Gå til innhold

hermok

Medlem
  • Innholdsteller

    68
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

hermok's Achievements

  1. hermok

    Utladet E39

    Godt tips! Første jeg gjorde for 2 år siden og den ble bedre da. Nå lurer jeg på om batteriet som jeg bytta samtidig også har tatt kveld. Mye utlading og opplading sliter de ut.
  2. hermok

    Utladet E39

    Et j.... styr det der Den skal 0,4A ved normalt hvile, sa de på verkstedet. Noen som vet hva den luftfedrungs-sikringa tar? Kun luftfjæring? (Manaulen min er på tysk )
  3. hermok

    Utladet E39

    Bilen lader som den skal (13.8 - 14.4),men stjeler strøm. Varierte mest mellom 1 til 1.2 amper. Så begynte å nappe sikringer og sjekka. Luftfederung sikring tapper 0.5 amper. Luftfjæring? Ka fan gjør den når bilen står?
  4. hermok

    Utladet E39

    Er denne målingen utført nå i senere tid eller var dette for 2 år siden? Hvis målingene er utført i senere tid så tyder ting på at det er batteriet ditt som ikke klarer holde på ladingen eller ikke klarer ta lading ordentlig. Jeg hadde en lignende problemstilling hvor bilen gikk tom for strøm og stoppet hvis jeg lot bilen stå i over 5 min på tomgang med lysene på. Det var batteriet som tok lading svært dårlig. Du kan også teste ved å slå på stereoen etter en lengre kjøretur/lading uten at bilen sviver og så skru lyden veldig høyt opp... hvis stereoen da slukner/kutter så er det alt for dårlig batteri. Har blitt foretatt målinger i ettertid på verksted. Skal prøve å la den gå 5 min på tomgang med lysene på og se. Batteriet er forresten 85 ah. Ikke noe biltema drit,men husker ikke hva det het.
  5. Kan ta innbytte i nyere 5 serie. Kanskje 3 serie også.
  6. hermok

    Utladet E39

    For 2 år siden byttet jeg en formotstand i klimaanlegget. Viste seg at den var kokende het. Bytta også batteriet da. Gammel naboen (mekaniker) målte og mente ladespenning var i orden. Han fant ikke noe strømtrekk heller. Så da må det vel være periodisk. Har hatt den inne på verksted også uten å få noe svar, men her nord varierer kvaliteten på verkstedene mye. Hva må jeg regne med å ut med for skifte av dynamo?
  7. hermok

    Utladet E39

    Hei! Har en 2001 520IA som jeg må lade hver uke. Mye småkjøring. Er det flere som sliter med dette? Klarer ikke å finne ut om noe stjeler strøm. Isåfall er det periodisk.
  8. Harstad, Troms. 2002 modell ( reg des 2001) BMW E39 520i, den har en 2.2liter som yter 170hk med Steptronic girkasse. 190000km. Sports seter, delskinn, multifunksjons ratt osv... kr120000
  9. B Cot lid open. Hva betyr dette? Cot betyr sprinkelseng. Kan ikke huske å ha sett en slik i min e39 510 touring. Lid betyr jo lokk.
  10. 2002 E39 520i. Får melding om å "check oil lev" etter stopp, men oljenivået er greit. Har vært mye tull med denne bilen, så jeg blir skeptisk. Noen som kan forklare meg hvorfor denne meldingen av og til kommer?
  11. Ja ikke noe tvil om det. Digger jo egentlig hele bilen, og har litt problemer å finne meg en erstatter. Finns det en oversikt over vanlige feil for denne bilen fra 150k og utover?
  12. Trofast Audi?! Må være en selvmotsigelse:) Operer vi med Nord-Norge tillegg enda eller? Tilgjenligheten er jo større sørpå. Mange her i Nord vil ikke ta turen.
  13. Wow, imponert over svaret ditt. Meget informativt. Det har vært mye "småting" med bilen, men har prøvd å holde den i perfekt tilstand. Byttet bremseklosser, justert forstilling, bytta plugger osv. Sprengte toppdekselpakning nettopp. Syns det er litt merkelig siden det ikke er mye trykk der. Skjønner at det vil komme mye fremover, og litt usikker på om jeg vil vente på det.
  14. Lurte på å selge en sølvgrå 2002 520i 2,2 170hk touring. Sportseter/understell/ratt. Xenon, automat, 17" skrudde bmw felger sommer. 165000 km. Vurderte å legge den ut til 170000,- etter å kikka litt på finn og autodb. Høres det mye ut? Hva kan man forvente å få?
  15. Tlf lampa blinker rødt på dashbordet. Har ikke sånn stort SIM kort som jeg kan putte i. Noen som vet hvor jeg kan skaffe det eller få det til å stoppe?
×
×
  • Opprett ny...