Gå til innhold

Chriso

Medlem
  • Innholdsteller

    868
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Chriso

  • Bursdag 08/12/1986

Profile Information

  • Interesser:
    Ulsteinvik (og Trondheim)

Chriso's Achievements

  1. Gratulerer med GROM bil !! Her kan man kan vel trygt bruke uttrykket "går som et uvær"! Kombinasjonen av høyt dreiemoment og dyp, grom lyd (litt "juks" får vi tåle) gjør denne bilen til et uvær i ordets rette forstand Og i et land hvor vi bare har tørr asfalt 10 dager i året, og et avgiftssystem som ikke ligner grisen, så må denne bilen med x-drive og gjerrig diesel kunne kalles en nordisk M5 Fra september til mai vil du kjøre fletta av enhver M5 på norske krøkkestier Gratulerer!
  2. Så to av desse bilene ved Lerkendal idag rundt kl 15. En delvis dekket og den andre helt dekket med psykadelisk folie og 1000-metere på taket.. Fikk bare så vidt øye på dem fra fortauet på andre siden av veien innimellom andre biler, og hadde problemer med å se hvilke(n) modell(er) det kunne være. Eneste jeg så var at de hadde 4 eksoshaler og var relativt store. Siden de var såpass store tenkte jeg først at det det kunne være en "slags M7", men konkluderte med at det må være kommende M6 Gran Coupe. Kan stemme godt med den siste bilen på videosnutten der...
  3. Hei og velkommen til forumet! Fin bil du har fått deg, regner med du er fornøyd så langt! Ang. "follow me home" så kan du prøve å trekke til deg hendelen for langlys (slik du gjør for å blinke med langlysene) etter du har slått av bilen.
  4. Synes at den ser meget bra ut i fra denne vinkelen, lav og bred! (klikk på bildet for stor versjon) Panseret er langt og deilig, eller gir ihvertfall intrykk av det ved at snuten er strukket frem, noe som gir frontpartiet en god dynamikk. Bilen har gode proporsjoner og helhet, etter min mening. Og skrått bakfra ser man at den er lillebror til F10, noe som er positivt etter min mening. Hekken har snert og modenhet over seg, i motsetning til den noe mer "stumpe" bakenden til E90 Understreker at jeg liker E90, men liker F30 bedre
  5. Første jeg også tenkte. Vet ikke om jeg liker sånne triks... Førsteintrykket av fronten er "bra", ikke mer, ikke mindre, men dog et spennende friskt pust. Interiøret er "up to date", ingen store overraskelser, gjennomført og stilfullt. Hekken er frekk! God evolusjon fra E90! Profilen har kanskje vel mye E90 i seg... Min korte og foreløbige oppsumering Digger nylanseringer! Synes det er spennende å vurede et nytt design, og lese om andre sine intrykk og meninger.
  6. Kom over fire interesante videoer. Den første viser en photoshop på hvordan bilen kunne (eller burde?) se ut: Den andre viser en sniktitt av bilen i et studio. Synes at bilen kledde sølvfargen ganske godt, og at hekken ser bedre ut i sølv enn i rødt for eksempel. Synes og at fronten ser bra ut fra rett vinkel: Og to videoer av bilen i bevegelse. Den første i dagslys.. http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Z5GcQVEENs] ...den andre i skumring og mørke, hvor man bedre kan se hvordan lysene ser ut: http://www.youtube.com/watch?v=AuMu83hhWXM&feature=player_embedded Dette kan bli meeget bra!
  7. Enig, den "vokser på meg" også med stor hastighet! Tror faktisk jeg drømte om den svarte M-tech'en i natt Kunne godt tenkt meg en slik 118i, tor den motoren holder i massevis!
  8. Ser bra ut, men jeg synes skiltet er litt for klint opp i grillen, kanskje? Ja, er forsåvidt enig i det. Skulle helst hatt alle biler uten skilt Men på den annen side er skiltet med på å bryte opp den ellers livløse og "bløte" fronten, slik som på standardversjonen, om du skjønner. Bildet under fremhever litt hva jeg mener. Uten skygger så smelter alt sammen til en dus greie. For lite struktur.. M-tech med de større luftinntakene i fangeren gjør i tillegg at lykter og nyrer ikke blir like dominerende. Det er liksom mer harmoni over det hele. Blir faktisk ikke lei av å sikle på den photoshoppede, sorte M-tech'en, som Saltkjelen la ut! Uten skiltet hadde den vært perfekt
  9. Den M-sportspakken gjorde en god del! Ser mye bedre ut når "øyenbrynet" går over i en "neserot" der mellom frontlykten og nyren, slik det gjorde på både e39, e46, e60 osv.
  10. Mener på at 116i, til din "fordel", har 220 Nm fra 1350 til 4300 rpm. Ser ingen fordeler med å kjøpe en 116d eller 118d når 116i slår begge to på prestasjoner (jeg driter i om den bruker 0.1 mer på milen), rimelig lei av disse dieselmotorene. Å kunne trekke en bensiner opp på høyt turtall er som et friskt pust for sjelen etter å ha kjørt diesel i noen år!
  11. Syns nå ikke overhenger virker så veldig "ubehagelig". Og den øverste delen stikker ikke akkurat lenger ut enn det som er under, vil heller si at fronten er vertikal (se bildet under). Det er jo viktigere hvor motoren er plassert i forhold til framakslingen. Og den er jo som regel trykt godt bak i torpedoveggen på BMW i forhold til Audi. Salg og fortjeneste er nok det som driver all virksomhet, veldig få som driver veldedighet. BMW har jo faktisk holdt veldig godt på sine tradisjoner i forhold til mange andre (som kanskje ikke har tradisjoner og særegenhet engang...) Jeg må presisere at min intensjon ikke er å forsvare designet eller BMW, men å belyse fakta og realiteter. Dog tror jeg personlig at denne bilen kommer til å se bra ut på veien - fresh og sportslig.
  12. Må si meg enig med alle andre her. Hva har skjedd med fronten? Formen gir en merkelig skygge i området mellom lyktene og halvveis opp på nyrene. Frontlyktene ser også litt store ut.. Mulig det ser bedre ut fra siden (og IRL). Og frontfangeren virker uharmonisk, henger ikke sammen med de ellers "harmoniske" overflatene (dersom du holder en finger fremfor slik at den dekker over frontfangeren så ser du hva jeg mener). Og baklyktene - ja her lukter det litt for mye VAG. Ellers tror jeg at denne kommer til å vokse på oss. Interiøret synes var fresh! Oser litt mer kvalitet i forhold til den gamle. Edit: la til et bilde.
  13. Fullstendig enig med deg her! Brukte en Transporter TDI som flyttebil, og kjørte deretter en Hiace noen dager etter. Hiacen var av nyeste modell, mens Transporteren var forrige generasjon. Ble sjokkert over hvor stor forskjell det var! Hiace'en har dårlig sittestilling, elendig girkasse (helt lotto hvilket gir man traff), en clutch som føltest som en gammel springfjær, bråkete motor med minimalt effektregister, styrefølelse som en handlevogn, lydisolering som en hermetikkboks, dårlig svingradius, osv, osv... Listen er lang
  14. En liten videosnutt som tar for seg litt av den testingen som blir gjort på en ny BMW, og her spesielt på nye M5 "Come with us to Miramas in France, where our engineers are just optimizing the new BMW M5 for extreme conditions. See them drive at top speed, test the launch control and drive on a wet handling course. Doesn't look like the worst job, does it?" Link til video (også i HD):
  15. Litt info om konseptet på forumet til "m5board": http://www.m5board.com/vbulletin/f10-m5-discussion/186122-bmw-m5-f10-unveiling-revealed.html Ser ikke dum ut den bilen der, nei
×
×
  • Opprett ny...