Hei.
Idag så skulle jeg ut i bilen, men bilen lystret ikke fjernkontrollen/nøkkelen. prøvde med reservenøkkelen uten at noe hendte.
brukte bilen flere ganger i går og da virket alt. prøvd å nullstille bilen med å ta av batteriet, men dette hjalp ikke.
noen tips?
Jeg skjønner hvor du vil henn, men (det er alltid et men..
vi har ikke rørt noe som har med timingen. alt idiotsikkert ved demont/montering med spor her og der.
Det bildet du Morty999 har lagt med er veldig fint og dette stemmer helt med den infoen jeg sitter med på et pc-program sier.
alt dette stemmer. men allikevel problemer.
Hei.
Er det noen som har tips ang et lite problem jeg og en kamerat har på en 735iA E32 M30-B34.
Har plana toppen og byttet alt av pakninger vedrørende toppen.
Ved første start gikk ikke motor på alle cylindrene og ei vanvittig tikkelyd. Tok da av toppdekselet og ettertrakk topplokksboltene, justerte ventilene på nytt (0,30 på inn og ut på kald motor).
Monterte toppdeksel og kvist. får ikke motor til å starte etter dette.
Hører at den feiltenner og ser at motorrotasjonen snur ved feiltenning.
Noen som har tips??
airbagen sitter fast på 2 saxepinner inne i rattkonsollen. Jeg bruker en medium flat skrutrekker som jeg vrir inni de to hullene bak på rattet. Det lønner seg å ta den ene saxepinne først.
Lykke til
Hei. Kravet på din bil/årsmodell er 0.5 volumprosent.
Et lite tips er å varmkjøre motoren skikkelig før ei avgassmåling. Det som ofte gjør at det blir høy volumprosent er at det er en del sotpartikler i sylindrene / katalysator.
Kjør bilen på lavt gir i et par km ved høyt turtall. NB: husk å ha driftsvarm motor før du begynner med lavt gir.
Lykke til !
Hei. Jeg har webasto på min også. Det som ofte skjer når Webastoen ikke virker er at flammevakta i brennkammeret blir nedsotet. Jeg pleier å ta en service på Webastoen hvert år. da bytter jeg dieselfilter, flammevakt og tennstift. I tillegg blir alt rengjort og dysetrykket blir justert.
mvh
Tom-Erik
Hadde akkurat det samme på min tidligere bil. Viste seg å være for lite olje på motoren. Ifølge BMW skal olja på pinnen være litt i overkant av max-merket.
Hei alle sammen.
Jeg har nettopp kjøpt meg ny BMW, 2006 mod 530dAT.
Jeg sliter litt med at jeg får opp feilmelding på nivåreguleringen.
Dette kommer når jeg starter motoren, uansett underlag, og etter 20-40 sekunder "stillestående" bil så får jeg opp "nivåregulering feilet".
Da kan jeg stoppe motoren og starte igjen, og begynne å rulle framover så får jeg ikke opp feilmeldingen.
Har noen tips angående dette problemet?
Hei
Er det elektronisk klimaanlegg?
Hvis det er det så sjekk at du har stilt inn riktig tempfordeling. hvis denne er riktig så prøv å kople fra batteriet i 20 min.
Hvis du har manuell klima så kan det være defekt wire.
Lykke til.