Skal prøve å beherske meg, men det blir hardt - so here goes.
Bilen er en 320i, 2007 mod som er rullet 108.000km.
Ble oppringt fra bilverkstedet mitt (aut. BMW verksted) i dag som skulle bytte et hjullager bak. Kom på 3.800,- så greit nok det.
Men så fortalte de at girkassen hadde en klikkelyd i seg ved igangsetting, og at denne sannsynligvis må byttes (slakke eller noe)... Utrolig for hvilken levetid en BMW girkasse har i alle fall.
Det bør nevnes at siden jeg kjøpte bilen på km.stand 78.000km, så har jeg til tider opplevd noe lugging ved igangsetting - men etter sporing på internett og div. fora så fant jeg ut at kilden er den berømte (beryktede?) CDV-delen. Jeg byttet denne i fjor, og har opplevd nærmest ingen lugging siden.
Bør også nevnes for historie at slutväxel/kardangen (16.000,-) måtte byttes ved 84.000km, så imponert over holdbarheten på drivlinjen vil det vel være en overdrivelse å si at jeg er.
Dessverre hadde ikke verkstedet tid i dag til å gi meg en estimering av prisen for reparasjon, så jeg lurte på hva et girkassebytte bli lande på? Girkassen i seg selv koster 38.600,-...
Har motor- drivskade gjennom NAF Forsikring, men det kommer et tillegg på 15% av rep.prisen på toppen av egenandelen på 4.000,- siden bilen er rullet mer enn 75.000km.
Ikke meningen å spre galle & eder her inne på tacookvelden, men akkurat nå SUGER BMW så utrolig mye....