Gå til innhold

1970lr109

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Ski

1970lr109's Achievements

  1. Prisidé? +/- 100.000,- ?
  2. Jobber med å få frem flere bilder. Interiøret er sort med fargekode D6AT Interior Black - stoff. Mer utstyr: - Både velour og gummimatter - alle originale. - Original bagasjeromsmatte. - Elektriske speil. - Midtarmlene i skinn.
  3. Dette er de eneste bildene jeg fant i farten:
  4. Bilder er jeg i ferd med å grave frem. Prisantydning +/- 100.000,- Km. stand nå er 158.860. Har all historikk på bilen, kjøpekontrakt fra Italiensk BMW-forhandler mm.
  5. Vi vurderer å kjøpe nyere 330 touring, diesel eller bensin, og bør i så fall selge vår 328i touring. Bilen har kun hatt to eiere, en eier før oss fra 1996 til 2006. Bilen ble kjøpt av norsk nato-ansatt i Italia i 15.03.1996 og tatt med ved flytting tilbake til Norge i juli 1997. Bilen kan vel da på sett og vis kalles norsk bil. Velustyrt med tosidig klimaautomat, el. soltak. 4x el vinduer, alarm, fjern.styrt sentrallås, Kenwood-anlegg med CD-skifter, skinn (ratt, håndbrekk og gear - ikke seter), rollo, rails, 8x originale BMW- lettmet-felger, tåkelys mm. EU ok juli 2008. Dette er en original, "urørt" bil og bør være interessant for de som skjønner hvor bra bil dette egentlig er. Etter det jeg har fått opplyst, ble det ikke solgt noen ny 328i Touring i Norge i 1996. Bilen er ikke det jeg vil kalle strøken, selv om mange nok vil karakterisere bilen som veldig pen. Bilder kommer. Interesserte kan evt. sende PM. Spør hvis du lurer på noe! (Lagt til E36 i tittel 20:06)
  6. Vi er lykkelige eiere av en 328i Touring 1996 som er nær det beste du kan finne av kjøremaskiner som også er praktiske. Vi hadde ett problem, motoren "lugget" litt når vi lå på hvilegass rundt 2000 rpm. Jeg var innom Alf Lie for å få lest av feilkoder, tatt en enkel diagnose. Kort historie. Alf sier: "Det er ingen feil på motorstyring. Begynn i den billigste enden. Bytt bensinfilter. BMW bytter aldri filteret før bensinpumpa ryker. Jeg tror du bør se på filteret." Jeg kjøper nytt originalt filter - hos Alf Lie. Prisen er lavere enn hos f.eks. GS-Bildeler. Skiftet filter, startet motor, dette virker! Motoren er faktisk ikke til å kjenne igjen. Fullt pådrag, ingen nykking, ingen fusking, absolutt ingen motorproblemer. En kjapp kjøretur - dette var dynamitt! Bilen var ikke til å kjenne igjen - den har aldri gått bedre enn den gjør nå! Takk til Alf Lie og det engasjementet denne karen har når det gjelder våre fantastiske kjøremaskiner.
  7. Alle bør være klar over kompetansen til Alf Lie. Vi er lykkelige eiere av en 328i Touring 1996 som er nær det beste du kan finne av kjøremaskiner som også er praktiske. Vi hadde ett problem, motoren "lugget" litt når vi lå på hvilegass rundt 2000 rpm. Jeg var innom Alf Lie for å få lest av feilkoder, tatt en enkel diagnose. Kort historie. Alf sier: "Det er ingen feil på motorstyring. Begynn i den billigste enden. Bytt bensinfilter. BMW bytter aldri filteret før bensinpumpa ryker. Jeg tror du bør se på filteret." Jeg kjøper nytt originalt filter - hos Alf Lie. Prisen er lavere enn hos f.eks. GS-Bildeler. Skiftet filter, startet motor, dette virker! Motoren er faktisk ikke til å kjenne igjen. Fullt pådrag, ingen nykking, ingen fusking, absolutt ingen motorproblemer. En kjapp kjøretur - dette var dynamitt! Bilen var ikke til å kjenne igjen - den har aldri gått bedre enn den gjør nå! Takk til Alf Lie og det engasjementet denne karen har når det gjelder våre fantastiske kjøremaskiner.
  8. 1970lr109

    !

    Alle bør være klar over kompetansen til Alf Lie. Vi er lykkelige eiere av en 328i Touring 1996 som er nær det beste du kan finne av kjøremaskiner som også er praktiske. Vi hadde ett problem, motoren "lugget" litt når vi lå på hvilegass rundt 2000 rpm. Jeg var innom Alf Lie for å få lest av feilkoder, tatt en enkel diagnose. Kort historie. Alf sier: "Det er ingen feil på motorstyring. Begynn i den billigste enden. Bytt bensinfilter. BMW bytter aldri filteret før bensinpumpa ryker. Jeg tror du bør se på filteret." Jeg kjøper nytt originalt filter - hos Alf Lie. Prisen er lavere enn hos f.eks. GS-Bildeler. Skiftet filter, startet motor, dette virker! Motoren er faktisk ikke til å kjenne igjen. Fullt pådrag, ingen nykking, ingen fusking, absolutt ingen motorproblemer. En kjapp kjøretur - dette var dynamitt! Bilen var ikke til å kjenne igjen - den har aldri gått bedre enn den gjør nå! Takk til Alf Lie og det engasjementet denne karen har når det gjelder våre fantastiske kjøremaskiner.
  9. Jeg kjøpte en E36 328i Touring i fjor høst og angrer ikke ett sekund. Dette er en enorm kjøremaskin som gir enormt mye glede under kjøring. Riktig grom lyd også, både ved tomgang og når du drar på. Dessuten legger den bak seg mange andre typiske GT-biler hvis du har behov for å markere litt i lyskryss etc. En annen sak er at 328i er rimeligere å forsikre enn f.eks. 323i og 325i, ihvertfall for meg. Dessuten bruker 328i faktisk ikke mye bensin ved vanlig kjøring fordi den har så kraftig motor at du ikke anstrenger motoren så mye og f.eks. ikke trenger å gir så ofte.
  10. Jeg kjøpte en E36 328i Touring i fjor høst og angrer ikke ett sekund. Dette er en enorm kjøremaskin som gir enormt mye glede under kjøring. Riktig grom lyd også, både ved tomgang og når du drar på. Dessuten legger den bak seg mange andre typiske GT-biler hvis du har behov for å markere litt i lyskryss etc. En annen sak er at 328i er rimeligere å forsikre enn f.eks. 323i og 325i, ihvertfall for meg. Dessuten bruker 328i faktisk ikke mye bensin ved vanlig kjøring fordi den har så kraftig motor at du ikke anstrenger motoren så mye og f.eks. ikke trenger å gir så ofte.
  11. Hyggelig at så mange har hengt seg på en tråd som ble startet fordi jeg syntes at Alf Lie fortjente litt oppmerksomhet etter at jeg fikk veldig god service (på sparket) for et par uker siden. Jeg har opplevd så mye dårlig service på verksteder i mange år, og derfor ville jeg gjerne dele gode erfaringer med andre entusiaster. Min erfaring er at større verksteder jevnt over gir dårligere service enn mindre verksteder. I tillegg er større verksteder dyrere enn de mindre. Det er klart at en del mindre verksteder ikke har de samme ressurser og kanskje ikke alltid heller samme kompetanse som større verksteder, men de tar det som regel igjen på entusiasme, servicegrad og erfaring. Jeg har hatt mange forskjellige biler og akkurat nå kjører jeg en Land Rover Discovery II, TD5, som nummer en bil. Jeg har svært varierende erfaring med veldig mange verksteder også innen dette bilmerket (særlig merkeverksteder, f.eks. Bilia), og det er få av dem som fortjener positiv omtale. For de fleste kommer problemer med bilen overraskende og problemene fører som regel med seg en kostnader vi ikke er forberedt på. Derfor er kombinasjonen: kunnskap, god service og lav pris noe jeg setter utrolig stor pris på!
  12. La inn spørsmå vedr. problemer med airbag-kontrollampe tidligere i dag, og etter å ha sjekket litt her på forumet, ringte jeg Alf Lie Motor på Furuset. Å vente 2-3 uker for å få time på et BMW-verksted ville jeg prøve å unngå. Jeg har ikke vært hos Alf Lie tidligere. Ringte rundt 13.00 og var på verkstedet rundt 14.00. Han tok tak i problemet med en gang, koplet til diagnose-verktøyet og fant og nullstillet feilkoden som var lagret p.g.a. at kabelen til passasjersetet var koplet fra en periode. Ett problem borte! Nevnte også at bilen hadde ny motor (byttet p.g.a. gåen toppakning med skjev topp og blokk som følge!), og at den etter motorbytte kun hadde kjørt ca. 40-50 mil. På disse milene hadde ikke motoren gått like "smooth" som før forrige motor tok kvelden. Da leste Mr. Lie ut feilkodene på motor og fant feilkoder fra luftmengdemåler og en temperatur-sensor/giver. Disse feilene skyldes at det ikke ble kjørt diagnose etter at motoren ble byttet. Bilens computer hadde vel verdier fra forrige moter eller det hadde blitt lagret feilkoder p.g.a. at strømmen ikke var koplet av tidlig under motorbytte. Uansett, verdiene matchet ikke, men begge feilkoder ble nullstillt og ingen nye kom frem ved ny neste avlesing av feilkoder. To problemer til borte! Til slutt nullstillte Mr. Lie service-lamper fordi disse heller ikke var blitt nullet selv om det ble skiftet både olje, filter, plugger etc. ved motorbytte. Fjerde problem borte! Kan opplyse at motorbytte skjedde ved autorisert BMW-verksted i Sverige. Prisen for bytte av motor var det ingenting å si på, men kvaliteten på arbeidet kan jo bli bedre tydeligvis. Vil gjerne skryte av den servicen og håndteringen jeg møtte hos Alf Lie Motor. Verkstedet er kanskje ikke like ryddig som hos store BMW-forhandlere i f.eks. Tyskland, men servicenivået ved dette 1. gangs-besøket var utrolig bra hos Lie! Hva jeg betalte for å få nullstillet feilkoder for airbag, temperaturgiver og LMM samt nullstille servicelamper? Kanskje det 15 minutter hos et merkeverksted koster pr. time. Og jeg betalte 25% mer enn han forlangte! Motoren var ikke til å kjenne igjen i det hele tatt, gikk helt fantastisk godt på alle turtall og var i skikkelig godlage etter besøket. God service og helt klart bra kompetanse hos Alf Lie Motor, og det kan flere ha glede av å benytte seg av!
  13. Ser at dette problemet har vært omtalt før, men har ikke sett en "krystall-klar" løsning på problemet. Hadde ut forsetene i forbindelse med en litt grundig støvuging/rengjøring. Var ikke klar over at kabelen som går opp i sitteputen på passasjer-setet hadde forbindelse med airbag-opplegget i bile. (Trodde det var føler for sikkerhetsbelte-varsel). Nå lyser selvsagt lampa for airbag på dashbordet. Hadde jeg tatt spenningen på batteriet en stund før jeg tok ut setet, har jeg forstått at problemet ikke hadde oppstått. Er lesing/sletting av feilkoder eneste mulighet for å få slukket denne lampen?
  14. Hei, Jeg hadde samme problem med displayet, og det er nok ikke bakgrunnslampene. Det er dårlig kontakt mellom printkort og flatkabel-matten som forsynder LCD-displayet. Du fikser problemet (eller ødelegger OBC´en ) med å følge denne anvisningen: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=457171 Det er en del fikling, både med å få ut innmaten og med å lodde av (og på igjen) tre punkter som forsyner bakgrunnslyset med 12v/jord. Det er veldig lett å ødelegge banene som går fra de tre loddepunktene. Hvis bakgrunnsbelysningen ikke fungerer etter denne fiksen, så har du garantert brudd i en eller flere av de tre banene fra loddepunktene. Da må du legge på litt ekstra tinn fra punktet til starten på banen på printkortet. Jeg fikk brudd i to eller tre baner fordi jeg ikke hadde tinnsugeren for hånden, og bruddene er umulig å se uten å bruke lupe! Du bør ha en liten loddebolt og tinnsuger samt ha litt erfaring med elektronikk/finmekanikk før du går i gang med å ta OBC´en fra hverandre. Mitt ble 99% bra når kupeen er kald og 100% når bilen har kjørt noen minutter. Sjekk samtidig om noen av de 4 lampene for bakgrunnsbelysningen også må skiftes. Lykke til!
×
×
  • Opprett ny...