Gå til innhold

LabanTP

Medlem
  • Innholdsteller

    28
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

LabanTP's Achievements

  1. 320i 2 dørs selges billig. Har vært i daglig drift frem til nå, har kjøpt "ny" BMW.
  2. Kjøp deg en tenningslampe, og still tenningen. Hvordan kan du lese i Haynes.
  3. For deg som enda ikke har fått lappen er nok 316i, mer en nok. Jeg begynnte med en E30 325i å det gikk sikkelig galt, kondemnert Berlingo og litt attåt. Ikke gjør den tabben tro at jo mer motor jo bedre, det kan fort gå galt. Bilkjøring handler ikke bare om hva du lærer hos kjørelæreren, men om modenhet, erfaring og føling med bilen. Har jobbet som taxi sjåfør i Bergen i 2 år nå, og sett mye stygge ulykker. Din 316i er sikkert en racer i forhold til den VW caravelle (105 TDI) jeg kjører til vanlig. sjekk caravelle www.vw.no , se forbruk
  4. Synest dette så litt merkelig ut. Pent var det hverfall ikke.
  5. Er dette et originalt interiør? http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail ... 454#bilder
  6. Den ombygde m3'en på siste bilde endte vel sine dager i fronten på en Hiace i nærheten av Eikås-banen i Bergen
  7. Hvem driver å kjører i fjæra med en slik bil?!
  8. Har også prøvd å sette pluggledningene motsatt vei på en Ascona 1.6 da stod flammene ut av forgasseren . Det så hvertfall tøft ut . PS. Ascona 1.6 går lett 35000 uten oljeskift
  9. Har senket min 40/40 og synest der er nok. Har vel da ca 15-17 cm fra laveste punkt til bakken. Så du kommer nok til å slite over fartshumper, hvertfall visst du bor i Bergen... Foringer får du til bra pris på koed.dk
  10. Brukte helsyntetiskk mobil 5w4o på min gamle e30 325i, nå bruker jeg kun Biltema helsynt. 5w50 på min e30 320i. Vil ikke si at den har noe mer eller mindre ventiltikking. Har vel kjørt ca. 35000 km på denne oljen, med bytte ca hvar 8000. Har ikke merket noen forskjell i forbuk av olje eller slitasje. (Justerer ventilklaringen ganske ofte, ca hver 5000. Ja det er kanskje å overdrive, men hva skal en ellers bruke tiden på? Så med slitasje mener jeg slite kanter på kamen, om dette er en bra måte å se slitasjen på kan sikkert diskuteres.)
  11. www.gsbildeler.no
  12. Visst det skulle være bensintrykksregulatoren må det jo være slik at trykket har økt. Og da må den vel ha låst seg i lukket posisjon? Tenker bare litt høyt nå.
  13. bump
  14. Ja det lukter vel litt bensin av eksosen. Har vært inne på tanken angående den thermobryteren. Er det noen som vet hvordan jeg kan måle om denne er ok? Synest også bilen ryker litt vel mye, men den bruker ikke noe vann. Kan dette være et resultat av problemene?
  15. Har en 87 e30 320i dvs. jeg har den nyeste typen L-jetronic, den uten kaldstartdyse. Og forholdsvis lite vakumslanger. Problemet er bensinforbruket. Ligger i dag på rundt 1.5 - 1.7 liter på mila på blandet kjøring. Bilen går jevnt og fint. Hva er normalt på disse bilene? Og hva kan problemet være? Finner ingen lekasje. Har byttet luftfilter, plugger og prøvd med en annen lmm, til ingen nytte. Trenger å finne problemet før jeg går konkurs.
×
×
  • Opprett ny...