Gå til innhold

Sightless

Medlem
  • Innholdsteller

    19
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Tønsberg

Sightless's Achievements

  1. I hvilken av de skal ledningen til coilen sitte? Midten?
  2. Hei Jeg var litt for iverig med å ta vekk de gamle pluggledningene siden jeg hadde hayens-boka, men fant da ut at det sto bare at jeg skulle merke meg hvordan de sto tidligere... Så det jeg lurer på er hvilken rekkefølge de skal stå i.. Topp til bunn.. Regner da med at cylinderen innerst i motorrommet (mot kupeen) er cylinder 1? Takk for all hjelp!
  3. Hei Var hos en kamerat som hadde startproblemer på sin volvo der vi brukte startkabler på bilen hans fra min uten hell. Det endte med at jeg kjørte han dit han skulle og tilbake igjen. Dagen etter begynte ladelampa å flimre, den lyser ikke helt, men veldig svakt. Den stopper å lyse helt under kjøring samt ved høyt turtall om den står stille. Har voltmeter på bilstereon som viser at spenningen går veldig mye opp og ned. Kan dette være børstene? Synes det var nesten litt skremmende tilfeldig at det skjedde dagen etter jeg brukte start-kabler på batteriet mitt... Er redd for at det kan være noe mer enn bare børstene, forslag?
  4. Hei Skiftet nylig bremseklosser på min 318. Lyset for slitte bremseklosser begynte å lyse for en ukes tid siden, og da skiftet jeg klosser i går. Jeg har boken til hayens som jeg fulgte så godt jeg kunne, der sto det at jeg skulle lete etter en sensor. I dag har jeg letet litt etter bilder av denne sensoren og funnet ut av at det må være "den løse greia" på venstre side, kan dette stemme? Jeg kunne ikke finne noe tilsvarende på høyre side. Det som er er at da jeg tok av hjulet hang denne ledningen i løse luften. Vil det si at jeg må bytte sensor? Jeg letet litt rundt på nettet i dag og fant ut av at denne skal holdes på plass med en liten metallklemme eller noe, og at det var viktig at jeg ikke mistet denne. Et annet spørsmål: Jeg har trommelbremser bak, sitter det en slik sensor på disse og? Takk for alle svar =)
  5. Kammen er utslitt, og siden jeg kjører mye så må jeg omtrent regelmessig bytte regreim, noe som gjør at kostnaden ved å holde bilen "i drift" blir ganske høy i mine øyne.. Tenkte litt på å bytte til en M42-motor, men da skal jeg vel helst bytte bremser osv også, ønsker at det ikke blir så alt for kostbart
  6. Hei Dette har sikkert blitt spurt tidligere, men jeg spørr fordet, heh. Jeg lurer på å bytte motor på min 318, siden M40 motoren ikke går for å være det beste BMW har laget.... I den anledningen lurer jeg på om en M43B18-motor vil bare passe rett "oppi"? Siden den har ca samme effekt som M40B18 så er det vel ikke nødvendig å bytte stort annet? Og hvordan er det med omreg. da? Bilen ble første gang registrert i Norge i 2002, hvordan blir det med avgifter osv da?
  7. Hei Jeg har et problem med motorn på min 318.. Når jeg drar den ut på gira til ca 4800 eller mer så går motoren veldig ureint en stund etter det.. både hvis jeg drar den videre eller girer ned og da lar turtallet droppe.. Den gjør det i en liten stund før den begynner å dra normalt igjen.. Noen som vet hva dette kommer av? Har nylig byttet luft, olje og bensinfilter samt regreim... Jeg veit kammen er slitt på den, men får ikke råd til en før neste lønning i så fall.. Kan dette være problemet?
  8. Hei Jeg bare lurer på om det mulig uten å måtte gjøre så alt for mange modifikasjoner å sette en 318is motor inn i en vanlig 318i? Jeg har hørt at motoren som sitter i 318is ikke har regreim, men registerkjede, og derfor blir det lettere for meg å vedlikeholde bilen uten å måtte putte mange tusenlapper i et verksted hver 40 000km
  9. Bare å komme med mer info og bilder, moro å lese om bilen din..!
  10. Takker så mye, da skal jeg prøve det
  11. Hey.. Dette er sikkert blitt tatt opp en million ganger før, så her blir det tatt opp en gang til. Jeg tenkte jeg skulle sette en sub baki min 318, men jeg har ikke så mye peiling på biler generelt. I min forrige bil (fiesta) så bare la jeg kablene under gulvmattene og trakk kabel fra batteriet gjennom en gummiforing i motorrommet... Men denne gangen har jeg lyst til å gjøre det litt ordentlig, så derfor trenger jeg noen tips om hvordan å legge kabel fra batteriet (som er forran i motorrommet) og fra spilleren og da til kofforten bak... Jeg har tatt opp baksetet osv for å sjekke hvor andre strømkabler etc er lagt, så den saken er jo nesten biff. Det jeg sliter mest med er strømkabelen fra batteriet, hvor jeg skal få den inn i selve bilen hen... Takk for all hjelp!
×
×
  • Opprett ny...