Gå til innhold

tre

Medlem
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.gtracer.no

Profile Information

  • Interesser:
    Molde

tre's Achievements

  1. Koreansk tegneseriebil.
  2. Så hvorfor vil du bruke nesten 14000 kroner på noe du tydligvis ikke er fornøyd med selv? Personlig synes jeg M6-felgene er ufattelig stygge og hever ikke utseende på noen bil. Finn deg noen felger som ser bra ut i steden for å kaste bort penger på noe du mest sannsynlig vil angre på.
  3. Tja, si det. Men uansett så er det vel ikke så mange biler i toppen på den listen som er godkjent i Norge. Men så lenge den oppfyller lyktehøyder etc. i EC så regner jeg med at den skulle være fullt mulig å registrere også i Norge. Uansett så gjelder rekorden raskeste gateregistrerte bil rundt Nordschleife. Så lenge Caparo's T1 ikke har satt en runde er dette den udiskutable raskeste runden for en gatebil rundt Nordschleife.
  4. Hva er definisjonen på et vanlig karosseri? Ville den kvalifisert i vanlig karroseri om det ble satt en regndråpecoupe på den og rensket vekk veltebøylen og støttestagene? Mest sannsynlig ville den vært raskere. Ja den er konstruert for "track day" og baneracing, men det forandrer ikke det faktum at den er fullt registrerbar og lovlig for vanlig vei. Jeg har til og med hatt en, vel og merke en SR3, bak meg på vei inn til Goodwood Festival of Speed. Forresten, neste rekordgruser, Caporo's T1, kvalifiserer den til betegnelsen bil?
  5. Legg merke til at det er Nettavisen som bringer denne "nyheten". Rundetiden med Zonda F Clubsport ble satt i september og den er langt i fra noen ny rekord. Rekorden, selv om den ikke er godkjent av "Nurburgring Nordschlife" selv siden bilen var på engelske skilter, er satt den 28 sept. 2005 med en Radical SR8 med en sluttid på 6.55. Dette med en registrert bil på gatedekk. Denne utgaven hadde forøverig kun 360hk, Radical har nå kommet med en 455hk utgave av SR8. 6.45 anyone? (Wiki-oversikt over raskeste runder med gatebiler.)
  6. Kan ikke skjønne hvordan dette skal gå rett inn i og med at Hartge med en smalere 9" felg med ET46 bak og samme dekkdimensjon har disse anmerkingene: 2 - Reworking the rear wheel housing is required (rolling the inside edge). 3 - Reworking the bumper paneling in the region of the wheel arch.
  7. Jeg har et sett orginale pre 96 til E36 liggende som jeg ikke har bruk for som du kan få for en rimelig penge hvis du er intressert. Tok en kjapp sjekk og det er et sett av disse: PS. Ikke bilde av noen av mine kapsler.
  8. 71266773,-
  9. For de som måtte være interessert står Nugatti Veyronen Jeremy Clarkson kjørte i Top Gear utstilt på National Motor Museum, Beaulieu (New Forrest, sør for Southampton). Ifølge en av damene som jobbet der er dette en av prototypene og som den står har den tilbakelagt over 160000km. Og det synes, i tillegg til at den ser ganske sliten ut så har den også en diger (DIGER) sprekk i lakken på venstre fremskjerm. For de som ikke er så interessert i dette fettmonsteret (inkl. meg) så har heldigvis Nick Mason (Pink Floyd trommis) vært velvillig nok til å låne ut noen få biler som setter Nugattien i skyggen. En stykk McLaren F1 GTR, en stykk Ferrari F40, samt en stykk Enzo Ferrari. Alle 3 har vel vært med i CAR på et eller annet tidspunkt, F1 pluss F40 var vel også paret sammen så vidt jeg husker. Kanskje som et lite stikk i siden står faktisk Nugattien bakende til bakende med en Light Car Company Rocket...
  10. Men en BMW 1 er ikke liten på samme måte som en Daihatsu Copen. Det er faktisk ganske så mange centimeterene mellom de, men det var du jo kanskje klar over også hagenisse, var du ikke det hagenisse, nusselige lille hagenisse...
  11. Hvis du vil dra din egen bil ned i gjørma, gjerne for meg. Z3 coupe fungerer designmessig på grunn av en lang snutte som oppveies av en kort butt hekk. At den ser litt disfunksjonell ut er så, men designet fungerer som en helhet. Flame surfacing er de unødvendige bølgene i siden under skulderlinjen.
  12. De trenger ikke å se ut som for 20 år siden, men de trenger jo heller ikke å se ut som om de hører hjemme på sirkus. Hofmeister har vel vært med hele tiden bortsett fra på X3 (og til en hvis grad 1-serie). Skulderlinjen på 1-serien sammen med tidenes største designidioti, "flame surfacing", er vel ikke direkte lykket?
  13. Det hjelper bare så lite når sluttresultatet ikke fungerer. Og her ligger problemet etter min mening, designerne skal implementere designelementer fra historiske ditt og datt, og så videre og så videre. Dritt i det, design en bil som ser skikkelig ut!!! Design en BMW!!!
  14. Forskjellen er at Z3 Coupe linjene "fungerer", noe de ikke gjør på caben.
  15. Å tegne tar alt for mye tid. Men skulderlinjen burde overhode ikke fortsette rundt til den andre siden, i hvert fall ikke slik den her er utført. De burde helst stoppe ved baklyktene som igjen ikke burde ha den idiotiske knekken. I tillegg så er den vel høy i forhold til bredden, ikke akkurat coupelinjer.
×
×
  • Opprett ny...