Gå til innhold

into

Medlem
  • Innholdsteller

    7
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Hardanger

into's Achievements

  1. Fant problemet, tur ledningen var montert i det øverste røret inn mot varmeapparatet, dermed ble returledningen tilbake til termostathuset liggende nederst og derfor ble ikke varemeapparat- radiatoren skikkelig luftet. Her har jeg blingset når motoren var ute for en måned siden. Med montert sirkulasjonspumpe så virker den som aldri før. Ellers tak for gode råd.
  2. Ja, mener at jeg har luftet skikkelig. Det har aldri vært problem tidligere. Men, bør kanskje ta en runde til med fronten opp i en bratt bakke.
  3. Har en E30 325ix facelift 88 mod. Byttet vannpumpe, kjøpte uorginal og mistet samtidig varmen i kupeen. Så den var noe innsnevret i utløpet, mulogens støpefeil. Mistenker derfor at den nye vannpumpen har mindre sirkulasjonseffekt fordi bilen gir noe varme før den kommer opp i vanlig driftstemperatur. Med en gang bilen har driftstemperatur (og antageligvis termostat åpner og pumper alt vannet gjennom radiator) blir det helt kaldt i kupeen. Blåste med trykkluft gjennom varmeapparat registeret og det virket til å være gjennomstrømning, i hvertfall ikke tett. Ventil ser også ut til å virke, den slår når en vrir på tempregulatoren. Har satt inn en elektrisk sirkulasjonspumpe fra en E39 uten at det hjalp. I følge skissen på http://bmwfans.info/parts/catalog/E30/4 ... ter_hoses/ forsynes varmeapparatet fra uttaket bak på motoren. Er det riktig? Er det noen som har vært borti lignende?
  4. For å legge ved bilder kan du ved å registrere deg på eksempelvis http://s170.photobucket.com/ lage din egen web foto album. Du laster der opp de fotoene du vil ha ut i foraet. Når bildene ligger der får de en IMG Code som du kopierer og limer inn i meldingen du skriver. Hvis du fortsatt lurer send en PM så kan vi ringes.
  5. Hei, takk for velkomsten. Har holdt på siden høsten 04 med restaurering. Går litt i rykk og napp. Sveist veldig mye og bilen er nylig lakkert igjen i orginalfarge. Motor er montert og bilen prøvekjørt uten vinduer og seter i. Tar mål av meg å få den på veien i løpet av sommeren. Den konkurerer litt med båtlivet som starter rundt påske. Holder forresten til i indre Hardanger, mellom Odda og Kinsarvik. Er du i distriktet ta kontakt..
  6. Noen bilder til fra før restaurering startet.
  7. Har også et 645csi prosjekt. Kjøpte den 2004 og avskilta den om høsten og startet rustsveis og overhaling. 45 motoren er overhalt med PFP kam og nye bolter og 3lags pakning. . Jobber med å få den godkjent og har fått go for det hvis eg kan bevise at karosseriet tåler dette. Altså det samme som en M635csi. Håper den er klar til sommeren. Akkurat nylakkert og snart ferdig montert.
×
×
  • Opprett ny...