Gå til innhold

TouringLars

Medlem
  • Innholdsteller

    10
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

TouringLars's Achievements

  1. OK, la meg bare sjekke om jeg har forstått dette riktig.. Hvis jeg skal kjøpe meg ny frontfanger fra Koed må jeg ut med følgende: Pris ny fanger:...... NOK 2140,- (DKK 1989,-) Frakt:................... NOK 428,- (DKK 398,-) Tollgebyr:.............. NOK 159,- Norsk Mva:........... NOK 535,- (25% av 2140,-) -------------------------------------------------------- Totalt:................. NOK 3262,- Stemmer det? ..og hva med dansk merverdiavgift? Burde ikke det være mulig å trekke fra/få igjen? Takknemlig for svar..
  2. Det er ikke alle E46 nøkler som lades i bilen, faktisk.. Det er kun de nøklene med farget logo på som lades automatisk. Jeg hadde samme problemet, og rakk å bestille ny nøkkel før noen tenkte på å bytte batteriet i nøkkelen. ..så nå har jeg en skikkelig dyr ekstranøkkel.
  3. Ante meg vel at jeg kanskje ikke bør prøve noe smalere enn 215. Får høre litt hos dekkfolka.. Det kan jo hende at de har noe lurt å melde? Grunnen til at jeg vil ha vinterdekk på dem er jo seff planer om 18" sommerfelg..
  4. Vurderer å sette vinterdekk på M3 replica-felgene mine, men er litt skeptisk til å farte rundt med 225/45/17, som er dim. på sommerdekkene som sitter på nå. Hvor smale dekk går det an å sette på disse felgene? Høres egentlig litt bakvenddt ut dette spørsmålet, men..
  5. Hmm.. det som var beskrevet i den posten var jo for å åpne ei dør som har gått i "vranglås," så vidt jeg kunne forstå, og hadde jo lite med fjernstyrt sentrallås å gjøre. Har hatt litt nøkkelproblemer med E46 selv, og det man gjør for å aktivere en ny nøkkel er ihvertfall å sette den inn, vri ett hakk (posisjon 1), og ta den ut innen 5 sekunder. Deretter trykker du og holder inne låseknappen mens du trykker 3 ganger på lås-opp knappen innen ti sekunder. Slipp knappen, så skal bilen "kvittere" ved å låse og låse opp alle dørene. Vet ikke om dette "resetter" en allerede aktivert nøkkel, men det er vel verdt et forsøk..
  6. Høres jo greit ut det.. Men dekkene er sånn at de må byttes med en gang, eller tåler de en sesong? ..og hvilken dimensjon er dekkene? Trenger jeg spacere og sånne ting? Må tenke lit.. pokker så dyrt med 17" vinterdekk! Er jo dessuten litt dust å bare kvitte seg med helt supre Kumho dekk som jeg har på 17" mine.
  7. Hva slags/hvor mye skader er det på de? Det er vel ikke kast i dem..? Kanskje interessert.. må evt. finne vinterdekk til 17" mine..
  8. Høres ut som akkurat det jeg trenger! Kunne du forklare meg hvor de sitter?
  9. Hmm.. hvordan ser man om det er den? Lysene dupper litt i det jeg starter bilen, før de går opp igjen, og det er vel sånn det skal være.. Noen som vet hvordan man justerer? Må jeg ha ut hele lykta, eller er det en slags justeringsskrue?
  10. Hei, er ny her, og lurer på følgende.. Kan jeg justere lysene på min 2000 modell 318i Touring (Xenon) selv? Det hele begynte med at jeg fikk anmerkning på EU-kontroll for for høye lys, så jeg fikk autozentrum til å fikse lysene. Men, jeg er overbevist om at de nå er stilt for lavt! Når jeg kjører er den skarpe "xenon-linja" bare ca 10 meter foran bilen, og jeg lyser ikke opp skilt, reflekser eller noe som er mer enn 15 meter foran bilen. Kan jo ikke være riktig det? Trodde nærlys skulle lyse opp ca 35 meter eller noe slik? Det samme gjelder forsåvidt fjernlysene også. Når de er på føler jeg at alt lyset "ligger samlet i veien" ca. 25 meter framme. Dette har gått ganske greit i sommer, men nå utover høsten har det blitt et stadig større problem for meg at jeg nesten ikke ser noe når jeg kjører i mørket med møtende trafikk osv.. Har vært hos Autozentrum igjen for å få de til å rette på det, men det ble jo akkurat samme resultatet. Derfor tenkte jeg kanskje jeg kunne få det til selv..? All hjelp mottas med takk.
×
×
  • Opprett ny...