Gå til innhold

n0stra

Medlem
  • Innholdsteller

    30
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

n0stra's Achievements

  1. Idag er dagen, håper noen tar seg tid til å bruke noen minutter på å vise en protest i samlet tropp.
  2. Enkelte politikere virker å leve etter "alle skal dele med meg". Ellers, endel forsvarer skattenivået i norge med å si at vi ikke har så høy skatt sammenlignet med mange andre. Har noen av dere prøvd å legge til alle avgifter, skatter og andre utgiftsposter som går direkte til staten? Og regne ut hvor mange prosent dette utgjør av lønnen din? Eksempel: 30 prosent skatt på skatteseddel, 25 prosent moms på det meste man kjøper av varer og tjenester, avgift på bensin og diesel, alkohol, toll på import av klær, osv. Jeg tok en kjapp slik etter en tur på restaurant og kino en kveld. Jeg endte opp med at 86 prosent i dette tilfellet. Hvem ville akseptert en skatt på lønn på 86 prosent?! Ingen. Og det er grunnen til at visse partier har laget enkelt, dobbelt og trippelbeskatning oppigjennom årene. Vi lar oss bli lurt.
  3. Jeg er heldig, jeg bor sentralt men slipper unna bomringen. Dette betyr ikke at jeg driter i prinsippene og jeg vet mange som dette blir en alvorlig faktor for økonomisk. Barnefamilier i etableringsfase hvor man snakker om å måtte bruke 10 prosent av en årslønn på bom, da er det ikke lengre småtteri. Som en smart kar sa, man skal ikke tåle så inderlig vell den urett som ikke rammer en selv. Enkelte politikere bør begynne å skjønne at det som en gang var en "luksusavgift" nå gjelder for et verktøy som folk flest er avhengige av. Prøv å kom deg rundt med barnevogn, to små unger som skal i barnehage på motsatt side av byen (om du er heldig og har fått plass på samme sted for begge to) for så å måtte bytte buss et par ganger for å komme deg på jobb, for så å ta samme greia tilbake igjen. Sannheten er at om alle bilister imorgen hoppet på kollektivtransport så måtte kommunen satt opp skattene og avgiftene på andre ting hvis de ikke tar til vettet og senker utgiftene sine. Hele greia er budsjettert utifra at folk skal benytte bil som tidligere slik at de får inn pengene de mener å ha behov for. Da blir det svindel å skylde på "miljøet". Dessuten sliter man mer med partikler fra bussdiesel i sentrum enn man sliter med co2 fra bensinbiler.
  4. Følgende er fakta: - 33 kr av 100 i en automatisk bomring forsvinner i administrasjonsgebyrer - staten drar inn over 3 ganger så mye penger i avgifter tiltenkt vei og sikring som de faktisk benytter til disse formål - folk kjører skjeldent bil til jobb fordi det er billig, det er helst fordi de må (hvem ønsker å kaste bort flere timer i uka ekstra til og fra jobb) - AP lovte dyrt og hellig at man var sikret mot bomring om de fikk styre i trondheim. SV og AP har flertall alene her i byen. - De rødgrønne kjørte trondheims økonomi i grøfta med et underskudd på over 500 millioner på ett år, mer enn hva det koster i året å gjennomføre den berømmelige "miljøpakken" - Dette til tross for gjentatte advarsler fra rådgivere - Folk flest som bor sentrumsnært i trondheim slipper bomringen - Hovedveien er et statlig ansvar, intet kommunen skulle betale selv for sine borgere, men dette krever at bystyret krever disse pengene fra regjeringen, noe de ikke har gjort i dette tilfellet (mon tro hvorfor jens stoltenberg kaller Trondheim for sitt utstillingsvindu) - Antall byråkrater i Trondheim kommunes administrasjon ble mer enn doblet på 2 år etter at de rødgrønne tok over. Utgiftene til dette mer enn overstiger prisen av "miljøpakken" - kollektivtilbudet i Trondheim og alle andre byer enn Oslo vil ikke bli bra nok for folk flest på over 50 år og vil forurense mer og koste mer enn alt bilhold tilsammen om man skulle gjennomføre det. At man må dra på jobb 2 timer før åpningstid og dra 2 timer etter stengetid og i tillegg må gå en glatt ubrøytet sti på over 600 meter ned til bussholdeplassen i isende kulde halve året, det er ikke et brukbart kollektivtilbud. Og dette gjeldre mange folk som bor mindre enn 3 km utenfor sentrum. Var man opptatt av miljø ville man fått så billige billetter som mulig (dyrest kollektivtilbud i norge av de store byene), fixet underganger for fotgjengere (trafikken står i stampe pga alle fotgjengerovergangene) samt ordnet så trafikken gikk raskt frem og ikke ble stående i kø.
  5. Å samle både de som trenger bil til hverdags og de som har bil som interesseområde der og da både som privatpersoner, medlemmer av klubber, foreninger og interesseorganisasjoner hadde vært fenomenalt. Skulle fyllt hele gaten forbi rådhuset med biler, lastebiler, trailere og alt som klarer å karre seg ned dit. Om det viser seg å komme nok folk skal jeg egenhendig stå på og male digre bannere for folk.
  6. Nå vet jeg ikke om dette er korrekt sted å poste men det er jo et arrangement. Hvis moderator mener den hører hjemme et annet sted så håper jeg noen kan flytte denne og at dette ikke skaper problemer. Saken gjelder da den infamøse bomringen som settes igang i Trondheim. Torsdag 25 mars 2010 legges det siste forslaget om å legge planen på is. Ingen vil muligen sette penger på at en slik aksjon vil kunne stoppe den. Men man vil i det minste kunne sette et kraftig signal om at dette er noe innbyggerne i og rundt byen missliker sterkt og samtidig gi et varsel om at man ikke aksepterer alt de kommer med. Spesielt når man går til valg med et løfte som "en stemme til AP er en stemme mot bomring". Og likevel lurer man på hvorfor valgdeltagelsen går ned? Vi har nå etablert flere fora; - 1 nettside, http://www.RitaDuLyver.no hvor man prøver å samle endel aktuelle artikler, skrive litt selv rundt det hele, sette fokus på hvem som har gjennomført dette, gi kontaktinformasjon til aktuelle politikere med mer. Her er det også en underskriftskampanje gående. Denne siden ble etablert denne uken. (for de som ikke er kjent, Rita Ottervik er ordføreren som lovte at hun skulle være garantist mot nye bommer ved forrige valg. - 2 facebookgrupper, http://www.facebook.com/group.php?gid=2 ... 301&ref=mf med over 5000 medlemmer og http://www.facebook.com/group.php?gid=3 ... 211&ref=mf med over 11 000. Ønsket er å se om man klarer å samle vanlige borgere til en stor protest som sagt den 25 mars utenfor rådhuset. Tidspunktet er klokken 1700. Vi ønsker gjerne innspill og at andre kan engasjere seg i dette om noen har kapasitet.
  7. Btw, hvis noen i trøndelag har lyst på et lite kurs med test av produkter, mulighet til å spørre og grave osv er det bare å skrike ut
  8. K20, B16, H22 motorer jeg har mest erfaring fra, honda alle mann og rekkefirere. Når jeg sier overhaling er det snakk om å gjøre alt arbeidet selv, alt av deler kjøpes i usa hovedsaklig eller andre steder der man slipper å bli flådd. Bare på fordelere sparer man jo 5000 kronra kontra norsk pris. Ifølge en mekanikerkompis skal E36 er være så nært identiske at det bare er å bytte over uten problemer og bekymring. Lettere enn mitt eget ombyggingsprosjekt (VEI civic til VTI civic)
  9. Trur turbo og greier er noe man skal unngå, i og med at man ikke får godkjent ombygging lengre vil man helst ha noe som er lett å få gjennom på verksteder som bare ser på om ting ser orginalt ut og er i god forsvarlig stand. Sneglehus og dumplyder er nå noe til og med idioter klarer å legge merke til
  10. Tenker på en US utgave ja, si meg er det forskjell på tidligere E36 M3 og de som kom de siste to årene? Utifra motorer som selges løst der borte ser det ut som om de siste har større effekt utifra hva de skriver. Grunnen til at jeg tenkte på overhaling er at jeg har god erfaring med å skru fra hverandre motorer for å bytte pakninger, stempelringer, lagre, vannpumpe osv. Dette har ikke brukt å koste meg mer enn et par-tre tusen og har vært vel verdt pengene, men kostnaden ved noe slikt er altså sjukt mye høyere på en bmw rekkesekser ? Tenkte 240 var en god økning fra en 318 Sånn for morro skyld, er det noe gøyalt man kan gjøre med de amerikanske motorene?
  11. Siden jeg ikke har funnet så skrekkelig mange til den prisen vil jeg holde det for meg selv til et kjøp evt er gjennomført, ser også på noen litt dyrere, da kan man få biler helt opp til siste årsmodell i den serien. Er helt avhengig av kilometerlengde, snakker helt orginale biler her uten trim og endringer i interiør/eksteriør.
  12. Kjøp vil være fra utlandet, har fått tilbud på motorer til mellom 25-30 000 med frakt og moms (alt inkludert som trengs) og hele biler fra 50 000 (registrerte uskadede eksemplarer i daglig bruk). Noe av hovedgrunnen til at jeg spør er først og fremst for å høre om standardfeil man bør sjekke umiddelbart. Har erfaring fra ombygging og overhaling av motorer samt crateenginekjøp men da på honda, lite peiling på bmw rekke seksere gitt.
  13. Ikke godtar vektendring? Den var ny, senest for noen uker siden bygget og godkjente en bekjent en EK civic om fra 1,4 liter til 1,6 liter VTi med større bremser osv. Eneste vi i honda klubben har slitt med er prosessen med å få Honda norge til å gå over byggverket og sjekke at delene stemmer med orginale deler som har vært bygd for chassiset. Altså for å bygge om må bremser, understell, motor, fester osv være noe som ble levert orginalt for den biltypen man skal bygge på. Aner ikke hvor mange som har gjort dette de siste årene men det er ikke rent få. Vet mazda folk sliter med ombygging siden mazda norge nekter å gjøre den jobben som biltilsynet krever, noe honda heldigvis ikke har nektet på. Ja tanken er å kjøpe en hel bil også, vurderer begge deler, vil jo ha understell og bremser også. Alt for mange som kjører rundt med stor motor og orginale bremser, vil ikke ha en gyngende amerikaner som bare går bra på rettstrekket.
  14. Hvilke fallgruver bør man passe seg for ved kjøp av en slik motor? Ved evt kjøp vil den bli overhalt og plukket i fillebiter før installasjon hvis det skulle ha noe med saken å gjøre, med bytte av slitedeler selvsagt. Alternativet her er å enten kjøpe motor med girkasse, ledningsnett osv eller kjøpe en hel 95-98 M3 fungernede bil og bruke som delebil. Planen er å bygge om en E36 318is, har forstått at det er rimelig greit å bygge om, ikke noe behov for masse spesiallagde braketter, nye motorfester som må sveises på osv.
  15. Skulle gjerne visst hvordan du kan hevde at nxt tech wax inneholder lakkrens da dette isåfall er helt nytt for både produsent og utvikler Må ikke stole på hva norske selgere klarer å lire utav seg siden det tok meg under en dag å overgå informasjonsnivået deres da jeg en gang begynte med bilpleie for 3 år siden. Hvis du tenker på A-line serien (de røde flaskene) så er det korrekt at voksen deres inneholder lakkrens, denne er da også ikke helsyntetisk. Men disse er tyngre produkter akkurat av den grunn også samt gir ikke like bra resultat. Når det kommer til diskusjonen carnuba vs syntetisk er det ofte smak og behag og mye følelser og mindre kunnskap ute og gå. Ingen tvil om at gammel lakk som ikke har klarlakk (singlestage) og begynner å slite på siste verset gjerne foretrekker carnuba, men nå driver ikke jeg så mye på med veteranbiler. Carnuba er også mye vanskeligere å jobbe med og ofte blir det gjort forsøk fra produsentene om å få folk til å tru at pris = kvalitet oppe i flere tusen kroner boksen. Jeg har til gode å se bedre resultater med opptil 20 000 kroners carnuba vs nxt tech wax såfremt bilen er behandlet skikkelig på forrhånd. Enkelte bilpleiefolk har ekstreme behov for å rettferdiggjøre ekstreme priser på jobbene sine, og noen liker å skryte av at de har hatt "verdens dyreste bilbehandling" på kjerra si.
×
×
  • Opprett ny...