Gå til innhold

Cerik

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Bergen

Cerik's Achievements

  1. Endelig er bilen i orden og feilen funnet. Defekt AGR ventil og en tilhørende ventil pluss hull i vakuum slange. Endelig er bilen tilbake i god gammel form igjen.
  2. Mitt problem begynte da Jæger i Bergen ikke byttet veivhusfilter på min under service selv om jeg ba spesifikt om det. Problemet er vel at man bør ta service litt oftere enn intervallene. En ting som går igjen er tilsoting og kosing av innsuget. En tidligere BMW mekaniker sa til meg at tok man service en gang i året så holdt bilen bra.
  3. Insuget ble vasket med mildt såpevann. Vet ikke om insugsmanifolden ble tatt av og rengjort skikkelig da jeg ikke var til stedet hele tiden. Har vært under bilen og sjekket om katalysator er løs men det virker ikke slik. Mulig det er innsugsmanifolden som er problemet her. Bilen har blitt bedre nå når det har vært kaldt og blitt varmt igjen men nå setter kulden inn og da er den blitt mer trøblete. Så mye tyder på at problemet mitt ligger der. Ser ikke vanskelig ut å plukke av innsugs manifolden og legge den i diesel eller noe får å få den ren. Er det noe jeg må passe på? Er det noe moment på tiltrekking? Tenkte jeg skulle ta den for meg i helgen.
  4. Da har bilen vært inne for diagnose og de fant ingenting der. Fikk snike mellom noen kunder bare for å få sjekket bilen så noe særlig feilsøking fikk de ikke gjort, annet enn diagnose. Så da får jeg krype under bilen når den er blitt kald og sjekke om katalysatoren er løs. Får begynne et sted....
  5. Bilen har ikke partikkel filter. Den går videre på flat mark eller nedover bakke og det er bare periodisk at den henger. Spesielt ille er det om jeg har kjørt den varm og så stoppet i ti minutter for så starte opp å kjøre videre. Det kommer godt med svart røyk av den av og til når den "løsner" og jeg drar på. Nye LMM skal være kodet i følge han som gjorde dette. Får vel ta meg en tur å få diagnose på den så håper jeg at det ikke er blir for dyrt.
  6. Har en 2004 model 320d som går merkelig. Greit nok at merkeverksted påsto at de skiftet veivhusfilter ved siste stor service noe de ikke gjorde. Resultat var nedsotet innsug. Har rengjort innsug og EGR ventil samt byttet LMM ventil og veivhus filter. Nå går den som den skal når den er kald men når den blir varm så begynner problemene. Får ikke høyere turtall en 3000. Da er det full stopp i 1, 2 og 3 gir men det gir seg etter litt kjøring. Begynner å bli en smule frustrert så trenger absolutt tips.
  7. Hadde samme problemet på min 320DT 2004 modell . Det viste seg at det var mye sot i systemet, men hoved problemet var at veivhusfilteret var helt tett. Dette skulle vært byttet på service hos merkeverksted i vår men ble ikke gjort. Betalt skulle de ha for det men å skifte det gjorde de ikke.
  8. Du kan finne ut alt om softwaren her. http://www.x5world.com/navigation-system/28629-v29-1-has-been-released-now-available.html
  9. Gikk til anskaffelse av BMW 320DT 04 modelli vinter. Er meget fornøyd med bilen til nå. Nå har det kommet en summe lyd fra venster bakhjul. Det begynner når jeg kommer opp i 40-50 km/t som en dyp brumming. Når hastigheten øker så øker lydens frekvens og blir lysere. Akkurat som om dekket skulle ta borti noe. Men det har jeg sjekket at det ikke gjør. Lyden er der både med vinter dekk og sommerdekk. Noen som har noen ide om hva dette kan være?? Hilsen fersk frustret BMW eier.
  10. I dag fungerte plutselig telefonen mye mer stabilt. Kan være min oppfører seg likt. Får avvente å se. Takk for tipset.
  11. Er ny her på forumet. Er blitt den stolte eier av en e46 320DT 04 modell. Problemet mitt er at jeg får ikke paret mobilen min SE K800i med telefonen i anlegget. Det er en 16:9 navigasjon med bluetooth. De kobler seg sammen men så kobler telefonen av igjen. Etter en liten stund kobler de seg av og på med et minutts mellom rom. Er det noen som har noen tips?? Ganske frustrerende.
×
×
  • Opprett ny...