Gå til innhold

BMVW Daniel

Medlem
  • Innholdsteller

    102
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    japp
  • Yahoo
    nope

Profile Information

  • Interesser:
    bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

BMVW Daniel's Achievements

  1. Er 4 stemplede forann ja, de er vell passe stor, de bak er lik som på mange e34 m5.. (stor glidekallipper som rommer ventilerte skiver).
  2. BUMP ! Denne er faktisk fortsatt tilsalgs, speedometeret tok fyr for litt siden under prøvetur så det mangler, går fortsatt i nødmodus men lurer på om dette kan ha med speedoen å gjøre. Ellers en ypperlig delebil. Veteran til neste år . Ypperlig delebil eller prosjekt, bra for rust men noe finnes det. Må nok hentes på henger. Ønsker meg 12000.- for den men kom gjerne med bytteforslag i alt mulig, (crosser, båt, bil, mc og annet tull ) Holder til på Os 35min sør for Bergen men er offshore frem til 29.06.16 Lettest å kontakte på mail: dgb_86@hotmail.com
  3. Hei hei, har en gammel 735/750 (ikke godkjent ombygd) stående som trenger litt omsorg. Av det jeg vet som må gjøres før en eu-kontroll er iallefall å bytte alle bremseskiver rundt også drypper det litt fra bunnpannen så den må byttes/tigges, en finner sikkert endel annet snacks også men skulle ikke være for gale Kjørte med lekkasjen lenge så bilen skulle fortsatt være flyttbar på prøveskilt. Bilen er langt fra noe smykke og har dessverre litt overflate rust bak i ene hjulbuen da det ser ut som som noen har truffet borti der med ett tilhengerfeste engang.. ikke veldig synlig.. og heller ikke veldig alvorlig. Er litt positive ting med denne skuten også.. foringer til motor, girkasse og travers bak er nye og girkassen skal ha ca 100.000km på seg og resten av bilen viser rundt 270000 såvidt jeg husker. Det sitter på 3 17 toms alpinafelger med dårlige dekk og ett reservehjul. Har den fjerde felgen også som står uten dekk. Gode sommerdekk følger med som står uten felg Felgene bak er 10.5 tommer og 8,5 forann Det sitter på eibach fjærer, bilstein dempere og nivåregulering bak er fjernet (ikke godkjennt). Er litt tikking fra motor men ikke så gale.. Bilen har blitt luftet innvendig de dager det lar seg gjøre på vestlandet. Interiør er forresten montert. Har lyst på 15000.- eller bud for bilen eller kom med ett morsomt bytteforslag, gjerne noe som kan brukes til å brøyte med. Kontakt info: dgb_86@hotmail.com TLF 41237286 Bilen står på Os utenfor bergen
  4. Hiver denne opp litt eg Trenger forresten bare nederste delen av pannen.. (sumpen).
  5. joda det er ingen problem og d er bestilt men den maa flyttes for de nye klossene kommer
  6. Ooi oi bilen står på bukker i biter og må vekk innen fredag. En god hjelper (min gamle far) har flyttet traversen til bilen ut av skuret og inn på en plen.. da sveiseapperatet rakk ikke lenger en til plenen.. (skulle brenne ut de gamle foringene).. I denne prossesen er det falt ut en bremseklosse. Noen som har en liggene som en kloss er litt bellegg igjen på ?? Kan bestille men tar noen dager før eg har det.. Drittplagsomt da det var nesten fullt belegg igjen på de eg 3 eg har .. Bilen er en e32 750.. tar eg ikkje feil er 740 og m5 klosser like.. Jeg holder til i bergen
  7. Noen som har en havarert m70 12er der ute med bra bunnpanne ? Ta gjerne kontakt på 41237286 eller på tråden her .
  8. Da er tur å retur koplet i sammen. Klarte seff å knekke ene bolten som er i forkannt på brakketene som ligger over traversforingene :S.. Får borre ut i morgen . Blir spennende å se om dritten funker etter å ha stått i noen år.
  9. Aha Det høres jo riktig ut Lettere er det å igrunn Er det en egen pumpe som hever å senker eller er det samme pumpe som servopumpen ? Og vet noen om bremsene bil påvirket av vekten der bak ? er jo litt sensorer å ventilgreier der..
  10. Hei, holder nå på med å sette sammen en bmw 735-750 som desverre har ligget på is noen år.. mye av det som va demontert for 4-5 år siden skal nå sammen igjen . Det har seg slik at eg har fjernet de gamle demperne bak med fæncy nivåregulering for høyden. Disse er nå byttet ut med bilstein/eibach uten regulering. Har en ventil der bak som går fra pumpe og til dempere.. de er ikke innom rørene som går til bremsene. Men så begynnte eg å lure.. ??? kan denne ventilen påvirke bakbremsene også i tillegg til å vere høyderegulerene ? om pumpen i front sender forskjellig trykk etter va den føler ?? er det så fæncy eller er det bare å blinde alle andre rør enn de som går til calipperne å tute å kjøre ?? . Travers/bakakasling er ikke montert så husker ikke helt hvor alle rør skulle gå men ser ka som e bremserør da . Håpet på at de andre kan blindes ?? På forhånd takk
  11. Ingen som har mistet nøkler før ? :S
  12. hey har klart å fått nøklene til min e32 stjelt.. det er ikke de opprinnelige låsesylindrene som er i bilen nytter ikkje å snakke med bmw forhandlere heller.. men vet på mange biler så står nøkkelkoden en lur plass.. noen som vet ? hadde passasjerside sylinderen ute i dag men va ingen kode der .. møkkajobb å gjøre når det ikkje va til nytte hehe. takker for tips
  13. Er jo kjennt dette med at bimmertopper ikkje alltid e de best dimensjonerte i verden og folk er livredde for å vri toppen med turtall på kald motor, men stortsett er jo problemet med kald motor at gjerne stempler, veiv og råder ikkje har rette arbeidstemp å derreter fare for skjørte og rådebank og generell slitasje på motoren er høyere pga oljen ikkje har rette arbeidstempen. Topper vrir seg helst om motoren har vert hardkjørt og stoppet uten å få kjøle seg ned på en gjevn og riktig måte. Er dette med at bimmertopper litt sånn myte med for kjapp på gassen ved kald motor da eller er det heller sånn at folk EGENTLIG burde tenke mer på å ikkje stoppe bilen etter litt aktiv kjøring ? Fint med innslag av folk som vet om dette ikkje bare folk som har hørt om at sånn er det
  14. Takker takker..... dette virket jo meget enkelt ... http://www.bavauto.com/Assets/inst_page ... imKits.pdf Den linken der va gull verdt =)
  15. Har tenkt å fjerne nivåregulerings rukkverket men lurte på om det va noen forthåndsregler.. e vell stagene som går ut på bærearmene som bestemmer om bilen skal pumpes opp eller ned.. Er det bare å fjerne signalet fra disse å proppe hydralikken ?? vil helst ungå å brenne servopumpen gjelder en e32 ...
×
×
  • Opprett ny...