Gå til innhold

Endy

Medlem
  • Innholdsteller

    1
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://pic7.piczo.com/740i/?g=9492262&cr=7

Endy's Achievements

  1. Hallois! Forrige eier her... Tenkte jeg skulle sende litt input - min tekniske ekspertise er heller laber mtp fysisk mekking, men har lest utrolig mye på nettet om disse problemene og mulige løsninger, så kanskje noe av dette hjelper. Stort sett alle problemene på denne 745i'en sliter nesten samtlige e23-eiere med, dessverre... Telleren stemmer (336') - speedometernåla begynte å "hikke" rett før bilen ble parkert, så det det er vel stort sett bare kilometrene du kjørte fra Oslo-Ålesund (!) som ikke er "telt opp" . Kretskortet er en klassisk feil på e23'en, så jeg hadde satset på kortet. Fiks speedometeret, så virker kjørecomputeren og økonometer. Disse har virket hele tiden, og er avhengig av speedometeret. Få tak i ny ( brukt...) vifte, så virker varmeapparatbetjeningen. Denne skaper forøvrig hodebry for stort sett alle e23-eiere. Her er en god step-by-step beskrivelse for hvordan du bytter viften; http://www.autopower.se/mekartips/klimaaut_e23.asp Varmeapparatbetjeningen virker, men er selvsagt også en klassisk feil - søk på Micro switch eller HVAC i forumet på roadfly.com, så finner du info "i bøtter og spann". Nok en klassisk feil - (i tillegg til viskoseviften) må bytte ett eller begge releer i sikringsboksen (regulerer høy/lav hastighet). Viskoseviften er byttet for 2 år siden. Her er oppskriften! (Jo, dashbordet må dessverre ut...) http://www.bimmerboard.com/forums/posts/6940 Ingen vakumslanger skal suge falsk luft, så du slipper den tunge jobben med å feilsøke etter lekkasjer. Vær nøye med dette under de-/remontering, da en liten lekkasje medfører at absolutt ingenting fungerer etter montering... Kjiipern å måtte demontere hele greia en gang til hehe Justerte forøvrig ventiler i fjor, og har byttet motorolje jevnlig. Byttet også olje på girkasse og diff'en i fjor. Grundig motorvask og gamle elektroniske deler er typisk ikke en heldig kombinasjon... Forsøk å "tørke opp" alarmen i motorrommet med varmevifte over natten, så skal du ikke se bort i fra at det kan gjøre susen. Anders
×
×
  • Opprett ny...