-
Innholdsteller
25 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Profile Information
-
Interesser:
Oslo
espet's Achievements
Newbie (1/14)
0
Nettsamfunnsomdømme
-
Takk for alle gode tilbakemeldinger. Da skal jeg gå i tenkeboksen og legge opp en strategi for utbedring av denne misæren.
-
Kremt. Du har naturligvis rett. Det er naturligvis mye annet ralemikk i mellom. Men du har lagt inn bilde av akkurat det røret som er problemet. Linken til de-cat downpipe ser interessant ut. Men er det med eller uten katalysator? Det er nok flexirøret som er problemet. Mest at det bråker og skrangler, men det kan jo være at det lekker også. Jeg er ikke sveisekyndig, så det høres ut som det kan være like så dyrt som å kjøpe et nytt rør og bytte selv? Et nytt uoriginalt rør koster 4500 på gs, evt. de-cat dersom den har katalysator. Kan det tenkes at katalysatoren likevel kan være greit å bytte etter så lang tid? Blir ikke den "tett" og får dårligere gjennomstrømning med tiden? Er det evt. noen anbefalte steder for å få sveiset dette i nærheten av Oslo? Fjerner man da hele flexirøret så det ikke blir noe flex igjen, eller sveiser man inn nytt flexirør? Kan jeg evt. kjøpe et slikt flexirør et sted, skru ut hele greia og ta det med til et vanlig sveiseverksted og få det sveisa? I såfall hvor får jeg kjøpt flexirør? Torshov bilrekvisita e.l?
-
Hei Jeg har en 2003 320d. Den har gått 145000. Sliter litt med en ulyd i eksosanleggets fremre halvdel. Denne er koblet til eksosmanifolden. Rett etter manifolden er det en boks av noe slag. Etter den igjen, rett før eksosanlegget kommer "ut i det fri" er det en slags boks som kan virke som er en slags avlastning for vibrasjoner og bevegelse (??). Denne er opphav for all ulyd i form av knirking, piping og dunkelyd. Har såvidt klart å inspisere den, og for meg virker det som om eneste løsning på problemet er å bytte hele greia? Eller finnes det noen form for trix og knep for å få den til å holde kjeft? Det koster jo 7500 for ny original, og ca. 4500 for ny uoriginal. Det hadde vært greit å slippe å bytte, for resten av røret er jo gulle godt. Takknemlig for tips & råd. mvh Espen
-
Takk for svar. Det var jo en fiffig måte å sjekke det på. Det tenkte jeg ikke på... Når det gjelder årstall så skal jeg jaggumeg ikke påstå noen ting. Jeg har skrevet 2003 på venstre side her, men jeg har da alltid innbilt meg at det er en 2004-modell jeg har. Så jeg er vel ikke tilregnelig i så måte...
-
Det er en tølper som har sparket i døra mi så det har blitt bulk. Tenkte jeg skulle skaffe en dør hos en høgger og bytte. Lurte på hvordan det ligger an med faceliften som kom i 2004. Jeg har en svart 2004-modell 320d touring. 1. Vil førerdøra for tidligere årsmodeller passe? Jeg har f.eks airbag i dørene (vet ikke når den kom), høyttalerinnfesting, dørheis og alt sånt spiller jo en rolle for passform... 2. Går sedan og touring om hverandre? Har noen forøvring en fin dør liggende i nærheten av Oslo kan jeg være interessert
-
Ditec, Toughguard, Royalshine. Hm. Alle lover jo egentlig det samme, og er vel også det samme. Er det virkelig så fantastisk som alle reklamerer for? Er det verdt penga? 3500 - 4000 spenn er ganske mye penger syns jeg nok, men vil man ha noe igjen for det på lang sikt (og hvor lang) eller er det bare å drite i og gå for vanliig polering?
-
Har du erfaring med disse? Ser jo forsåvidt egentlig interessant ut. Begge ligger på samme pris ser det ut som.
-
Ja, ikke noe problem å finne firmaer som utfører slikt Google. Men det jer er interessert i er om noen har ERFARING med noen, og kan anbefale noen spesielle som gjør en skikkelig jobb. Endte du opp med å bruke et firma til slutt? Var du fornøyd med resultatet? Svogeren min var innom en eller annen Dekkmann. Det var sommertilbud og det var rimelig, men så var det også flere flekker der de ikke hadde polert skikkelig. Og spørsmålet er ikke egentlig å gidde eller ikke, bare så det er sagt. Jeg kunne godt polert på god, tradisjonell måte, men jeg har lyst å få det gjort skikkelig da jeg mener at lakken trenger en grundigere behandling enn jeg kan gi den med en arm og polergarn. Derfor et firma som har peiling og utstyr for å gjøre det skikkelig. (Profilbildebilen er langt, laangt mer spesiell enn nyebilen. Det er jo en helt, helt vanlig, svart touring 320d. Siden jeg hadde den gamle inntil for noen få dager siden, og jeg mangler et godt bilde av den nye har jeg ikke byttet enda. Men det kommer bare jeg får tatt et nyyydelig bilde med BLANK lakk )
-
Kjøpte en 320d 2003. Viser seg at den kanskje ikke har vært stelt slik jeg ville gjort det... ser ikke ut til å ha værs polert på en stund Men, jeg bor i Oslo. Tenkte å ta en grundig behandling for å ta igjen det forsømte. Noen som har noen anbefalinger til noen som kan gjøre en god jobb med å få brøsja den opp til å få lakken tipp topp?
-
Har kassettspiller , lille-nav, blåtann, veksler og sånn. Det betyr at jeg ikke kan koble til AUX-kit (eller ipod-kit, men det trenger jeg ikke). Forresten, hva er egentlig problemet? Noen som vet? På f.eks Pioneer sin IBUS kan man jo seriekoble et utall av dingsbomser såvidt jeg har skjønt... Så da ser jeg for meg en del alternativer som jeg kunne tenke meg å drøfte, og få innspill til: 1. Koble ut kassettspilleren og lodde på ledninger og Mini-Jack. Noen som har gjort dette før og har en bitteliten How-to? (Tenkte jeg kunne spare meg for litt grunnforskning ). Hvis ikke, og jeg velger denne løsningen, kan jeg nok lage en liten How-To hvis det er ønskelig. 2. Koble ut CD-veksleren og sette på AUX-boksen istedenfor. Passer kontaktene? 3. Sette på en vippebryter (ett eller annet skjult sted) for å veksle mellom CD-veksler og AUX-boks. Er det kanskje en ide å terminere Ibusen som ikke er i bruk med en termineringsmotstand? Noen som vet noe om dette? 50kOhm? 4. Andre gode forslag? Jeg har blitt litt lat med årene, og har lyst på en optimal løsning med minst mulig Hazzle.
-
Jeg har kjøpt meg en nyere en og har denne tilovers: http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10449372&sid=xz15abcuzH3d736134 Bilen holder til i Oslo.
-
Et søk på finn i mitt geografiske område med manuell kasse innen min prisklasse og med sportsseter = 5 av 5 med navi = nesten umulig å finne uten. 2 har ikke navi, men da uten sportsseter. Og det må man jo ha! Hvordan skal man ellers bli med rundt svingene? Enig i det! Du har nok en bil som er for dyr (ny) for meg. Ergosum blir det forrige nav-utgave (som jeg ikke kommer utenom). Og da ligger kjørecomputeren sammen med nav og radio (og kassettspiller!!?!!Stønn!), og da finnes den vel ikke i insrumentpanelet også? (ville være rart hvis det har, men har det det så er det jo ikke noe problem) En 2001-modell har jo computeren i instrumentpanelet, men der er ikke motoren interessant.
-
Ja, dette er et interessant spørsmål. Og hva med ledningene? Er de lange nok, eller må de skjøtes? Braketter? Jeg skal til å kjøpe en 320d 2002/2003, men det er jo nesten umulig å få tak i en uten navi. Har ingen interesse verken av kassettspiller eller cd-veksler. Og Navi'en er jo rimelig basal. Hva ofrer jeg ved å fjerne kjørecomputeren? Drivstofforbruk og kjørestrekning er jo en sak, men hva med varsler om feil, slukte pærer, serviceintervaller osv? Det blir vel borte alt sammen da? Eller kanskje 1xDIN er tingen der AC står, og flytte ned AC? Så bevarer man Computeren. Men da vil man kanskje ikke kunne betjene ny radio med kontrollene på rattet? Kan man koble vekk "radio"-tingene og bevare Computer-tingene?
-
Enig med du. Dette burde BMW ha skjønt Og da er ikke prisforskjellen så stor, så da kan man jo like godt ta en 330iX. Ooops, 100 000 ekstra. Jeg har nå brukt så mye tid og energi på å bestemme meg for at det er fornuftig er å ikke bruke så mye penger, og kjøpe noe som koster mindre på mila.