Gå til innhold

RallycrossNasjonal

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    kadettc74@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Ringsaker

RallycrossNasjonal's Achievements

  1. Er ikke bare clutch'n som blir slitt, men svinghjulet blir også utsatt for mere "juling" med sinterclutch. Ikke uvanlig att svinghjulet blir glassert (blått) og får dype grader ved bruk av sinter. Da må svinghjulet enten byttes eller dreier av.. Om sinterclutch kan unngåes til veibruk, er det nok verdt de eventuelle ekstra pengene man må legge i for andre alternativer, tror jeg..
  2. Ser på profilen din att du bor i Stange!? Hva slags motor er det du har 2 doble på? Gate eller løps-bil? I retning Flisa er det flere firmaer som kan det med doble gassere! Blant annet Flissundet og ikke minst Stensbøl! Stensbøl holder til nedi der han å, og han KAN det med gassere/trimming!
  3. Har fått svar på privaten av Evopower ang. 325-toppen.. Men, jeg har ikke noe erfaring med BMW enda, så jeg spørr etter mere jeg.. Hehe Hvor får jeg kjøpt no gromt utstyr til min BMW? Finnes det kort styring, short shift og slik til min bil? Noen butikker i Norge som selger dette?
  4. Jeg har 2 overhalte 40mm Dell'Ortor da, så mangler jo stort sett en gasser til + innsug da, men det koster å få justert/synkronisert det der dersverre.. Men, att det er RÅTT med lyden av sekser og doble gassere kan ingen benekte!! Blir nok kam av no slag, porting/planing, eksos og filter sånn tilog begynne med. Nye lagere og hone oppigjen sylinderene er vel også en fordel, tenker jeg.. Hva er forskjellen på 2.3 og 2.5-toppen da egentlig? Er det enklere å få mere hk ut av 2.3'n om jeg setter på f.eks en 2.5 topp, eller er toppene helt identiske?
  5. Ok. Det gjør det hele litt enklere! Jeg skal prøve å få tak i en 2.3 motor etterhvert. Men, hva er det som blir mest økonomisk av å kjøpe en ferdig trimma en, eller å bygge opp en selv? Er det i det heletatt "normalt" å trimme 2.3'n, eller setter dere bare i 2.5 liksågodt? Om det blir så jeg bygger opp en motor på egenhånd, er det noen her som har tips om hvordan jeg skal få mest mulig effekt for en forholdsvis rimelig penge? Tenkte samlet sum med innkjøp av motor + trim for ca 15.000.-
  6. Så 316 har lavere utveksling enn f.eks 320'n? På andre merker har jeg vært borti att bilen med lite motorvolum har hatt høyere utveksling enn de med mere kubikk.. (Ford og Opel) Er det noen her som har litt data på utvekslinger så hadde jeg blitt fornøyd! Går forresten alle drivaksler omhverandre, eller er det forskjell på innfestningene i ene eller andre enden på de forskjellige modellene av E30'n?
  7. Jeg skal bygge Rallycrossbil av en BMW E30 320i. Planen er å sette i en 323i-motor da jeg skal kjøre i ei klasse med volumbegrensning på 2400ccm. Har ikke skrudd så mye BMW før, så jeg lurer litt på følgende: - Må jeg bygge om ledningsnettet for å sette i en 2.3 liter, eller er det nok å bare sette på hjernen fra 2.3 over på ledningsnettet som sitter der? - Passer clutch/svinghjul/gearkasse omhverandre på 2.0 og 2.3? - Hvilken type bakaksel er det som passer på min bil som har lavest utveksling? På forhånd takk!
×
×
  • Opprett ny...