Gå til innhold

BVLB

Medlem
  • Innholdsteller

    53
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Os

BVLB's Achievements

  1. Kun selge girkasse? Har du mulighet til å sende?
  2. Hvor mye for m20 svinghjul?
  3. Hei! Er veldig interessert i bilen. Bor i bergen. Kunne du sendt meg litt info på mail? Er offshore fram til 2.okt. Hallvardas@gmail.com Kan sende noen for å hente bilen for meg tidligere om det haster med å få det vekk. Mvh Hallvard Sandtorv
  4. Hei! Jeg har en m30b35 motor i min e30. fikk dessverre lagerbank, så jeg handlet inn en 535 delebil for å bytte over motoren. La ikke merke til at det var drive-by-wire på e34n jeg hentet i mørket. Bilen har hastighetslisens og dermed kan jeg ikke bygge om til drive-by-wire uten at det bryter med det tekniske reglementet til NBF. Sånn kjapt, har noen peiling på om TPS signalet til til og fra styreenheten har de samme verdiene og den samme PIN plasseringen som på en motor uten drive-by-wire? Og hvis jeg bytter over gasspjeldet fra den gamle motoren, lodder over stikket slik at jeg bruker den gamle TPSen, vil jeg få en feilkode på manglende signal fra gasspedalen slik at driten går i nødmodus? Skal ut i garasjen igjen å måle på pinplassering etc i morgen. Tenkte bare å høre her om noen hadde gjort det samme. Styreenheten jeg brukte på 3,5 motoren heter 0261200178 (som egentlig er til en 3,0) men programmet er uorginalt slik at dette ikke har noe å si. styreenheten til motoren med Drive-by-wire heter 0261200179 hadde vært kjekt om noen kunne svare! mvh Hallvard
  5. hei! Har du servopumpe m/festebraketter til salgs?
  6. hei! som emnet sier; 2 stk m30 b25 og 2 stk gis vekk. Det er hvertfall 2 komplette innsprøytningsanlegg 3-4 ecuer 3 fordelere ++ b25 motorene er hele, mens på den ene 2,8 motoren har det blitt plukket av toppen. den andre 2,8 motoren bruker en del olje. bunnpannen ble tatt av for å kikke inni. alt av deler i toppene/innsprøytning skal være identisk på disse motorene så vidt jeg vet. alt av delenummer på de forskjellige delene er hvertfall likt på 2,5 og 2,8. her er haken: INGENTING GIS VEKK LØST! Det er alt eller ingenting. hvis du kun trenger en fordeler så får du med deg 4 motorer i samme slengen. Motorene befinner seg i arna i Bergensområdet, og går på dynga i slutten av august. helst ring da jeg skjelden er her inne på forumet. tlf: 95901304
  7. ingen som trenger?
  8. ser også på et kjapt søk på google at det er samme toppakning til de to motorene...!
  9. hei! jeg lurer på hva som er forskjellig på m30b28 og m30b25 bortsett fra den opplagte forskjellen i slagvolum? Jeg har sett på GS sin nettbutikk at alt av topp/ventiler/kam o.l har identisk delenummer. Jeg har 3 stk b25 liggende og 2 stk b28, og delenummeret på lmm og ecu er likt. Innsuget er også identisk hvor det står 2,5/2,8 på siden. Er det sa slik at toppen passer overens på disse motorene og at foskjellen ligger kun i slagvolumet? Av de motorene jeg har liggende er det en 2,8 liter som har en veldig tett og fin bunndel (etter syl.lekk test), men har litt slitt kam og en knekt vippearm og en 2,5 motor som har nyoverhalt topp for 6 mnd siden. Går da med noen planer om å spleise disse 2 motorene for å få 1 god. Om dette ikke passer om en annen, bytter jeg bare den knekte vippearmen på b28 motoren og jekker den nedi! =)
  10. hei! selger komplett motor/gir til e36 320. rullet rett over 210.000 km. motoren er helt tørr uten oljelekkasjer. motoren ble skrudd ut av en kollisjonsskadet bil. fungerte uten problemer før den ble tatt ut. eneste som ikke følger med er radiator. Det er knakk en liten bit av termostathuset under demontering, så denne må skiftes (230 kr på gs) Motoren befinner seg i bergensområdet pris: 3 000 om det skulle være noe spm bare send e-post til: hallvardas@gmail.com Ring eller send sms mellom 08.00 og 22.00 på; 959 01 304 Har ikke bilde enda, men kan skaffe ved ønske.
  11. hei! jeg skulle gjerne hatt tak i mellomaksel (jeg har manuell 5.tr kasse) støtfangere og blinklys til min E28. Det er ikke livsviktig at støtfangerene og lyktene er 100% strøken. Jeg er skjelden inne på forumet så send gjerne en e-post til: hallvardas@gmail.com eller ring evt send sms på; 959 01 304 Hvis du har noe annet tøft som kan passe til bilen min er jeg alltids intr.! =)
  12. har en m20 b23 motor hvor reg reimen har røket, så det er nok noen bøyde ventiler. motoren er uten svinghjul, dynamo og ecu, men er noenlunde komplett. motoren står på en palle og gis vekk gratis om noen måtte ønske den. jeg holder til i os i hordaland. ring meg på 95901304, da jeg skjelden er her inne.
  13. hei! dette gjelder en m50b25 motor. uten vanos. Jeg har overtatt et proskjekt som gikk seg litt fast der de fleste går lei, nemlig etter demonteringen. jeg har montert toppen og kammene, og har kommet så langt at jeg skal montere registerkjedet. Jeg har skrudd mye bil før, men har aldri montert en kjede på denne type motor. Er det slik at jeg trenger spesialverktøy for å låse kammene i en bestemt posisjon, eller kan jeg klare det ved at pilene på de "sekundær" kamdrevene skal peke mot hverandre, eller hvordan er det? jeg har stilt kammene ca slik at innsugsventilen på cyl 1 skal til å åpne. hvor finner jeg TDC merket på veiven? finner jeg noen merker på veiven og "primær" (i mangel på noe bedre navn) kamdrevet? takker for alle svar!
  14. hvilken pris hadde du tenkt deg?
  15. starter bilen?
×
×
  • Opprett ny...