Gå til innhold

jonbern

Medlem
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

jonbern's Achievements

  1. Prøver å legge ut noen bilder...
  2. Prøver å legge ut noen bilder...
  3. Hei det går meget bra med 285dekk på 10x20 planen er å bytte til 305/25-20 senere for å få lik omkrets foran og bak på Z-3`en Men tror jeg går for 19" på 120d ønsker ikke å ha den slik at den subber og at den kan brukes...
  4. Hei Har akkurat kjøpt meg en BMW 120D med 163Hk Jeg ønsker å chippe denne hos TS Racing til 205Hk og 420Nm, noen som har noe erfaring med dette? Jeg har kun tidligere bare brukt Flissundet motorsenter og vært meget godt fornøyd med demmes arbeid. Jeg går også med planer om 20" dekk og felger Jeg satt over mine 20" felger for gøy fra min eldre Z3 (M-Roadster)med 10x20" felg med 285/25-20 dekk. Disse ble stående litt for langt ute så gikk ikke så bra. Men må jo si det så veldig bra ut! Men jeg ønsker så stor bakfelg som mulig, jeg lurer derfor på om noen har hatt på 9X20 eller 9,5x20" felg på en 1-serie med hell? Jeg ønsker ikke subbing i det heletatt, må kansje gå ned til 8,5X20 eller prøve med 19" Håper noen kan gi meg noen tips her.... Jeg har også merket en stygg lyd fra drivverket når jeg gir full gass i reveres med bilen, Jeg har 6-trinns automat, men dette forekommer ikke når jeg kjører fremover, hva kan dette være?
  5. Er dette det settet med kun en bøyle som går over hele eller er dette den med 2stk bøyler?
  6. Hei Har et sett 18x8 + 18x10" med 235/50-18 og 275/40-18 dekk
  7. Du kan da ikke sette dette på en 5-serie, du må ha litt høyerer profil...
  8. Hei Jeg vurderer å bytte ut min Mercedes G-400CDI med en SUV fra BMW. Blir da enten en X5 4,4i eller eller en Range Rover 4,4i Men noen som kjenner til disse bilene/motorene? - Hva finnes av kjente feil på disse bilene? Hva bør jeg se etter? Hvordan er disse med tanke på kvalitet? Føler BMW har kjørt i fra Mercedes og AUDI på kvalitet de siste årene men gjelder dette også brukte X5/RangeRover? Fint om noen har noen tips og råd på dette tema...
  9. Hei Ikke sett disse på E-46... Men Breyton er jo etter hva jeg har hørt kjent for å være bra....
  10. Mener du ikke bør ha mindre gummi en dette på bilen en dette.
  11. Hei spør du meg bør du gå for mest mulig gummi (høyde) på dekkene.. Jeg kjører med 235/35-20 foran på min Z3 og 285/30-20bak. Tidligere kjørte jeg med 225/45-17 og 245/40-17 Men når det gjelder kjøring på asfalt så merker jeg ikke allverdes forskjell, sporer nesten mindre en 17" Det eneste er jo at det er jo ikke noe bra på dårlige grusveier og hull i asfalt. Trikset her er vel å kjøpe gode dekk foran, bak er ikke så viktig. Jeg skal bytte fra 285 til 305 i bredde bak kun grunnet utsende. Jeg har hatt disse felgene på på 5-serie E-60 med spacere og funket bra det... Bare ikke gå i fella å kjøp billige dekk/ felger. Jeg kjøpte et sett 20" hos Shariff til min V-230 med 225/25-20 Disse måtte jeg bare ta av igjen..
  12. Ja, det var det jeg fikk til svar. Er jo ganske dårlig at hvis man prøver å gjøre noe lovelig her så blir man bare motarbeidet. Skjønner jo BMW Norge at de ikke ønsker å stå ansvarlig for noe, men vi snakker 10% mer effekt her....Vi er jo deres kunder og bruker masse penger hos de, og hva får vi igjen? Men Sist jeg var hos Biltilsynet fikk jeg meg en positiv overaskelse da, Jeg byttet fra en 2L bensin til en nyere 2,5L Turbo diesel. Dette var en Hobby 600 campingbil med Fiat chassis. Denne godkjente de etter skjønn. Jeg trenkte bare å si muntlig hvor mange kubbik den var på og ca hk. Så skrev de det jeg sa inn i vognkortet. Og her snakker vi om at dette var for Litt over 1år siden...... Jeg var inne i hallen i 10Min..Her hadde jeg en 20-25% effektøkning samt at jeg gikk over til turbo... Så skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig med en BMW.. Mener dere jeg bare skal gi opp å få denne godkjent?
  13. Hei Jeg har planlagt å turbokonvertere bilen min og vært i kontakt med biltilsynet i dag angående godkjenne turbo med 10% økning av effekt. De stilte seg positive til dette men måtte ha bekreftelse fra BMW Norge at bilen tåler 10% mer HK. Noen som kjenner noen som kan være behjelpelige med dette hos BMW Norge? eller som eventuelt har fått godkjent dette selv? Meget bra om noen kunne hjelpe med litt tips/erfaringer
  14. Hei Har du denne ennå? Kontakt meg på Jon@Berntsen.no i så fall
  15. Hei Når det gjelder godkjenning av turbokonvertering, Hva trenger jeg da å tenkte på? Kan jeg kjøre bilen på landevei og dokumentere en effektøkning på f.eks 10% og godkjenne dette uten problemer hos biltilsynet? Og på denne måten få skrevet inn i vognkort at bil er turbo konvertert? Eller hva er fremgangsmåten her? Mvh Jon Øivind Berntsen
×
×
  • Opprett ny...