Gå til innhold

isanfa

Medlem
  • Innholdsteller

    529
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Kjønn:
    Mann
  • Bosted:
    Troms
  • Kjøretøy
    120d

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

isanfa's Achievements

  1. Vet ikke helt om jeg skal si takk for svar:) Jeg tror du kan ha rett, jeg klarer å kjenne slakk i kjedet over kamhjulet. Tyder på at kjedet ikke er stramt. Klarer man å rive toppen uten å plukke ned registeret, å uten at det byr på trøbbel med å sette registeret i posisjon igjen når det skal monteres? Grunnen til at jeg spør er fordi bilen må flyttes for å løftes i bukk. Jeg har ikke lyst å flytte bilen før har alt av deler jeg trenger, å da må isåfall toppen av først.
  2. Det er et godt poeng. Må i med dysene igjen å teste.
  3. Hei. Jeg har en 2008 120d som jeg kjøpte som en skade bil ukjent historikk. Når jeg prøvde starte den , så ville den ikke gå mer enn i 20-30 sekunder. Under feilsøk ble den forsøkt startet flere ganger. Til slutt så slo motoren tilbake under start forsøk, å etter det ble det rimelig dødt. Det viste seg at turboen var helt gåen, å intercooler full av olje. Jeg mistenker hydrolock av olje. Etter å ha lest meg opp endel her inne på problemer med N47 (min første bmw diesel) så tok jeg av toppdeksel for å sjekke register kjede. Da finner jeg alle ventil løftere på innsugs siden er knekt. På eksos siden er alle hele ser det ut for. Når jeg trykker rett på ventilene så beveger de seg lett å fint kjenner jeg. Noen som har erfaringer med knuste løftere ifm register havari? Hva er oddsene for at jeg ikke har skjeve ventiler å må rive hele toppen nå? Med register bak, å alt det medfølger, så frister det ikke å rive ut toppen. Bilen er gått rett over 160k. Jeg har allerede kjøpt inn komplett register sett, så det skal byttes. Men nå er jeg veldig i stuss på om jeg må rive toppen også, eller bare nytte løftere å håpe på det beste?
  4. Takk for alle svar. Det har vært til stor hjelp. Etter litt venting på deler, er motoren tilbake i drift igjen. Var nok strammeren som hadde gitt seg på denne. Brukte kamlåse verktøy, vanos verktøy å gjorde alt etter boka når jeg skrudde den i sammen. Motor starter lett, går jevnt å fint, kanskje en smule rusken på tomgang om man skal være pirken. Har ikke fått kjørt bilen noe annet enn i første gir på utsiden verkstedet, men motoren er rapp å pigg, så virker ikke være noe galt med den. Alikavell så får jeg feilkode på kam sensor på eksos side. 2a63 var vel koden om jeg ikke husker feil her jeg sitter. Er det noen erfaring med at disse sensorene feiler, eller er det bare å løfte av toppdekslet å dobbelt sjekke timingen igjen? Må jo forsåvidt av med dekslet for å bytte sensoren om jeg ikke tar feil?
  5. Har hoppet på registeret denne. Får opp mye slakk i kjedet når jeg dreier på motor. Ser også at kammene står langt fra hverandre på merkene. Så dette må vel være havarert kjedestrammer? noen sett lignende før? får man kjøpt komplette rep sett til registeret til disse?
  6. Åpnet toppdeksel nå. Plast styringen som kjedet ligger i er knekt på midten. Dette må bety at noe har skjedd i registeret.
  7. Er N46 ja. Takk for tips ang register. Skal åpne det idag å se hva ståa er der.
  8. Har en 2006 E90 320i som ikke starter. Motor går rundt å alt det der, men den tenner ikke. Bilen har gått 210 000km. Ukjent for meg hva som er gjort tidligere. Får ikke opp noen feilkoder. Har både WOW (wurth tester) og launch. Har gjort følgende: -Byttet ECU ( har utstyr for å klone ecu selv) -Byttet valvetronic motor. -Ny læring av endestopper valvetronic. -Byttet alle 4 plugger - Sjekket kompresjon. 150psi på alle 4 sylindre. - Hatt ute dyser, latt de ligge i bløtt i noen timer, så flushet de. (Trykksatt de med bremserens, så aktivert dysene å flushet ut. Spray mønster ser greit ut) - Visuellt sjekket gnist fra alle plugger. Motor drar rundt med 180rpm på startern. Pluggene blir våte, å det er mye bensin i sylindrene. Når jeg tørker ut pluggene, å drar motor uten plugger i, så kommer det ut litt bensin fra sylindrene. Når jeg så prøver å starte igjen, så starter motor i 2 sekunder før den dør ut igjen. Da er det ikke livstegn før jeg tar ut å tørker plugger igjen for bensin. Det virket på meg som motor druknet i bensin. Men det er liksom ikke så mye at den ikke burde klare å hoste seg igang. Har prøvd å taue den igang bare for å se om det gjorde noen forskjell med å få mer fart på motor, men det gjorde ingen forskjell. Eneste jeg reagerte litt på når jeg fikk mer fart på motor, var lyden. Syntes det høres ut som en motor med feil register. Sånn dyp innsugslyd. Lurer på følgende: - Hva skal disse ha i fuel trykk? - Er det noen kjente feil som kan føre til dette problemet? - Er det noen kjente problem med register/kammer på disse motorene?
  9. Se det ja. Komt til et nytt hjem nå. Gikk den hele veien hjem? Eller ble det en kald fornøyelse og ratte den?
  10. Da var bilen solgt.
  11. Da startet bilen, og kan kjøres hjem til sin nye eier for egen maskin.
  12. Gnilben virker gira ja. Får se om den starter når jeg kommer hjem igjen da. Dette er vel egentlig ikke et salg, her er del bare snakk om omplassering for at bilen skal komme i et trygt og godt hjem, med en fin ramme og rolig atmosfære, hvor omsorg og pleie står i høysetet. Se, kunne vært utdrag fra en annonse fa dyrebeskyttelsen. Og får jeg den ikke igang, leier jeg en bilhenger, og kjører den opp til bardu:)
  13. Da har faktisk bensinpumpa kommet til rette. Etter endel etterforskning, fant jeg frem til tjuven. Tjuven angret seg, og ga pumpa tilbake. Så da er det håp igjen.
  14. Har 6 coiler liggende til M52B20TU. Mulig de er likens. De er ivertfall iorden om du trenger nye. Sjekket registeret? Også værdt og sjekke at vanos er satt sammen riktig.
  15. Det håper jeg og. Var vel derfor jeg kjøpte den for og unngå at den havnet i pressa.
×
×
  • Opprett ny...