Gå til innhold

sindrebrun

Medlem
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

sindrebrun's Achievements

  1. ja regner med det er radiatoren til varmeapparatet:S ikke noe å gjøre med det nå så det får bli kollektivtransport i stedet:( gidder ikke fylle på rettningsmasse da det er kjent for å ødelegge mer en det reparerer...hullet virker dessuten for stort til at det vil gå. Blir nok å få tak i en ny radiator på en vrakhandler eller noe(kostet jo over 3000 på gsbildeler) Er det noen som har en radiator liggende så ta kontakt..
  2. Jeg har fått damp i ventilasjonsluften på 520'n min. Når motoren blir varm fosser bokstavelig talt store mengder damp inn i kupeen og dugger ned alle vinduer på et øyeblikk!:S Hva kan gjøres? Første turen etter at oljen og pluggene var byttet begynte ventilasjonsluften å komme inn i veskeform. Tenker det kan være varmeveksleren for varmluften da det lukter litt kjøleveske av den. Noen forslag på hurtigrep? Skal kjøre 90 mil på mandagsmorgen så her gjelder det å finne på noe raskt!
  3. JAAAAAA!!!! Det gikk! fantastisk! takk til jolly som hadde oppskrifta:D Var ganske enkelt når man viste hva man skulle gjøre. Trengte ikke å ha av svinghjulet. Jeg løsnet servopumpa og da var det bare å rikle litt så kom den rett ned:D Måtte jekke opp motoren litt for å få den over traversen men det var pice of cake. Må virkelig få tak i den boka der ja! Har en haynes-bok selv men det står ingen ting om M50 motorer der. Uansett, nå er bunnpakninga på plass så nå er det bare å ta siste strammingen av bolene til toppen og sette på toppdekselet så blir det prøvetur:D Håper at slipinga av toppen har gitt meg litt ekstra gamp
  4. Er ikke en pumpe som står der, er nivå-sensor. Det skal gå fint å gå klar av olje-pickup, gikk helt fint på min når jeg tok av bunnpanna. Har gjort det på både b20 og b25 uten problemer... Merkelig, da jeg også har en b20 motor.. Måtte du ta av svinghjulet for å få den løs? I så fall hvordan gjorde du det?
  5. ok, jeg har iallefall ingen ting i det hullet. Ingen triks for å løsne panna fra hva det nå enn er som holder den altså?
  6. jo takk, har sett på den men den sier ikke så mye, har dessuten ikke en slik oljepumpe som vist på bilde. Har skrudd av luka under bunnpanna der oljepumpen er stukket inn i følge tegningen men det er bare et hull:D ingen pumpe der i allefall.
  7. Jeg har har nå ligget å riklet på bunnpannen i min bmw e34 520i med M50 motor 3 timer uten å få den løs. Begynner å bli mektig iritert! Har løsnet alle boltene rundt hele veien slik at den kan vris litt til sidene og kan også dras ned ca 1,5 cm på hver side (en side om gangen). Men det er noe inne i panna som sitter fast! (oljepumpe?) Har fått tips om å jekke opp motoren men det er ikke det som er problemet fordi panna kommer aldri så langt ned at styrestag, bro osv. tar bortig. Jeg hører at når jeg drar i panna så kommer det et "klunk" fra inni panna som at det er noe metall som krasjer... Ringte bmw-verkstedet i steinkjær og de sa jeg måtte ha av det store sorte tannhjulet for å så dra panna frem? Men det hjulet sitter jo bom fast! Finnes det noen BMW-ekspert der ute som har peiling?
  8. Hei! Jeg er interessert! Er det mulig å legge ut et bilde av dørene! begge sider takk:)
  9. Målte tempen på kjøleveska å fant at den var 87 grader. Ganske perfekt med andre ord. Men jeg synes fremdeles bensinforbruket er temmelig høyt! Har ikke vært under 1,5 på mila på forsiktig blandakjøring. Hvor mye bruker deres biler egentlig? Da snakker jeg ikke om hva econometeret viser altså, men en tankt bensin / hvor mange mil kjørt!
  10. Fantastisk med så mye tilbakemeldinger på så kort tid! Ja, det er meg fra Sortland! Hvem er du? Jeg har som sakt byttet termostaten for en måned tid siden. Men kan det være at den termostaten jeg har fått er beregnet på et varmere klima? Siden bilen er bruktimportert fra Tyskland... Har kjent at slangene og radiatoren blir varm ja, men har ikke målt tempen i ekspansjonstanken... Hvor varmt skal det være da?
  11. Er plaget med et litt for høyt bensinforbruk på min E34 91mod 520i. Den ligger på 1,5-1,7 på småkjøring nå om vinteren og ca 1 liter på langkjøring. (normalt?) Har kommet frem til at det kanskje kan ha å gjøre med at motoren aldri blir ordentlig varm! Tempnåla stopper ca halvveis på vei til normalen(altså på streket før rett opp)! Uansett hvor lange turer jeg kjører blir den aldri varmere enn det! Har forsøkt å bytte termostat og å kjøre med papplate fremfor radiatoren men uten hell! Noen som vet hva dette kan skjyldes
×
×
  • Opprett ny...