Gå til innhold

mrb666

Medlem
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

mrb666's Achievements

  1. Dette var ett interessant tips. Synes bilen blir veldig fort varm etter at den har stådd ei stund. Skal tipse mekkerne om det.
  2. Har tenkt på det. Har jo en ganske stor stuss bak der, men tror ikke den ryker mer enn den skal. I såfall bør jo verkstedet se det.
  3. Jeg har en BMW 523 E39 Touring, 98-modell. Jeg har i lengre tid vært plaga med kjølevæskelekkasje på den. Klarer ikke å lokalisere hvor den lekker, men det virker som om at frostvæska blir pressa ut av slangene. Har skifta 2 pakninger på den. Det hjalp ikke. Fikk den på verksted hvor de skifta termostat og termostathus på den, for de mente det var der lekkasjen lå. Alt vel da jeg fikk den tilbake, men 2 dager etterpå var det på'n igjen. Temperaturen steg og den begynte å koke. Samboeren min klarte og lure den forsiktig og steppvis tilbake til verkstedet. Hun stoppet med en gang tempnåla nærma seg rødt. Verkstedet mistenker at toppakninga er problemet, og at den suger inn luft der, men de kom ikke til å begynne med den før der 200% sikker på at det er den. Det er ikke vann i olja eller motsatt. Håper noen har vært borti samme problemet og kan dele litt kunnskap. Hadde planer om å kjøpe en 50"" tv i neste uke, men det går fort i vasken hvis toppakninga må byttes.
  4. Det er helt utrolig mye elektronikk på E39. Som kjent i Norge er det veldig mye ustabile temperaturer fra dag til dag. Skal ikke mye kondens til før elektronikken svikter. Prøv å sette bilen i en varmgarasje i minimum ett døgn å la den tine seg helt opp. Husk å fyll opp bensintanken før du setter den inn. Mulig det kan hjelpe.
  5. Fant du ut hva som var problemet da?
  6. Var en snartur innom verkstedet med min 523 Touring 98-modell. De skulle bare lufte kjølesystemet. Det var ganske kaldt ute da (-18, hvis jeg husker riktig). De kjørte den inn på verkstedet og luftet den. Måtte kjøre en ny liten tur for så å lufte den igjen. Da de holdt på å lufte den andre gangen begynte plutselig anti-spinn lampa i dashbordet å lyse. Den har lyst siden og anti-spinnen fungerer ikke. Jeg har prøvd å trykke på den ASC-knappen, men det skjer ingen verdens ting. ABS'en fungerer fortsatt og jeg snakket med BMW i Harstad, men de hadde ikke vært borti problemet. De mente at hvis anti-spinnen ikke fungerte så skulle ikke ABS heller fungere siden de går på samme styreenhet. Jeg mistenker at det har kommet kondens i enheten, men lurer på om det er noen her som har vært borti dette problemet eller er jeg unik??
  7. Kjære Brevkasse. Jeg er en mann på 38 år, lykkelig gift med min deilige hustru og vi har 2 barn. I det siste har min kone kjøpt mye nytt tøy. Hun er også begynt å gå mye ut alene. Når jeg spør hvem hun er sammen med, svarer hun alltid, ikke noen du kjenner. I forigårs ringte hennes mobil, og da jeg ville gi henne den, freste hun at jeg aldri skulle røre hennes telefon. Hver torsdag når hun kommer hjem blir hun satt av nede ved veien. Sist torsdag bestemte jeg meg å finne ut av hvem som kjører henne hjem, så jeg gikk ut i innkjørselen og gjemte meg bak min BMW. Da jeg kikket ned, så jeg til min store overraskelse at den lekket litt olje. Nå er mitt spørsmål: Er det normalt at en BMW 750 lekker olje når den kun har kjørt 30.000 km??? God helg Beemerfans..
  8. Okey..Takker for svar. Skal informere verkstedet om dette. Får de det ikke til, så må må jeg kjøre til Harstad eller Tromsø for å la BMW-mekanikere til å se på det.
  9. Har en 98-modell E39 523 Touring. Hadde en liten lekkasje på noen o-ringer i kjølesystemet. Disse kjøpte jeg ny, og fikk et lokalt verksted til å bytte dem og samtidig lufte kjølesystemet. Da dette var ferdig hadde jeg varme i bilen, men den byttet på å varme førerplass og passasjerplass. Da det blåste varmt på førersiden blåste det kaldt på pass.siden og motsatt. Tenkte det kunne være mere luft igjen og kjørte bilen og motortemperaturen var normal. Stoppet og luftet litt på radiatorlufteskruen. Det putret litt, og så kom det ren væske ut av den (ikke mye) før jeg skrudde den tilbake. Etter en stund begynte det å blåse varmt på begge sider, men plutselig fyker motortempen opp på rødt. Jeg stoppet motoren momentant, og det boblet og dampet noe så voldsomt. Det kan ikke være at det er for lite frostvæske, for jeg stengte lufteskruen med det samme det kom væske ut av den. Noen som har opplevd lignende?
  10. Hos meg sitter det en del sikringer under dekslet ved bakre vindu på høyre side. Så en tegning som en annen på forumet viste meg og der så det ut som den lå under setet. Kan jo hende jeg tar feil. Vi får se.
  11. Thanx, mate.
  12. Jeg prøver å finne TCU-boksen til telefonen og lurer på om den ligger under baksetet. Noen som vet trikset på å ta ut baksetet? Ville ikke begynne å rykke og slite i det. Husk på at det er stasjonsvogn og ikke sedan det er snakk i.
  13. mrb666

    Biltelefon

    Takk ska du ha.. e ikke så aktiv på diverse forum, men du skal ha mange takk.
  14. mrb666

    Biltelefon

    Skjønner. Vet ikke hvor jeg finner kortleseren når jeg har Touring- utgave da.
  15. mrb666

    Biltelefon

    Ja, det er en integrert telefon i armlendet. Hvis faren din sin fungere fint , så har han nok ordnet det mens operatørene produserte slike. Ja, jeg har bilder. Kan sende deg noen vis du gir meg en e-postadresse hvor man kan sende bilder.
×
×
  • Opprett ny...