Gå til innhold

moby80

Medlem
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

moby80's Achievements

  1. En liten teipbit på bryteren som trykkes ned av panseret var nok til å løse problemet:)
  2. Takk for svar, da skal jeg se om jeg for rengjort bryteren.
  3. Hei, Etter en bilvask lyser symbolet for at panseret er åpent i dashboard tiltross for at panser er igjen. Noen som har en løsning på dette? Er vel kanskje en bryter/switch som er defekt? Bilen er en 2010 modell. Vh Trond
  4. Ja ok, får lete litt videre og fylle på litt mer luft...
  5. Nei fant ikke akkurat den dimensjonen, men lignende. Kjørte 2,4 foran og 2,5 bak men aner ikke om det riktiktig
  6. Hei, Sliter med å finne riktig dekktrykk. Har 265/30 19" bak og 235/35 19" foran. Noen som har forslag til riktig trykk? Trond
  7. Da er det nok helt normalt, så får slår jeg meg til ro med det;)
  8. Her var det mye bra info! Har igrunn ikke tenkt på at det kan være en stor belasting for motoren å dra på lavt turtall, men det høres jo veldig fornuftig ut det du sier, så greit å være litt påpasselig. Alt er nok i orden, er nok bare jeg som er litt paranoid etter å lest om alle problemene med gir, clutch osv...
  9. Da skal det nok gå bra. Men har faktisk merket den ristingen du snakker om et par ganger, men kan være fordi jeg ga litt lite gass. Så lenge det ikke blir påvisst bruksfeil så dekkes vel noe sånt av garantien også vil jeg anta. Merket på den gamle e46en at den kunne være litt kranglete i lave gir når det var kaldt ja, men ikke noe stort problem synes jeg.
  10. Takker for svar. Godt å høre. Har lest mye om masse svinghjul og clutch problemer på disse motorene. Hvordan merker man at clutchen er rar? Blir det luggetee og vanskelig å gire?
  11. Hei, Har aldri hatt diesel bil før så mulig dette er et dumt spørsmål. Bilen er en 2010 modell, 320d 163HK. Merker at girkula vibrer når bilen står på tomgang og mellom girskifte, uansett om motoren er varm eller kald. Det er ikke mye, men nok til at du kjenner det greit i handa. Turtallet ligger på 800, og hvis jeg gir litt gass (drøyt 1000 rpm) så stopper vibrasjonen. Er dette normalt på en diesel motor?
  12. Hei, Trenger noen tips; I det siste har det forekommet noe "lugging" fra clutch like etter oppstart når bilen er kald. Det skjer ikke hver gang men kanskje 1/5, og særlig ved køkjøring da det er mye clutch/brems og lav fart og turtall. Har søkt litt rundt på nettet, og det er flere som mener dette har noe med masse svinghjul å gjøre, noen som har erfaringer med dette? I så tilfellet er vel dette noe som bør gå på reklamsjon... Bilen: 2010 e92, 320d. KM: 80.000 Anders
  13. Til info så fant jeg ut at dette var relatert til brekket, litt hyppigere bruk av brekket, og knirkingen forsvant:)
  14. Hei og takk for svar. Får ikke håpe det er så alvorlig, den er ikke så veldig intens, men nok til at det er litt irriterende. Før sjekke med Bilia ved neste service.Hvis noen andre har vært borti lignende så si gjerne fra:)
  15. Hei, Ved oppstart så kommer den en svak "svidd elektrolukt", som jeg tror kommer fra klimaanlegget, varer ca 2-3 minutter så blir den borte. Hvis jeg slår av klimaanlegget ved oppstart så kommer ikke lukta. Kan ikke kjenne noen lukt fra ventilasjonskanalene, så virker som det kommer fra selve komponenten i dashbordet..Noen som har erfainger med dette? Bilen er en 2010 modell, e92. Anders
×
×
  • Opprett ny...