Gå til innhold

Penbil.no

Medlem
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Penbil.no's Achievements

  1. Har sittet på en Opel Vectra B 1997 sedan. Det har ingen bulker. Må slipes ned og lakkeres. 500 kr mot henting i Oslo. Send PM/SMS 98038325
  2. Høres ut som det er noe med bensintrykket \ rusk i bensinsystemet. For min del som hadde problemer med tomgang løste dette seg ved å bytte tenplugger samt kam og veivsensor.
  3. Hei! Hvor mye skal du ha for denne?
  4. Jeg trenger en rollo som skrevet i emnet!
  5. Har du denne enda? Isåfall er jeg interessert!
  6. Har eksakt samme problem, at motoren slår seg av, helt av seg selv. Dette skjer kun ved tomgang/under 1000 RPM. Den fusker ikke, bare kutter rett av. Min går på alle sylinderene da.. Av og til er den også treigstarta. Uavhengig om den har stått noen dager. Har akkurat byttet kamsensor pga. ujavn tomgang. Dette hjalp forsåvidt mot ujavn tomgang, men blir ikke særlig mye bedre med en motor som stopper av seg selv. Jeg har en E39 520 IA med M52B20
  7. Jeg trenger Luftmengdemåleren. Send meg gjerne PM med pris!
  8. Hvor mye skal du ha for Luftmengdemåleren? Send meg gjerne PM.
  9. Kan legge til at alle sikringene var hele.. Noen som har et tips om en enkel måte og sjekke om det er bensintrykk?
  10. Jeg trenger tips av folket! Saken er følgende: Jeg har lenge hatt et problem med ujavn tomgang. Tok diagnose og fant ut at kamsensoren var gåen. Dette er visstnok et kjent problem på disse motorene. For et par dager siden byttet jeg kamsensoren. Startet opp, og tomgangen var javn og fin. Lot motoren stå noen minutter før jeg slo av igjen, så et par tre ganger av og på for å sjekke at alt var vel. Problemet nå er at den av og til ikke vil starte. Altså starteren drar som bare det, men motoren fyrer ikke opp! En skjelden gang får jeg fyr på motoren, men da stopper den helt uten forvarsel etter 30 sekunder til 3 minutter! Idag testet jeg å fyre opp, men da nektet den å fyre i det hele tatt For meg virker det som det kan være noe elektrisk. Jeg har ikke tilgang til diagnoseverktøy for øyeblikket, men dette er bestillt fra Hong Kong. Er det noen som har vært borti lignende? Jeg er svært usikker på hvor jeg skal starte feilsøkingen og trenger derfor tips og inspirasjon! Motoren er m50b20 med enkel Vanos. Når jeg vrir om tenningen to hakk, hører jeg bensinpumpa starte. Jeg har også halv tank!
  11. Når det høljeregner lekker det ned ved fotbrønnen på førerplassen. Av og til samler det seg en liten dam oppå plastmatta. Det lekker ut av dekselet på nedre venstre side hvor spaken for panseret sitter. Dette er ikke noe stas. Da jeg sjekket under plastmatten idag, var det søkk vått fra plastmattens fremre del og helt ned til førerstolen. Jeg mistenker en tett dreneringskanal som går forbi brannveggen og igjennom fremskjermen på fremre venstre side. Fikk dette tipset av Bavaria idag. Noen som har vært borti dette på E39? Idag skal jeg sjekke dreneringskanalen og mattene. Jeg regner med at skumplastmattene i gulvet er gjennomtrukket av vann. Noen som har tips for hvordan disse kan tørkes uten demontering? I værste fall må matta byttes og det ønsker jeg i første omgang og slippe. Takker for evt. tips, inspill eller erfaringer.
  12. Kortbetaling er nå mulig!
  13. Bodyguard paint protection film, beskytter lakken mot steinsprut og riper! Påfør på utsatte deler, som skjørter, støtfanger, speil og panser og dører. Transparent, enkel å påføre, sitter godt. Nal for påføring følger med. Bruk rikelig med såpevann. Forleng lakkens levetid og forhindre rust! Mål: 149,2mm x 3,65m Kun 139 kr pr. stk! http://www.penbil.no
  14. jeg hadde "kneppelyd" ved rattutslag og det var en løs mutter i et stag.. dette ble oppdaget ved service. E39 520 97 mod.
×
×
  • Opprett ny...