Gå til innhold

pelle123

Medlem
  • Innholdsteller

    102
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

pelle123's Achievements

  1. pelle123

    slett..

    Hører du matepumpa som ligger under bilen(ca ved førersete) når du slår på tenninga? Kan vere relet til den eller selve pumpa. Ellers er det vel diagnose med dysetest next...
  2. Modell, år?
  3. Sjekk alle slanger for høres ut som falsk luft. Enklest å lese og slette feilkoder med bmw scanner 1.4.0.
  4. Prøv med startkabler for å sikre at det ikkje er batteriet. Høyres ut som at noko tapper batteriet ditt.
  5. Der er ganske sikkert ei elektrisk ekstrapumpe som skal holde flow i varmeapparate. Denne kan vere gåen, eller gåen sikring. Følg slanger og sjå om du finn denne pumpa, høyr etter om den går når bilen går.
  6. Første bildet er zke (grunnmodul) og nederste er lcm (lysmodul, lysbryteren) Sjekk disse ledningsførerne, dei kan fucke opp litt ved brudd. Er lcm kodet riktig etter montering av tåkelykter? I verste fall er det lcm som er gåen. Da må den skiftes og kodes opp på nytt. Det må gjøres på bmw, eller med ncs expert på pc (viss du veit om noken som har dette på pc'en sin og veit korleis det fungerer)
  7. Falsk luft eller coil-tennplugg. Ville uansett lest ut feilkoder.
  8. Kan sikkert kode om lysbryteren med bmw scanner eller ncs expert.
  9. Sjekk alle sikringer og koblingene bak på. Ser ut som den har mistet kodinga. Eg ville prøvd å kode opp instrumentet på nytt. Dette kan gjøres med NCS expert viss du kjenner noen som har dette på pc'en sin. Kan selfølgelig også gjøres på bmw verksted.
  10. Er ikke obd2 stikk før i 2000/2001. Men det er mulig å få overgang frå rund kontakt i motorrom til obd2. Eg har nettopp brukt dette på ein 97 e39, fikk da fint å bruke bmw scanner 1.4.0 og NCS expert.
  11. Litt erfaring fra 2003 e46 320d. Glødemodulen er ein svart boks som får strøm rett fra + på starter, så går det 4 ledninger ut til glødepluggene, i tillegg er det 3 ledninger frå motorstyringa. Kan skiftes ved å gå under bilen og ta vekk plast og avstivingsplate(festa med 8 16mm(hode) skruer. VS av motor, under innsuget. Litt trangt, men det går. Eit anna tips er den elektriske pre dieselpumpa som også ligg under bilen, ca under passasjersete ved dieselfilteret. Dersom ikkje den slår inn når du slår på tenninga, kan bilen bli tregstarta. Releet til pumpa ligg bak hanskerommet, på toppen av denne kvite "dingsen" som holder modulane. Der er 4 rele, eit av disse er til pumpa. Dersom releet er dårlig må det skiftes. Dette er tips dersom du har skifta glødeplugger og fortsatt har problem.
  12. Kan vere dårlig bensinpumpe, for lite trykk.
  13. Sjekka sikringer? Kan vere 2-3 sikringer som kun går til instrumentet. Ellers høres det ut som signal fra motor er dårlig, sjekk koblinger i motorrom.
  14. Sjekk også slangen mellom innsug og luftfilter. Ta den helt av og sjekk for sprekker/hull.
  15. Satte i eit brukt instrument og alt bortsett fra bagrunnslyset fungerer fint. Lys i brytere og panel fungerer fint, også med dimmebryteren. Det er kun bakgrunnslyset i drivstoff, speedometer, turteller og temp som ikkje fungerar. Har sjekka koblingane og sikringar, alt ok. Noken som veit kva for ledning(pin) som styrer dette lyset bak på instrumentet? En kvit og en svart kobling der.
×
×
  • Opprett ny...