Gå til innhold

Dudster

Medlem
  • Innholdsteller

    99
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Dudster's Achievements

  1. Stolene er nå solgt.
  2. Selger 2 stk seter fra en BMW Z roadster. De passer også for BMW Z3. De er i sort utførelse med blå detaljer. De har setevarmere i sete og rygg. Selges for 1000kr samlet.
  3. Ok, vel skal poste mine erfaringer her etter besøket. Så langt har de virket ryddige og greie, da kun basert på de e-mail'ene vi har utvekslet.
  4. Heisan. Skal over til København snart og skal få skiftet eksos i Danmark Er det noen som har gode eller dårlige erfaringer med Schmiedmann i Odense?
  5. Heisan. Som overskriften sier, jeg sliter veldig med å åpne døren på førersiden på min 1996 BMW Z3. Problemet er at når jeg drar i hendelen til dørhåndtaket, så løser ikke døren ut. Om jeg trekker i selve dørhåndtaket på innsiden av døren, ikke hendelen, og drar den opp og innover, så får jeg døren opp. Fra utsiden åpnes den helt fint. Noen gode ideer?
  6. Selger 2 seter fra en M-Roadster. Hadde tenkt meg rundt 2500 kroner for begge. Se bilder for detaljer.
  7. Kofferten ble solgt for mange år siden. Har bagasjegrinden ennå, er usikker på om jeg vil selge. Må tenke litt på saken.
  8. Heisan. Selger følgende til BMW Z3. Hamann vinge bak, var lakkert av proff i arctic silver, men falt i bakken. Prøvde å utbedre selv, men den trenger et strøk lakk til. Noen små hakk da den falt i bakken, men ingen sprekker osv. Rieger lippe foran. lakkert like talentløst av meg i arctic silver. Aldri montert eller borret i. Til sist en rar sak. Selger en oppbevaringsveske som skal limes på innsiden av bagasluken slik at bagasjorommet blir mye penere, samt at man får ekstra lagringsplass på kjøpet. Har aldri vært montert. Lakk følger også med, samt primer og klarlakk på sprayboks, her er det bare å lakkere i vei... Selges allerhelst samlet, 1500 kr.
  9. Heisan. Har en tyskimportert Z3 som nylig har fått litt problemer med nær og parkeringslys. Fant ikke noe galt med releene i sikringsboksen i motor rommet og snakket så med Bavaria og ble tipset om at det ofte er ettermontert et rele under dashbordet slik at nærlysene kommer på når tenningen vris om. Jeg lønset så dekselet under rattet og joda, der var det et meget uorginalt rele med tilhørende kabler. Releet var merket med firmaet "Mixon" Fant denne siden på nettet: http://www.halvljusautomatik.se/?page=about_no〈=no Det som skjer med bilen min er at nærlysene er døde samt at jeg kun har ett parkeringslys fungerende. Tåkelysene fungerer normalt. Er det noen som har plundret med et slikt rele før? Er det et krav med et slikt rele? Hvis ikke så fjerner jeg bare hele rukkelet og kobler tilbake slik det var originalt. Har lagt ved en forklarende tekst jeg fikk fakset fra Mixon. Hadde satt mye mer pris på et koblingskjema, men men. I tillegg så har jeg lagt ved et bilde av sikringsboksen i bilen, kan noen bekrefte hvilket rele som driver nærlysene og parklysene?
  10. Heisan. Er det noen som har god greie på kretsen til nær og tåkelys på en BMW Z3? Har store problemer for tiden med at hovedlysene ikke kommer på. I det siste fungerer kun det ene lyset. Hvilket rele er det som styrer hovedlysene?
  11. En kondensator er ikke bare en kondensator... Hele poenget med en kondensator er at den er kjappere til å opprettholde spenningen om forsterkeren skulle trekke en skikkelig strømpuls enn hva et et batteri kan klare. Dette greier en kondensator mye bedre enn et batteri. Induktans, ESR og kapasitans... Les litt om sakene. Eller gi blanke og bare trø inn en diger kondis og se hva som skjer...
  12. Om du er så grønn som dette, så vil jeg nok anbefale deg å få dette koblet opp av noen som vet hva de gjør... Hvorfor vil du egentlig brokoble? Er det ikke nok lydtrykk pr idag? Hvordan er anlegget koblet opp pr idag?
  13. En liten kommentar: Alle forsterkere er "stabile" i 1 ohm, forskjellen er bare at en liten forsterker knekker fortere i sammen enn en tilsvarene kraftig. Det kommer helt an på hvordan du spiller. Sagt enkelt. Brokobler du, så dobles spenningsvinget over høyttaleren. Siden effekt er lik, litt forenklet, (spenning x spenning)/impedans, så firedobles teoretisk effekten ved brokobling. Dette krever selvsagt at forsterkeren kan levere så mye strøm. Kan den ikke det, blir den for varm og klapper i sammen. Eksempelet under tar utgangspunkt i at forsterkeren er innstilt med samme volum og signal. La oss si at den gir ut 100W når høyttaleren er på 4 ohm. Ved brokobling stiger effekten (forutsatt 4 ohm høyttaler) da til 400W. Ved brokobling og parallellkoblede svingspoler (total impedans blir da 2 ohm) blir effekten 800W. Har du så en firekanalers forsterker som brokobles til 2 kanaler og du har ett element med parallellkoblede svingspoler på hver brokoblede kanal, dvs 2 stk totalt, så vil forsterkeren måtte produsere 1600W. Ved fire kanalers ikke brokoblet oppsett med de samme 2 elementene med hver svingspole koblet til en egen kanal, så vil forsterkeren måtte levere 400W... Hva sier dette? Egentlig ikke så mye. Om ditt ønske er å kjøre ting til de er på grensen av klipping, så må du ha en forsterker som er stabil i 1 ohm. Det betyr bare at forsterkeren kan drive en høyttaleren på 1 ohm med fullt spenningsving ut av forsterkeren. Om du er litt mer moderat med lydtrykk og bruker vettet når det begynner å vrenge, så er det ikke noe problem å kjøre 1 ohms last på en forsterker som ikke er "stabil" i 1 ohm. Det eneste som vil skje er at du vil overbelaste den ved et lavere lydtrykk enn en som er "stabil" i 1 ohm. Var du med på den? Lett å se hvor ting kan gå galt.
  14. Du skriver at du elsker den bilen, men det tror jeg ikke med mindre du nettopp har kjøpt den og ikke visste om alle feilene, da er det forige eier som ikke elsket bilen. Bortsett fra toppakningen som kan ryke på alle biler viser det seg jo at bilen din har hatt nær null vedlikehold, alt av forstilling er jo utslitt,da elsker man ikke bilen. Dette må da være tidenes mest unyttige kommentar? Til dere andre, så blir det muligens å reparere bilen. Sjekker rundt for priser nå.
  15. Kjørte til jobb i går og merket at tempen på bilen steg markant da jeg svingte av motorveien. Den steg til ca 90% av fullskala på termometeret, så jeg stoppet bilen, hev opp panseret, ventet til tempen falt ned og haltet meg tilbake til et verksted mens jeg holdt øye med tempen for å unngå overoppheting. Dommen var.... Ødelagt topp pakning. Motoren er en 1,8l M43. Pris for rep? 15.000. Dette inkluderte ny vannpumpe, den gamle hadde stoppet opp, ny motorolje, ny topp pakning og ny simmer ring til veivakselen. I tillegg så var bremsene framme utslitt, trenger nye skiver og klosser der, foringer i begge fremre bærearmer, ytre opphengskuler fremme, styrekuler fremme. I tillegg så vet jeg fra før at den ene opphenget til demperen bak er slitt også. Pris for alt? 25-30.000...inkl storservice. Vet ikke om dette var dyrt, men det koster i allefall langt mer enn hva jeg var beredt til å bla opp. Bilen er en 1996 BMW Z3. Lurer på om jeg skal selge den som den står og få meg en annen og nyere bil. La ut 7000 på nye dekk for en måned siden og bilen fikk ny eksos med katalysator i fjor høst. Det jeg lurer på er om dette er en god pris. Og om det er bryet verdt på en så pass gammel bil. Elsker bilen, men nå er det kanskje på tide å la den gå... Den har gått 165.000...
×
×
  • Opprett ny...