Fant ut tidlig på mai no at bila mi kunna trængt en oppussing, så da tok æ på mæ storjobben me d å fikse den opp, satt den inn på verksted å tok mæ tid om kveldan etter arbeid å jobba me bilen, tok litt tid men var absolutt vært å bruke tid å penger på=D
Ta en titt nedover sia å se på hele prosessen med pimpinga av bila mi=D
Traversfestet har blitt revet løst og løsnet fra gulvet, så her er det noe
sveising og gjøre..
Endel demontering blir det på bilen ivertfall:)
Hær skal alt av..
Bakluke full av rust? ja noe sånt ja...
Bulker må sparkles og slipes.
Bakskjærmen må trekkes ut nesten 3cm og hær e det ganske så stivt å trækk, endel hull ble d med bulkfiksen =P
Rustbehandling e vell det viktigste av alt på en lakkjobb så viktig å behandle som man skal;)
Masse handlevogns bukler :@ siste gangen æ parkere helt inntil ingangsdøra på kjøpesenteret ivertfall.
Etter retting å påleggelse av syre kommer sparkeljobben.
mye sparkel å mye sliping:P
Etter litt sliping ser alt bedre ut:)
Selvfølgelig var den andre hjulbuen bulkete også. =)
Ut å innvendig fiksing;-)
Etter å ha slipt og maskert alt som skal grunnes la æ på grunning å fyller;)
No må all fyllern klosses strak og slipes til lakk:)
Dører må av, må jo lakkere innvendig også
Mye jobb=/ men fortsatt mye som gjenstår..
Da va det på tide å fikse alt under bilen.
Løsnet bakstillingen, kapper ut det gamle ødelagte stålet og gjør klart til og legge inn nytt:)
Må surve stålet rent så man kan legge ny sveis mellom platene og festet til bakstillinga.
Sveiseutsyret står klart og venter på å bli brukt:)
Der er festebraketten sveiset fast og primet. (rustbeskytett)
Litt lite bilder som ble tatt, men hær er det kappet ut ny plate, formet, sveiset fast, grunnet, lagt på fugemasse, lakk, bodyshoultz,inn og utvendig vokset. så nå skal det være rustbeskytett og skikkelig gjort.
Etter en runde med klossing og sliping av fyller og bil vart det klart får maskering og lakkering.
Siden bilen blir 2 farget tar vi taket og bakluken først.
Fornøyd med shinen dær ja;)
Se så blankt;D
Mye som gjenstår enda.
Sideskjørt, en pappeske full av listværk og diverse..
Cirka no slikt ja =P
Dører må jo renses og slipes de også=D
Bilen er ferdigmaskert og klar får lakkering;)
Siden fargevalge mitt havnet på en egenkomponert perlemor farge må æ ha en lys bunnfarge, derfår mått æ lakker hele bila hvit før æ kunna lakker hovefargen.
Masse lakk som skal blandes så det er bare og finne fram storbøtta =D
Fargen ser litt blass ut på bilder men er sinnsykt rå i solen og dagslys.
Veldig fornøyd med fargevalget ivertfall.
Fangerne måtte jo få farge de også
Ferdig lakkert;D nå begynner det å ligne på en bil vettu;)
En stykk STOR delelakkering, men heldigvis er boksen stor og rommer mye=)
Brukbare høytalere er montert og klar for sammensetting av bil også
Fangere dører og speil et ferdig montert, endel igjen men det skal vi nok få til=D
Senking er viktig;D
Der nærmer det seg slutten, fått må hjulene, senken så bra ut, nye
baklys og m3 speil, en hel del med andre ord.
Endelig hjemme igjen med bilen, mye arbeid men absolutt værd det.
Etter en hel dag med vasking og rensing av interiør og montering av noe frontlys er bilen klar får veien, og ut og møte gutta;D
Bilens første treff/utstilling=D
Treffet arrangør er Gauldal gatebil og hadde et fenomentalt treff på Støren 27.6-09.
Hær va æ med Planethifi og arrangserte DB Drag, bila mi spilt utrolige 143,1 Db nåkka æ si mæ meget fornøyd me:) som alle vet e det ikke lett å spill høyt i en bmw sedan. dette grunna isolering av bagasjerom.
Vente no kun på mitt Carbon hood så e bilen komplett;D