Golf Mk2 4x4 med 16v turbomaskin under bygging, men jeg er ikke helt fornøyd med hva jeg kan få ut av den.
Gatebil preges av S2-gjengen med ganske sinna turbofemmere, en av dem har til og med konvertert til M5-motor. Problemet er at det er 60/40 vektfordeling på en S2, bare se hvordan de må bremse ned før svingene. Og er det våt veibane får de ikke brukt mye av kruttet.
Jeg snakket med Vidar Strand om muligheten for å bygge på en E30 325 ix, men han mente drivverket er en begrensning som gjør bilen uinteressant. Men så lenge man kan finne en løsning på dette problemet mener jeg det skal være mulig å bygge en bil med bedre vektfordeling og høyere effekt enn det vi ser mye av på banene om dagen.
Mulig M5-motoren blir i overkant, det har vært nevnt å bruke en litt mindre motor. I så fall kan Volvokassa med diff bli en mulighet hvis man begrenser seg til 850 Nm. Det må i tilfelle lages en adapterplate, jeg vet ikke om det lar seg gjøre. Tenkte å høre med dere her på forumet om noen hadde tenkt i de samme banene...