Gå til innhold

Energetic

Medlem
  • Innholdsteller

    290
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Energetic's Achievements

  1. Hvis ingen andre har kommentert det før meg. Du må dele på 0,85 ikke gange med 1,15 for å få effekte i motoren. Det er dermed 556 HK i motoren. Hvor mye kostet kittet? Hvorfor er det ikke skrukompressor? Trodde ESS hadde gått over til det.
  2. Er vel heller at de har litt mer enn oppgitt 325i ca 200 og 328i ca 215 orginalt.
  3. Den har IKKE 328i topp! Den utveksten til Vanos er ikke bare å fjerne den er støpt i aluminium og er en del av toppen. Har motoren alublokk da? Det veldig lett å sjekke! Grå farge er alu, rustfarge er jern. Har den grenrør i støpejern (M50) eller rustfritt stål (M52)? Tviler sterkt på at GS ombygger (stroker) M50 motorer da det er mye jobb. Den ville kostet mer i timepris enn den er verdt. Den har også feil innsugmanifoil, oljepåfylling feil sted og feil luftmassemåler. Edit: gasspjeldet er også M50 ser jeg.
  4. Nei M52 har enkel Vanos. M52TÜ derimot har dobbel Vanos.
  5. er kaliperne i aluminium? bakbremsene da?
  6. er skivene fra E46 330i?
  7. jeg ble ikke fornøyd i hvertfall.. hadde de på en E30 og bilen ble for høy foran og for lav bak + fjærene var alt for myke bak... mykere enn orginalfjærene dårligere greier
  8. Feil! Part 23001434410 (RMFD-5 SPEED GEARBOX) was found on the following vehicles: E36: Details on E36 E36 320i CONVERTIBLE, Euro E36 320i COUPE, Euro E36 320i TOURING, Euro E36 320i SEDAN, Euro E36 323i SEDAN, Euro E36 323i CONVERTIBLE, Euro E36 323i COUPE, Euro E36 323ti COMPACT, Euro E36 325i COUPE, Euro E36 325i SEDAN, Euro E36 325i CONVERTIBLE, Euro
  9. Gir lavere vekt bedre veigrep? Gir lavere vekt større kurvehastighet? Jøss lærer visst noe nytt hver dag.
  10. bensin gir mest kjøreglede, større turtallsregister og bedre lyd 318i har samme motor som 320i men nedtunet så det er nok fint mulig å få oppgradert en 318i motor til å bli en 320i motor. er nok endel rimeligere enn å kjøpe en 320i.
  11. Nå får du slutte å tulle Joar! De nye vannpumpene (den som er på bilde til høyre side) har IKKE plastikk impeller. Det er ett komposittmateriale og de holder så og si evig. De dårlige vannpumpene har impeller som er orange (brune etter bruk) i farge. Dette bør en som lever av å selge BMW deler vite! Det har vært 3 vannpumper til E36: 1: den berømte dårlige vannvittig talentløse vannpumpa med plastikk impeller. 2. den med stål impeller som du har bilde av til venstre, de holdt heller ikke evig som du har erfart. 3. den siste typen med SORT komposittmateriale i impelleren som er ekstremt slitesterke; aldri hørt om at de ryker hverken i impeller eller lager. Ikke spre villedende informasjon. Grr blir irritert.
  12. Jeg har aldri sett en E36 nyere enn -95 med linsylykter og omvendt. Som har dette orginalt. Selvfølgelig sett linselykter ettermontert. Det er vel for å spare penger. H7 pærer er også mye dyrere slik at de får økt sin fortjeneste. Hva som er bedre med H7 enn H1 pærer vet ikke jeg i hvertfall og hvorfor i granskauen koster H7 pærer mer enn de mye mer kompliserte H4 pærene?
  13. og en ting til: unødvendig vekt er en BMW's værste fiende.
  14. prat med noen som har litt peilig på dette emnet før du begir deg ut på det... for å si det kort (har ikke tid til slikt tull som det her) det vil ikke fungere.
  15. For the record: E46 har to stegs airbag og rattet har mindre diameter enn på E36. Så airbaggen, tilkoblinger og elektronikk passer ikke om hverandre.
×
×
  • Opprett ny...