Gå til innhold

sxxxe83

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

sxxxe83's Achievements

  1. Direkte link til bildet: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openImage.php3?imgPath=bilder/20335.gif Eller bare bildet her:
  2. Noen som vet hva denne skruen heter, eller kan verifisere om det er nr 12 (M8x12) på bildet her hos gsbildeler: http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.php3?page=imageItems&image_ref=272S2B1H2P2I1L2O113H Størrelsen på umbraco nøkkel er 5, trodde kanskje skruen hadde navnet M5x, men var visst ikke det. edit: sorry for dårlig spørsmålsformulering. Var egentlig bare ute etter navn eller bekreftelse på at det er skruen jeg tror det er
  3. Ok. Takk for svar Er bruksbil bare, så har ingen planer om no 17"... Har alltid hatt 185x65xR14, som jeg trudde var standard. Skal sjekke vognkortet. Grunnen til 185x70xR14 dekka bak var en feilbestilling bare. Var dermed litt usikker på om jeg sku gidde å gjøre no med det
  4. Noen som har en formening?
  5. Hei, har et lite spørsmål. Har det noen praktisk betydning å kjøre med f.eks 185x65xR14 foran, og 185x70xR14 bak? Dette er da selvsagt sommerdekk det er snakk om. Merket at bilen "svømte" en god del mer enn tidligere. Er dette dumt/trafikkfarlig?
  6. Har du fremdeles blinklys til salgs? Foran? Side? Farge?
  7. Oppdatering: Etter at bensin slange lekk ble fikset, kan det se ut som om problemet er løst. Har fungert veldig bra til nå, selv med mye start og stopp, samt korte kjøreturer. Da vil jeg bare si takk til de som kom med innspill. mvh Torgeir
  8. Oppdatering: Rensa luftfilteret her i går, og gikk da over noen slanger, for å se om alt var som det skulle. Men det viste seg at bensin slangen som går fra bensin filteret og opp til "motoren" var "morken" og dårlig. Den hadde små rifter i seg, og det var faktisk en liten lekkasje der. Så ettersom det har vært litt lekk der, og er det mulig luft har kommet inn, og "kødda" litt med no "luft vs bensin" greier kanskje?? Den dårlige delen ble bare kappet av, kortet inn slangen og koblet på igjen. Da jeg sku hjem igjen, hadde vel kjørt i ca 10 min, skjedde det igjen, denne gang var det litt mere respons, samme symptom. Mulig det er noe ugjevnheter i luft = bensin blanding, som forhåpentligvis blir bedre??
  9. Har ikke gjort noe enda, ettersom "utingen" ikke skjer veldig ofte. Men fant en måte å gjenskape problemet. Til vanlig kjører jeg stort sett 2 ganger om dagen, til og fra skole. De dagene har jeg ingen problemer. Mens de dagene da jeg plutselig skal andre ting (slik som folk flest), litt frem og tilbake etter skolen, og bilen stoppes og startes mange ganger i løpet av en dag, de dagene er det større sannsynelighet for at "utingen" skjer. Fant ut at jeg har en ny vakumslange, som jeg egentlig skulle ha byttet for en liten stund siden, men ble aldri gjort. Klarer ikke helt å se noen skader på den gamle, men kan det ha noe med dette å gjøre kanskje? Den skal da altså byttes snarest...
  10. Ok, høres interessant ut. Takk skal du ha! Forhører meg med "folka" mine, så skal jeg oppdatere så snart vi finner ut av noe... Torgeir
  11. Hei, Bil: BMW 320i 86mod, motor M20-B20 (tror jeg KM 340000, motor ca halvparten (ikke garantert) motor ble byttet for noen år siden pga motor havari. Fikk bestillt fra sveits via danmark, skulle være samme motor som stod i altså 2.0 literen. Det ble da også byttet regreim og clutch, såvidt jeg husker. Problem: I sommer en gang hadde jeg mitt første problem med denna bilen, hadde kjørt en liten tur 2mil, stoppet i byen for å prate med min bror, bilen parkerte jeg i en liten nedoverbakke, gikk på tomgang i ca 5+ min. Da jeg skulle kjøre igjen, gikk det ca 50 meter, før bilen stoppet HELT opp. Motor gikk fremdeles, men turtallet var på 200-500rpm og den "hostet" liksom litt, hørtes ikke helt bra ut. Det var ingen respons på gasspedalen, kunne holde den inne uten at turtallet gikk opp. Etter ca 5 min kom den seg og alt var bare fryd og gammen, merket ikke noe mere til dette før for noen uker siden. Har siden den gang, latt være å sette bilen på tomgang i bakker generelt, men glemte det for noen uker siden og da skjedde det igjen, samme problem, men denne gangen var det litt respons på gasspedal trykking, men turtallet kom ikke over 2000 rmp +-, og denne gangen kom det noen rare lyder fra motoren, og noen min senere var alt bra igjen. Sånn de siste dagene går det litt opp og den om denne "utingen" med motoren skjer. Men det skjer kun når den er kald, eller stått en stund på tomgang i bakke ?, noen ganger går det fint andre ikke. Når jeg først har kjørt litt og drifts temp er normal skjer IKKE denne "utingen". Utenom dette går den som en klokke, ingen tikking, ingen tomgangs jag, går stabilt på 800 rpm + på tomgang. Etter å ha pratet med min bror og "han" som fikser litt bil for meg, så ble de enige om noen små ting det kunne være. Mulig forklaring på problem: Det ble nevnt: Forvarming av motor, luftmengde, og noe annet jeg ikke husker i farten(oppdaterer så fort jeg finner ut av hva det var). Tenkte jeg skulle høre på noen diskusjonsforum på nettet først, før vi gjør noe mer utav dette. Verksted rep og kostnad på mange 1000 er ikke aktuelt, da kastes heller bilen og ny E30 kjøpes inn. Hva som er gjort fra min side: Er ikke mye jeg kan gjøre selv, men et par enkle ting ble gjort i sommer, etter den første hendelsen, bytte av, olje/filter, bensin filter, rensket luft filter, byttet kjøleveske, har brukt kondens fjerner noen ganger, STP cleaner. Dette ble gjort mere som en forberedning til vinteren og ikke pga motor trøbbel Så om noen har vært borti dette før, eller har en viss formening om hva det kan være så setter jeg STOR pris på svar. Mvh Torgeir
×
×
  • Opprett ny...