Gå til innhold

arch

Medlem
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

arch's Achievements

  1. arch

    Vannproblemer

    Takker for svar, tenkte på dette selv, men syns det hørtes litt rart ut. Men får vel bare skifte den.
  2. arch

    Vannproblemer

    Har problemer for tiden med at når jeg kjører gjennom en støre put (og jeg regner med det er fordi det slår opp i motorrom) så lyser det røde lyse med batteri i dashjen. Har sjedd 2-3 ganger nå, og den ene var midt i ein sving, da føltes det ut som om servoen også ble slått ut. Var rett og slett litt skummelt Noen som vet hva det kan være? Det røde batteri tegne er vel at dynamoen ikke lader..? (E36 med 1.6L )
  3. Noen som vet om en diesel vil gå rett oppi hos meg?Eller må "alt" bygges om? Hvor mye må jeg gi for en skikkelig diesel motor?
  4. Hvor bør jeg lete etter motor i så fall? Danmark? Må jeg betale engangs avgift på motor?Tenker da på HK og KG avgift.
  5. Min 316 92 modell er ustabil for tiden, og koker over til tider og utider. Har tenkt litt på å sette i ny motor. Spørsmålet er, hvor mye må jeg ut med for en 1.8 L med ok KM stand? Hvor mye må skiftes for å få det godtkjent? Bremser og alt er vel likt...? Og hvor mye arbeid er det?
  6. Forstår nå at jeg har vært litt uklar, det lekker ikke fra skruen uten at jeg skrur den opp, men jeg trodde nå ikke den skulle renne vann ut der når motor står på tomgang..?
  7. Jeg torde aldri ha lokket på ekspansjonstanken skrudd til helt utenom 5 min. bare for å prøve. Og skal det lekke fra lufteskruen bare fordi den er slit? Jeg trodde det var fordi det var galt med noe trykk en eller annen plass...
  8. Hei,har hatt mye problemer med bilen i det siste. Bilen er en Bmw 316i 93'. Det beggynte med at den sto lenge på tomgang og det drypte vann fra kjølesystemet som gjorde at den kokte da jeg startet å kjøre.Dagen etter var alt fint (tok den på verksted og fikk de til å sette trykk på,slik at jeg så at det ikke lakk), det gikk rundt 2 måneder før det skjedde noe mer, da kokte den igjen. Usikker på om det lakk vann av den den gangen. Fant ut at jeg skulle skifte ekspansjontanken. Da dette ikke ble tett, limte jeg det hele med poxy. Nå virker alt til å være greit, jeg fylte på vann, fikk ut det meste av luft (tror jeg) den sto og svev fint, jeg kunne skru på lokket på ekspansjontanken. Men det renner vann fra lufteskruen så lenge den står oppe.Da jeg stoppet bilen, så rant det over med vann ifra ekspansjontanken. Hva er det som gjør at det lekker konstant i fra lufteskruen? Og hvorfor kom det så mye vann ut fra ekspansjonstanken når jeg stoppet bilen? (Tømte hele ekspanjonstanken...)
×
×
  • Opprett ny...