
FunkyMan
Medlem-
Innholdsteller
18 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Mjøndalen
FunkyMan's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Håper noen av dere kan hjelpe meg med hva som kan være problemet mitt! Har en 520 1993 modell (E34 tror jeg det er) som har det problemet med at plutselig (over natta faktisk) slutta de tre knappene som styrer bakrutevarmer, aircondition og "steng luft utenifra og inn" å virke! Her er en link til hvordan bryter ser ut: http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /14775.gif Det er del nummer 8. Den virka helt fint for to dager siden. Da jeg skulle starte opp bilen dagen etter at den virka, virka ingen av knappene! Jeg prøvde å dytte litt på den og da lyste noen av knappene i et sekund, men jeg får de ikke til å lyste (virke) konstant. For meg virker det som om det er dårlig kontakt bak i der? Er det kurant å skru opp dette å se? Jeg har litt ti tommeltotter nemlig... Skal sies at jeg også hadde litt problemer noen uker før dette skjedde med at CD spilleren plutselig slo seg av etter noen minutter. Har vært dårlig kontakt der en gang, og da tok jeg spilleren og fant ut at det var litt irring som gjorde at det var dårlig kontakt. Hvis jeg "trykker" på siden eller på selve spilleren kan jeg få den til å slå seg av så mye tyder på at det kan være det som er problemet med den andre bryteren. At det er irring på bryteren? Vil det være dødfødt å bytte bryteren? Ser at GS bildeler selger delen for rundt 350 kr brukt så er kanskje verdt et forsøk? Noen som har vært borti dette før? Robert.
-
Kan disse brukes? http://www.biltema.no/ Art nr: 67-347 (Linken står som biltema.no hele tiden selv om du er inne på billdeler...strange...sært..)
-
Dyrt? Biltema fjærer eller så kan jeg kjøpe dem på BilXtra. 1 times jobb for et verksted? Har ikke lyst til å prøve det selv..hehe...ti tommeltotter..
-
Skulle til Bø i sommerland i går med sønnen min, samboer + hennes bror og mor. Satte alt baki, og med tre personer baki subba dekka bak nedi skjermen i hver eneste minste sving....måtte rett og slett bytte bil (grrrrr) og kjøre Golf´en til broren til dama. Er ikke sikker på hvorfor bilen er lavere bak enn foran, han jeg kjøpte den av sier jeg må valse? ned skjermen bak slik at dekka (215) ikke subber borti skjermen. Det er snakk om en BMW 316i med 318 motor og skivebremser bak og foran. Ikke vanlig med det bak? Vet ikke om forrige eiere har gjort noe med bakdelen på bilen pga skivebremser bak og at det er derfor den er så lav bak i forhold til foran? Jeg prøver å "riste" bilen fram og tilbake for å sjekke om demperne er dårlig på den, men den er stiv og fin. Ingen ettergyging. Er det fjærene som er trøkt for mye sammen bak og dermed gamle? Kan ikke se at det er fjærer bak, sikkert inne skjermen. Jeg har ikke veldig peiling på bil, men jeg vil jo gjerne kunne ha folk baki uten at det subber i hver sving da...Skal jeg gjøre som han sa, dra ned et sted å be de valse ut eller bytte fjærer/dempere? Skal ta noen bilder etterpå å legge ut her så kan dere se og komme med noen råd! Personlig tror jeg han har bytta fjærer foran men ikke bak slik at den er høyere foran. Hva tror dere? Bilen er fra 1989. Skal ut å ta bilder nå, legger de opp innen 30 min. EDIT: Siste bildet er av fjærene bak! Kjekt med 2 MP på mobilen! Veldig praktisk å komme til for å ta nettopp slike bilder! Lenge leve teknologien! (K750i)
-
Var med guttungen på 2.5 år med barnehagen på tur til en bondegård i nærheten! Vi så på en masse dyr osv, helt til vi kom til kaninene... Tror det bare var meg som la merke til dette skiltet! Litt artig da! http://www.retusjering.com/S8000234.JPG Moderatoredit: Hvorfor ikke heller legge slike innlegg inn i "Tulletråden"...
-
BTW: Har fylt ekspansjonstanken (hvorfor ikke bare kalle det for kjølevæskebeholder som på alle andre biler?) halvveis til det står "kalt"/"cold". Ser ingen min/maks grenser. Hvor høyt opp kan jeg fylle. Fylte opp fra kvart tank til halv tank med konsentrert kjølevæske. Skal jeg fylle den lange tanken litt til? Tenkte kanskje til 3/4 kvart full eller blir det for mye? Og hvor er maksstreken? Forvirret! Ang. lufte systemet så må noen forklare meg hvordan jeg gjør det, evt på verksted?
-
Hvordan lufter jeg?
-
Ok, da kjøper jeg en termostat for 16.90 på Biltema. Hvordan er reg.reimene på biltema egentlig? Bare driten eller ok?
-
Bør jeg bare bestille den eller vente til noen andre har kikka på det? Kjedlig å svi av 560 kr på en del hvis det ikke er den. Kan vel heller ikke være noe annet. Reima på vifta er grei og går mye raskere rundt enn selve vifta.
-
Er jeg for gammel når jeg synes slik spinning av dekk på tørr asfalt er utrolig lite gjennomtenkt og lite tøft? Hva slags dekkforbruk har den fyren egentlig? 10 skift pr. sommer? Den spinninga der sleit vel like mye som jeg kommer til å slite mine sommerdekk de neste 2-3 åra...
-
Hmm...tror jeg skal ta turen ned til nærmeste huggeri å spørre etter ny vifte? Eller er den den vifteclutchen som må byttes? Selve vifta er jo hel, antar at det er en eller annen koblingssak som ikke gjør jobben sin. Dyrt å bytte? Klarer jeg det selv eller må han som skal bytte reg.reima gjøre det i samme slengen? Og hvor finner jeg denne delen?
-
Var nettopp ute å kikket på vifta. Jeg synes den gikk "sakte" rundt! Aner ikke hvor fort den skal gå rundt, men jeg syntes i allefall at den gikk sakte i forhold til hvor fort vifteremma gikk rundt. Kan prøve å filme litt med digitalkameraet mitt etterpå å poste linken til filmen. Har ikke prøvd å stoppe vifta da jeg ikke tør røre den...
-
BTW: Hva gjør egentlig vannpumpa? Pumper vannet rundt i radiatoren? Hvordan kan bilen kjøle seg ned uten vannpumpe? Kan noen forklare meg litt om dette? Er helt grønn, men har lyst til å lære! Hvis termostaten er ødelagt, så ville den ikke klart å styre tempen under kjøring? Når jeg kjører så ligger nåla litt under midten. Kl. 11 omtrent. Det var litt lite kjølevæske på foresten, men etter at jeg fylte den litt, så blir den fortsatt varm ved tomgang. Så lenge jeg slipper å stå i kø osv, så er det jo ikke noe problem, men jeg vil jo gjerne fikse det! Hva med til vinteren hvis jeg må la bilen bli varm først? Har ikke garasje, og hvis vinduene er isete må bilen stå litt på tomgang, eller er det ikke noe problem når det er så kaldt uansett ute?
-
Har ikke spesielt mye kunnskap om det dere snakker om. Skal uansett bytte reg.reim og han som skal gjøre det for meg (har mekket en del bil, men er ikke utdannet mekaniker tror jeg) snakket om å bytte vannpumpe samtidig når man først skal bytte reg.reim. Skal ut å sjekke det med vifta etterpå. Den går i allefall rundt på tomgang, men vet ikke om jeg tør å prøve å stoppe den!? Kanskje den går i stykker da? Hvordan sjekker jeg om jeg har luft i systemet? Og hvorfor synker tempen så fort jeg kjører? Luftkjøling? Takker for alle svar! Noen som har greie på BMW som bor i nærheten av Krokstadelva/Nedre eiker som har lyst til å se på det eller?
-
Har tenkt å bytte da begge de to eierne av bilen ikke har byttet...Lurer bare på om det er komplisert! Har en kompis som kan mekke litt selv om han ikke er mekaniker. Er det vanskelig eller MÅ du på verksted?