Gå til innhold

Hitokiri

Medlem
  • Innholdsteller

    768
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

Hitokiri's Achievements

  1. Nei. Dette er en automat.
  2. Selger min gamle 523. Har skilter ut året, men er ikke EU-godkjent. Mye arbeid (dessverre) gjort i fjor - dermed også mange gode deler. Men nå har jeg fått nok av gamle biler, og vil heller selge den for en billig penge som delebil enn å ha flere utlegg. Pris: 10 000 kr. Mer info her: http://bil.autodb.no/autodb/search.wa2? ... 1355221859
  3. Å flytte rattet var ikke verkstedets forslag, nei. Blir nok hjulstillingskontroll i forbindelse med PKK. Kan ikke kjøre rundt med fremhjul som peker i feil retning
  4. La meg si det sånn: Han som solgte meg den bilen har gjort jævla mye rart med den. Har selv gått over og fikset en god del ting som har vært helt på trynet.
  5. Da var jeg og snakket med mekanikeren. Det viste seg at han var klar over problemet. Det som var skjedd var at rattet i utgangspunktet var montert feil, trolig i forbindelse med en hjulstilling tidligere. Han monterte det etter merkene, og siden det var gjort en dårlig jobb før ble det skeivt. Alternativet nå er å enten flytte på rattet selv eller å ta en hjulstilling eller hva det nå heter.
  6. er ikke verre nei... Spørs om jeg ikke bare gjør det i stedet for å dille med å levere den tilbake på verkstedet da...
  7. Fikk bilen fra verksted nettopp, de har skifta tenningslås og rattlås. Oppdaget da jeg kjørte derfra at rattet var montert skeivt, altså at det står i ca 45 graders vinkel når jeg kjører rett frem. Skulle selvsagt bare snudd, men hadde dårlig tid. Spørsmålet er om det er en smal sak å justere selv, eller om jeg skal stikke opp der og kjefte dem opp. Noen som vet?
  8. Så da har jeg tatt ut endestykket og inspisert dette. Det er i orden. Nøkkelen sitter fortsatt fast i tenninga. Jeg er litt lost akkurat nå. Vil jeg få feilkode i Carsoft dersom startsperren har slått inn?
  9. Ok, så jeg har gjort følgende: Satt i et fulladet batteri. Kjørt diagnose (ingen feilmeldinger i forbindelse med EWS eller EGS) Nøkkelen står fortsatt fast. Fjernet dekselet under rattet og lokalisert bakstykket. Funnet ut at jeg ikke har stor nok torx, og står fast. Neste steg: Ta ut bakstykket og inspisere dette. Dersom dette er i orden, og nøkkelen ikke kommer ut, er det noe galt med låsesylinderen, så den er grei. Men det kan jo være at det er en freak accident som har ført til at det er feil på BÅDE sylinder og bakstykket.
  10. Har hatt problemet lenge, sikkert noen som har lest klaginga mi før: Nøkkel står fast i tenninga, kommer ikke til steg 0. Bilen starter ikke. På steg 3 skjer det absolutt ingenting. Først fikk jeg ikke nøkkelen ut, og deretter etter et par uker ville den ikke lenger starte. Gjør følgende: 1. Har tatt ut batteriet. 2. Lader opp batteriet til full kapasitet. 3. Sletter feilkoder og tar ny diagnose Men så trenger jeg noen forslag på hva jeg skal feilsøke etter/på. Dersom det skulle være dette berømte bakstykket i tenningslåsen som har tatt kvelden, er det noen måte å sjekke dette på? Har lest noe om å synkronisere nøkkelen med EWS, noen som vet hvordan jeg gjør det? Alle tips tas imot med enorm takk
  11. Det var vel ikke akkurat billig, men om de har peiling på BMW blir det gjerne ikke dyrere om en skroting skal feilsøke i 12 timer...
  12. http://www.bilreperatoren.no/ Tlf: 56 33 47 77 Tusen hjertlig! Da blir det ut på Sotra. Håper Falck er villig til å slepe meg så langt, siden jeg står i sentrum...
  13. Det hadde blitt en jævla grom E24
  14. Mulig jeg har røyka sokkene mine, men... Ingen har råd til en M1. Men en hvit E34 med disse stripene hadde vært ganske sjef. Eller en 850 kanskje. Eller en E28. Eller E24. Ok... Ganske mange biler kunne blitt fete med den paintjoben
  15. Har du kontaktinfo til Bilreparatøren?
×
×
  • Opprett ny...