Gå til innhold

Petter Kongrød

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Petter Kongrød's Achievements

  1. kan de brukes både foran og bak?
  2. Forrige eier skrev i annonsen at det er Spaxfeden Kenne senkesett og han hevdet at den var levert slik ny (om det var fra forhandleren eller fabrikken er jo ikke godt å vite). Nå var han 2. eier på den så det er ikke sikkert han vet dette eksakt. Allikevel hevder han at den er godkjent med denne senkingen og med 225 x 40 x 18 hjul. Skal sjekke vognkortet. Skal også forsøke å få kontakt med ham vedr slitasjen, om det gjelder alle eller bare forhjula. Men da er løsningen eksentriske bærearmsforinger, eller??? Hvor får jeg tak i det og hva koster det. Kan jeg bruke det både foran og bak?
  3. takk for innspill. Mandag blir det å bestille 4-hjulskontroll...
  4. koster det da? og hvor lønner det seg å kjøpe det. I følge tidligere eier var denne bilen levert med senkingingen originalt fra fabrikeken med påsittende felger
  5. hva gjør jeg med forhjulene? Det er der det har vært aller verst slitasje.
  6. ja, tror jeg begynner med 4-hjulskontroll. Kanskje verkstedet kan se på cambervinkel også.
  7. Jeg har nettopp kjøpt en 98-320i cab med 18" hjul (225x40x18 på alle fire). Den er visstnok originalt senket (ganske mye) fra fabrikken og godkjent med senking og hjuldimensjon. Når jeg ser bilen bakfra ser det ut som om hjulene står "skjevt". Dvs at øvre punkt av hjulene peker litt innover. Har ofte sett det på senkede biler. Er det ugunstig for bilen? Den sliter innsiden av fordekkene og jeg mistenker den for å slite bakdekkene på innsidene også (forrige eier sier han flyttet fordekkene bak, men alle var veldig slitt. Kan det være et resultat av for mye senking? eller er det rett og slett feil spissing? Noen som har erfaringer her. Har nettopp kjøpt nye Nokian z-dekk og vil nødig slite ut disse med det første...
×
×
  • Opprett ny...