Gå til innhold

Os-Racing

Medlem
  • Innholdsteller

    156
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Os-Racing's Achievements

  1. Var innom bimmers i dag etter mange år og fant opp igjen den gamle prosjektråden om e30'en. Tenkte eg skulle legge ut korleis ståa med bilen er per dags dato. Bilen blei godkjent for 2,5 å sidan og eg har vel kjørt ca 1500 km med den etter det. Bilen har fungert bra og gitt meg mykje glede. Bilen er ganske lik slik den var da eg starta på den, med andre ord m-tech 2 plasten er ikkje montert / lakkert og oz-futurane samler støv i boda 😀 bilder av bilen følger:
  2. Takk for svar william. Noen med andre forslag nærmere bergen?
  3. Hei, Lurer på om det er noen som kan anbefale firma i bergen som legger om dekk med strekk på felg? Helst noen som ikke riper opp felgene. Takker
  4. Tror du det? Går det ann å finne ut på ein måte uten å demontere heile motoren? Håpte på at det var en enklere løysing..
  5. Hei! Har montert s50b30 i ein e30 med s50 oljepumpe og e34 bunnpanne, Bilen har vært brukt i ca 1 år og eg oppdaget at den lekker olje ut oljepåfyllingslokket. Selve lokket blei kjøpt nytt når motoren blei montert i bilen. Når eg stopper motoren kan eg høre ein slag plystre lyd akkurat som om det er trykk ein plass som blir frigjort, og eg er nesten sikker på at det kommer fra oljepåfyllingslokket. Oljemengden som siver ut er liten, men den renner nedover toppdekselet og legger seg rundt toppdekselpakningen. Nye slanger osv til oljeutskiller systemet blei også skiftet når motoren var satt i bilen. Oljenivået har eg sjekket og det ligger der det skal være. Så eg lurer på om noen har vært borti dette før? Er det så enkelt at et nytt påfyllingslokk er løsningen? Men synes dette virker rart også... Eg er redd for at pakninger i motoren skal ryke visst eg fortsetter å kjøre med den. Oljen som er brukt på motoren er AGIP Racing 10-60. Takker for svar, Mvh Knut
  6. Noken som har vært borti dette?
  7. Hei, har montert s50 motor i e30 og var ute å kjørte bilen for første gang i går. Oppdaget at motoren fusker og det vibrerer/ rister i hele bilen. Når motor kjem opp på 3500 rpm kutter den og det er umulig å oppnå høgere rpm. Hva kan dette være? Fekk tips om dårlige plugger så har bestilt nye. Kan det være at motoren går i nødprogram? Kan det være lmm som er dårlig? Takk for all hjelp.
  8. Hei! Lurer på om noken veit korleis ein tar vekk hengarfeste på e30? Eg har demontert sjølve hengarfeste med feste for bakfanger. Spm er korleis ein får vekk den svarte plata som visst på bildet under? Er den festa i karroseriet på bilen? Takk for info.
  9. Fleire bilder tatt i dag:
  10. ingen som har noen formeninger/kommentarer?
  11. Hei! Har tilsalgs ein Bmw 323 i Touring 1997 modell, 2.5 liter R6, 170 hk. Bilen er i daglig drift og selges pga. mangler på eu-kontroll og eg har desverre ikkje tid til å ordne dette. Selges til ein som er nevenyttig! Km stand er ca 336 000 km, motor lyder bra, girkasse ok. Ting som må gjøres: * Rust på bremserør framme og bak, fekk beskjed at dette kunne fikses ved å pusse det rent. * Slitte bærearmsforinger framme (dei som er i bakkant)->Følger med gs-performance foringer. * Bremseristing (sannsynligvis pga slitte bærearmsforinger) * Ein støtdemper framme må skiftast * Rust i innfestning til bærearm bak på travers bak, må utbedrast/skiftast. * Står supersport senkesett som må vises til biltilsynet (nytt 2012)->2 stk orginale m-tech fjærer følger med til forraksel dersom ein vil bytte tilbake til org. fjærer. * Feste til bakre eksospotte må skiftes->Følger med 2stk nye. * Rusthull i kanal høgre side, ikkje annmerkning på dette på eu-kontroll. *Park brems høgre side svak-> justering av vaier? Utstyr/ting som er gjort: * EBC bremseskiver og greenstuff klosser på alle hjul (nytt 2011). Blei også skifta park bremseband bak og bremseskjold bak. *Svart stoff interiør. *Avtagbart hengerfeste. *Nye depo framlykter og kvite sideblinklys (nytt 2013) Orginale lykter og blinklys følger med. *EL-takluke * 2-sone klima (vakumert og fyllt gas I 2012) *manuell gir *K&N sportsfilter er montert, orginal luftfilterboks følger med *EL-vinduer framme *ABS *Antispinn *Supersport senkesett (40/30) montert 2012, ble i samme sleng skiftet begge støtdemperlager fremme begge sider og fjærskål høgre side. Har liggende fjærskål til venstre side. *Kjøpt nye sommerdekk sommar 2012 (dekkttest vinner 2012 Nokian) står på orginale bmw alu felger. * ok piggfrie vinterdekk på alu felger, *nylakkert for 3 år sidan, desverre så er det komt bobler på panser, på nokre dører og bakluke. Taket er ikkje lakkert på nytt. *Følger med 2 nye bremseskjold til framaksel, 2 rep sett til kalippere fremme. *Haynes Owners Workshop Manual følger med. *Kan følge med e36 m3 3.0 bakre eksosanlegg dersom det er av interresse. Har også midtpotte til m3, men dette er kappet i. Tectyl behandlet i 2006. Må eu-godkjennes i august. Bilen befinner seg i Bergen. Pris 21 000,- inkludert m3 eksos Kontakt på PM dersom interresse. Bilder:
  12. Hei! Er på jakt etter ein bmw 3 serie stv av e91 og lurer på om folk har formeining om ein bør kjøpe bensin eller diesel? I utgangspunktet er eg ute etter ein 320. Har sett at det står i mange annonser at turbo har vært skiftet på diesel bilane, er dette eit kjent problem? Har snakka med Bmw og dei sa at dei har skifta eindel turboar, men at dette var veldig individuelt fra bil til bil. Ser også her på forumet at folk har hatt problem med automakassene og register rasling? Blei 320 med bensin motor levert med to typer motorar? Ein med 150 hk og en med 170 hk? Er det andre ting eg bør tenke på? Takk for tips/ erfaringer. Mvh Knut
  13. hehe! Takk! hører rykte om at du har eit spenstig prosjekt pågang?
×
×
  • Opprett ny...