Gå til innhold

Dunderdon

Medlem
  • Innholdsteller

    9
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Sveio

Dunderdon's Achievements

  1. På min e39 lakk det inn ved noen gjennomføringer i torpedoveggen under pollenfilteret på venstre side. Tar du bort hele plastboksen finner du et "rom" med et dreneringshull i bunn - dette hullet var tett av blader o.l slik at det var masse vann i "rommet" ......
  2. Takk for tips! Da var feilen funnet: det lysegrønne releet bak hanskerommet med art.nr. 61368373700 var kaputt. Heldigvis en billig sak til ca. 150 norske
  3. Hei og takker for svar. Er styreenhet og styrerele det samme? Har også lest at det kan være noe som heter vifterelet - noen som vet farge/art.nr. på dette?
  4. På min e39 98-modell har kupevifta nå tatt kvelden - selvfølgelig på den kaldeste tida av året slik at jeg har is både på utsida og innsida av vinduene Det som er problemet er at vifta som sirkulerer luft i kupeen ikke virker selv om jeg justerer hastigheten på klima-displayet. Jeg har prøvd å lese meg opp på problemet og fant ut at bmw har klart å gjemme en 40A sikring til denne vifta BAK hanskerommet - denne ble sjekket og funnet i orden. Så leste jeg at det er en svakhet på viftemotstanden - en slik ble derfor kjøpt og montert men vifta virker fremdeles ikke! Til slutt tenkte jeg at jeg må sjekke om det faktisk er spenning tilstede og målte ved sikringen bak hanskerommet - her var det til min store overraskelse 0 volt...... Noen som har forslag på hvor feilen(e) kan ligge da???
  5. Hei, har bakluken vindu? I så fall selger du bare dette? Pris? Hvor mye rust er det på rammen?
  6. Ville nok gjettet på slakk i bærearmene dine framme jeg også, har hatt samme problemer på min e39 som har rullet like over 200.000. Begynte med å bytte ett stag hver gang den var inne til service men dette ble svært dyrt da man også må justere hjulstilling etterpå - så nå har jeg kjøpt inn nye armer, stag og foringer framme og bak (totalt 14 stk) som ligger i garasjen og venter på montering......
  7. Har nå demontert ventilene (= varmeapparatkrane med pumpe aircondition) og inni var gummimansjettene blitt til "mold". Fjernet gummien og når virker varmeapparatet som bare det (kan dog bare justere temperaturen med hjulet på dash-bordet). Noen som vet om dette er skadelig?
  8. Takker for alle svar Gav ventilene på høyre side et slag og varmen kom igjen - antar derfor at de er disse som er ødelagt...... 2500 NOK er masse penger men jeg må ha varme (hutre.....).
  9. Har en e39 med m52 motor fra 1998 med et elendig varmeapparat. Temperaturen står på maks dvs 32 grader på begge sider, men den blåser iskalt på førersiden - lite kult nå når det fryser både på utsiden og innsiden av frontruta Noen som har vært borti dette problemet? Kjølevannet er luftet på verksted så det er ikke det......
×
×
  • Opprett ny...