Gå til innhold

Platti

Medlem
  • Innholdsteller

    161
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    platinuz@hotmail.com

Profile Information

  • Interesser:
    Fagernes & Gjøvik

Platti's Achievements

  1. I hva slags dagsform er sideskjørtene?
  2. Det har blitt en stund siden denne har vært aktiv, men jeg forsto det var en viss interesse for å høre hvordan dette hadde gått. Til slutt endte det opp med at jeg beholdt bilen, og fikk 30.000. 4 av disse holder de tilbake i avvente av at saksbehandlingen blir ferdig og skyld fordelt. Oppgjøret er ikke så værst, det. Men jeg har prinsippielt slått meg vrang på grunn av måten forsikringsselskapet har håndtert saken underveis, så her blir det bytting av selskap Noen som har anbefalninger?
  3. Dagen i dag er vel perfekt for en liten vask carlhaakon? BILDER!
  4. Hvis det var førersiden tipper jeg det er servo-olje, måtte bytte et av disse rørene selv for litt siden Er verdt å sjekke iallefall kjedelig å oppdage slikt :S men det er nok bare et filleproblem
  5. Tviler overhodet ikke på at det er mange inngrodde gjøker rundt omkring. Du har et godt poeng wicky124 Må være en grunn til at nordmenn generelt er dårlig likt i andre land, og dette forplanter seg i resten av kulturen også. Med det mener jeg at det er holdningen som er framtredende. Hele tråden er jo generaliserende, jeg ber stille inn i natten om at det er disse gjøkene som er unntaket fra ordentlige folk (og ikke omvendt).
  6. ISen er min første og eneste bil til nå. Selv syntes jeg nå jeg har vært litt bortskjemt med de 140 hingstene i forhold til annet jeg har prøvd (selv om denne listen ikke akkurat imponerer). Alt i alt legger jeg meg vel i mellomsjiktet da, sett i forhold til hvor stor grad av grusomhet det påfører å gå ned til 118 auto-ponnier
  7. Langt unna Du har PM.
  8. Er senkesettet justerbart forran?
  9. Sier du det? Jeg har ingen erfaringer, så takker for advarselen i så fall. Men helt ubrukelig kan det jo ikke være? Alt til sitt formål kanskje?
  10. Det var da inderlig godt! Oh shit, heldigvis gikk det tilsynelatende bra med deg til slutt
  11. Det er litt av problemet her også, kjip sak å gå ut med et tap på 15 etter 3mnd da Solgte du resten i deler? Eller tok de hele bilen?
  12. -Ja det stemmer! Hadde det ennå bare vært i samme byen kunne man ledd av det, men blir fort en kjip reise Ingen av dere fra Bergen som kjenner til en rød 318iA e46 som er eid av....ja, dere forstår Det er vel et skudd i mørket, Bergen er intet lite område! 12-timers reise til ingen nytte er som et slag under beltestedet altså
  13. Det fikk jeg høre av personen jeg snakket med i tollvesenet. Så for all del, ta det med en klype salt. Godt mulig jeg har missforstått I dag har jeg fått tilbud. I seg selv er hele dagen en historie for seg selv. Jeg kan dele kortversjonen: Dagen begynner med at jeg blir oppringt av en "uavhengig" takstmann. Det første han spør meg om er om jeg har betalt årsavgift. Ja, sier jeg. Da får du den refundert, får jeg beskjed om. Jeg begynner å lure, og spør hvor han vil hen med dette. Jo, bilen din blir jo vraket. "Men i alle dager, det er da bilen min, du kan ikke bare bestemme hvilken skjebne den skal få?" -Joda. Det kunne han visst. Jeg blir forbanna, og forteller han at jeg hele tiden har fått beskjed om at jeg har to valg. Beholde eller ikke. Han skal sjekke dette, og konfrontere den aktuelle personen om hvilke retningslinjer som gjelder. (Den samme fyren påstår også at han kun finner '93 ISer, som har gått mye kortere enn min, til mellom 20 og 30 tusen, og ler nærmest når jeg sier at det er feil, og at de ligger på alt fra 10-80 avhengig av stand og påkostning. Han vil ikke svare meg på hvor han finner disse bilene.) Jeg ringer litt rundt. Etter hvert blir jeg ringt opp av forsikringsselskapet. Denne gangen heldigvis en annen enn den første. Han sier at de har diskutert mye, og at de går med på at jeg får beholde bilen, og tilbyr meg et beløp. Beløpet er ikke latterlig lavt, men jeg er ikke fornøyd. Jeg prøver å henvise han til autodb, her jeg har funnet mange ISer fra 92 til 94 som ligger på 45-65(ca). Jeg prøver å overbevise han om at dette burde være listeprisen på min bil, da de fleste av disse har gått lenger enn min, og ikke er like utstyrt. Ikke overraskende møter jeg en steinvegg. "De kommer ikke til å få den prisen for bilene sine". Beløpet vil jeg ikke uttale meg noe særlig om, men det er ikke like høyt som f.eks wracul har nevnt. Egentlig er jeg mest bitter for bedreviterne i andre enden av linjen, som allerede fra starten av har bestemt seg for at det de sier er riktig, og ikke hører på logikk fra kunden sin.
  14. Takk for veldig givende svar folkens! Det hjelper veldig å få råd om hva som kan være lurt å gjøre. Ja det er dramatiske forskjeller på standen til disse bilene. Heldigvis er denne et godt eksemplar, kun med ubetydelig rust på et par av disse fantastiske gjengangerne Så jeg kan presse på litt, problemet er bare dette med tid og krefter som dette tar. I dag prøvde jeg å endre Norge, men måtte la slaget gå tapt. Dette handlet om årsavgift. Må bite i det sure eplet og betale full avgift. Var jo det jeg var forberedt på, men man må da forsøke! Bittert å vite at om dette hadde skjedd ett år frem i tid, hadde jeg sluppet å betale på dette tidspunktet. Da avgiften begynner å følge skiltene slik jeg forstår det (man må mao betale avgiften når man får skilter PÅ igjen). Det er jo uflaks, men jeg håper jeg også kan presse forsikringsselskapet litt ekstra med dette. Det er tross alt ikke min feil, og ikke jeg som haler ut tiden. Heldigvis er det to forskjellige
×
×
  • Opprett ny...