Gå til innhold

Sath

Medlem
  • Innholdsteller

    66
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • MSN
    nworlda@yahoo.no

Profile Information

  • Interesser:
    Oslo

Sath's Achievements

  1. Jeg husker faktisk ikke setup på kameraet akkurat på disse bildene. Jeg tok et hav av bilder som det var bare å skrote. Jeg var alene på tidspunktet, og dessuten er det kun tatt med kompaktkamera (Nikon P5000), og jeg har ikke blitz til det. Jeg kan prøve igjen til våren eller en klar vinterkveld, og låne meg et proff-kamera og en kamerat med blits.
  2. Det var jo et bra tips. Tenkte ikke på at Defa er norsk. Takker
  3. Ja de ser helt spaca ut, spes de sorthvite. De sorthvite er gjort litt "diffuse" for effektens skyld dog.
  4. Sath

    Kjølevæske feil

    Jeg har egentlig ikke gjort noe før jeg fikk pratet med dere her. Nå skal det nevnes at jeg har tilgang til ytterst lite med verktøy og fasiliteter der jeg holder til akkurat nå. Jeg savner å bo på landet. Bilen står i gata utenfor en bygård
  5. Tok et par bilder sist jeg var i Trondheim i oktober, det var så kult lys utenfor denne bygningen. I tillegg var bilen nyvasket så jeg tok med meg kameraet. Bildene synes jeg ser helt spaca ut, jeg brukte en hel del tid på å treffe riktig blender og lukkertid samt litt HDR-filtrering. Man kan da få en hel del utav en stort sett original bil med rett lys. [x] Sorthvite og artistiske utgaver: [x]
  6. Jeg har hatt litt problemer de siste dagene med at lampen for kjølevæskenivå lyser i tide og utide. Som oftest når jeg starter bilen om morgenen og etter jobb, men den kan plutselig tenne etter 30 min kjøretur. Det er alltid like fult i væskebeholderen når jeg sjekker, så lekkasje er ikke sannsynlig (det har heller aldri vært en flekk under bilen). Det er ikke plass til mere rett og slett. Det er ganske kaldt her i Oslo-regionen for tiden, og jeg er litt bekymret for at noe er frosset. Den var til service på BMW i Bærum for ca. 6 uker siden og da ble det fylt på kjølevæske - pluss at jeg har fylt på litt i begynnelsen når det begynte å lyse (uten at det var nødvendig). Kan det være ta jeg har fylt på for mye? Nivåmåleren er helt i topp, og kommer ikke lenger. En annen ting, er det normalt at det koker og bobler der nedi etter at bilen har stått kald en stund? Det tar lang tid før jeg kan sjekke nivået ettersom det ryker og står i om jeg prøver å åpne lokket. Takker for svar.
  7. Jeg skal kjøpe og få montert motorvarmer, evt. komplett warmup-pakke. Noen som vet hvem som monterer (og selger da også helst) slikt i Asker/Bærum evt. Oslo-området? Jeg finner bare Bilradiospes., men de holder jo ikke til i dette området. Takker.
  8. Jeg målte litt i dag, og foran var den ca. 2 cm lavere på venstre side og bak var den hele 3 cm lavere på venstre side. Må nesten få sjekket opp dette. Om det er noe som må skiftes så har jeg lit lyst til å senke den et hakk, når det først skal gjøres mener jeg. Så det er vel ikke lureste å ta den med til et originalt BMW verksted. Hvor mye kan 4 nye dempere komme opp i? (om det viser seg å være dem). Og evt. senking 20-30 mm.
  9. Etter å ha fått mange nok kommentarer på at bilen henger ned på den ene siden har jeg selv også begynt å legge merke til det. Hva kan det skyldes? Var forrige eier for feit og sleit ut demperne? Har den stått parkert skjevt, lenge? Det merkes veldig godt når man ser bilen fra den ene siden og dermed den andre, for på den ene siden ser den senket ut og på den andre siden ser den ut som en terrengbil. Det er litt vanskelig å vise på bilder, men den er helt klart lavere på førersiden (Ikke la dere lure av at dekkene står skjevt på bildet, det har ingen betydning for bilen er skjev uansett):
  10. Sath

    *SOLGT*

    solgt
  11. Sath

    *SOLGT*

    Desverre Bergen blir en omvei på ca. 65 mil.
  12. Sath

    *SOLGT*

    Linjegods tar mellom 5-600 kr for det. Det blir 400 kr igjen mao.
  13. Nja... jeg tror ikke det heller er tilfelle her. Bilen er kjørt av en sjømann/familiefar på ca. 50 som bare har brukt bilen når han var hjemme (ca. 1/3 av året). Derav den noe lave kilometerstanden på 7 år (15 000 km/år). Han har tatt godt vare på bilen, og virket ikke som noe racer akkurat. Bilen er også automatgir, så det er begrenset hvor mye julig den kan få også, men vil man jo mishandle den klarer man jo det uansett. Så... hvor mye har dette å si for videre drift av bilen? Er dette et sikkert tegn på at bilen faktisk er kjørt hardt? Alt annet på bilen virker veldig tight og fint og den har fulgt _samtlige_ servicer (senest Inspeksjon 2 for under 2 mnd siden) uten noe utenom det vanlige registrert. Uflaks rett og slett?
  14. Ja, det var det da. 1. Jeg ba dem ringe meg om det var noe store saker, de sa de skulle ringe uansett når de fant ut hva det var. Jeg ringte dem i morrest bare for å fortell dem hva jeg så i oppkjørselen min (se bildet), og da kom det fram at de allerede hadde bestilt opp deler og greier, og jeg fikk prisen levert ved en tilfeldighet. 2. Jeg får ikke flyttet bilen, for etter å ha stått og lekket i 2 dager på verkstedet så er den vel tilnærmet tørr for olje. Man får vel det som fortjent kanskje? Bor i Bærum og kjører BMW, de tror vel automatisk at 20k ikke er noe å ringe om?
  15. Ja, dette ble jo en morsom affære. Lekkasje i stort sett alt som er av pakninger i og rundt motor. 10-20k i reparasjoner og 2 uker ventetid. Wohoo. Det var takk og farvel til den sommerferien. Si meg, hvor vanlig er slikt på en 2000 modell som er kjørt 100 000 km?
×
×
  • Opprett ny...