Gå til innhold

Andreas1

Medlem
  • Innholdsteller

    1441
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

Andreas1's Achievements

  1. Andreas1

    E39 525d

    At skitt fra motor og rør gløder på vei ut av eksosrøret? Det var mørkt ute, så jeg vet ikke om det var glødende ting eller gnister, men det virvlet iallefall det som der og da opplevdes som ‘sparkles’ bak bilen og de slukket etter 20-30 meter kjørelengde.
  2. Andreas1

    E39 525d

    God morgen! Har en 2002 E39 525d I går ble den kjørt en del hardere enn hva som har vært i tilfelle ellers gjennom vinteren. Under litt høy hastighet ser jeg plutselig masse gnister i speilet. Dette gnistregnet er over en periode på Ca 20 sekunder og er både ved pådrag og når jeg slipper opp. Jeg klarte ikke å fremprovosere hendelsen igjen etterpå. Forut for dette gasspådraget gikk den elendig dårlig ved ordentlig akselerasjon (har fungert bra i bybildet og pendling), og etter kickdown (med påfølgende langsom hastighetsøkning) ble den etter dette like kvikk igjen som den var i ungdommen. Spørsmålet er da; Kan koks og sot som løsner fra motor og rør antenne, slik at det var dette jeg så i speilet?
  3. Takk for innspill. Er skjedd en del endringer i oppsettet i forumet her siden jeg var her i ‘glansdagene’, så jeg er visst ikke vært særlig flink til å følge opp svarene deres. Er G30 5-eren som nå har fått riller i forskjermen og 3-er front, dvs de har tatt vekk panseret imellom nyrene og lyktene?
  4. En av mine tidligere E39 hadde check engine funksjon. Mener bestemt også at det på den var en knapp man kunne trykke for st den skulle sjekke også. Tyskimportert 1997 modell 525tds 143 hk med store kjørecomputeren. Fikk forøvrig feilvarsel av og til etter motorvask.
  5. Hehehe, pleid å gjøre det her også, men etter at jeg luktet litt på Mercedes ble hun engasjert. Hun har ikke pleid å bry seg og det er dukket opp en og annen bil nummer to og tre utenfor huset her oppover årene hvor hun ikke har fått forvarsel, men da jeg sa jeg vurderte Mercedes igjen ble hun mer engasjert. Synes jo det er litt positivt jeg da. Hun skal jo sitte på og forhåpentligvis hente meg en sen kveld 😁
  6. BMW har gjort det forbasket vanskelig å finne seg noe så enkelt som en bil... Hadde en på hånd som var fin, men den manglet varmeratt som jeg har idag og så kunne jeg tenkt meg adaptiv cruise etter å ha kjørt Volvo med det. Da vi endelig ble enige i heimen var den solgt samme dag. Og nå får jeg vite at det jaggu er forskjell på computerne også...
  7. Haha! Akkurat det hadde jeg aldri gjettet. Når jeg en dag skal selge eller bytte inn bilen min har jeg da altså moderne sagt en 525d LCI?
  8. Og NBT? Hva betyr det?
  9. Hva er Lci? En stund siden jeg oppdaterte meg 😬
  10. Takk for engasjement. Syntes det var lettere å få E39-er slik jeg ville ha dem enn F10 😐
  11. En rask tur på finn viser bare noen få med slike instrumenter. Er det et uvanlig tilvalg? Mye hokus-pokus å bygge om fra analog til digital?
  12. Så jeg ser da etter en 530d, nyere enn 2012 modell med utstyrskode 6WB?
  13. 6WA som standard og 6WB som tilvalg?
  14. Vurderer skifte fra E39 til F10 / F11 og har noen spørsmål; Hvilke dieselbiler/modeller er 6-sylindret? Digitale instrumenter, - er det ekstrautstyr, modellavhengig eller årsavhengig? Takk for svar.
  15. Drar opp en gammel tråd da min E39 2002 er moden for skifte. Skaffet du turbo selv, eller hva gjorde du/dere? Pris etter bytte?
×
×
  • Opprett ny...