Gå til innhold

Gremlin

Medlem
  • Innholdsteller

    199
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Gremlin's Achievements

  1. Hei! Når jeg fikk mitt første barn trodde jeg at jeg måtte legge alt som het fin bil på vent, men det trengte jeg ikke! Løsningen ble en BMW e91, litt senket, fete hjul, mørke vinduer, sort optikk og blackline baklykter. Nå må bilen selges til fordel for noe som er litt større. Oppgitt pris er inkludert omregistreringsavgift og årsavgift for 2015! http://www.finn.no/finn/car/used/object?editAd=true&finnkode=56720053
  2. Kan jeg få det kontrollert med vinterhjul på, eller burde det gjøres med sommerhjulene på?
  3. Skal det være nødvendig å ta firehjulskontroll eller bakstillingskontroll etter at man har byttet knirkeforinger?
  4. Knirkeforingene mine ble jo byttet i sommer da de var dårlige. Mitt spørsmål er da: Har denne slitsjen skjedd FØR jeg byttet foringene? Og at bilen nå er ok? Eller kan det være noen andre foringer som har gått etter at knirkeforingen ble tightere?
  5. Kan ikke helt tro at det er hjulstillingen, da det nedslitte området er så ekstremt "bratt" og smalt. Det minner ikke om noe som har slitt mot en så slett flate som asfalten. Og det går liksom direkte fra ingen slitasje til fullt nedslitt dekk.
  6. Tok av hjulet nå. Slitasjen er så og si identisk på høyre og venstre side. Jeg fant INGEN tegn på slitasjo noe som helst sted i hjulbuen. Kan dette ha oppstått under testing av bremser feks på eu-kontrollen jeg hadde i sommer? Hjulene var helt fine i våres..
  7. Hei, Dette gjelder en 2006 E91. Hadde bilen på verksted for ca 100mil siden for å bytte knirkeforinger bak. Idag på motorveien punkterte plutselig venstre bakhjul. Når jeg går ut for å inspisere ser jeg at all gummien er skrapet bort på den innerste centimeteren av dekket og at jeg ser korden igjennom. Jeg tar en titt på det andre hjulet også og ser akkurat det samme. Er det en sammenheng mellom skaden og det at jeg byttet foringer? Jeg har ikke fått tatt av hjulene enda, så har ikke fått sett hvor det har subbet. Noen som vet hvor det vanligvis subber? Har 265-35/19 med offsett ET40. Bilen er senket med Eibach 30/20mm og bilstein dempere.
  8. Noen som vet om man kan måle "signalkabelen" med multimeter? Hvilke verdier skal man isåfall se?
  9. Husker du hvor bruddet var? Den lille ledningen er vel terminert på ECU`n. Vet du hvilken pin? Hvordan løste du problemet? Trakk du bare en ny ledning ved siden av?
  10. Det er en kontakt med tre ledninger som går til viften. To store og en liten. De to store er vel kontinuerlig strøm, mens den lille er styring. Når jeg måler på de to store måler jeg 12v. Syntes det er merkelig at diagnose sier at det er kortslutning. I mitt hode vil sikringen gå hvis det er kortsluttning....
  11. Da har jeg fått lest av diagnose. Den sa "short to negativ" på viften. Altså kortsluttning. Noen ideer for videre feilsøking?
  12. Jeg bor i Oslo. Vurderer sterkt å handle en i910 om jeg ikke finner ut noe mer iløpet av kvelden.
  13. Om man gjør om 3ADh og 3AEh fra HEX til DEC, så får man 941 og 942 (hvis det sier deg noe...)
  14. Nedtur. Jeg får ringe litt rundt imorgen å høre om jeg finner noen som kan ta en rask diagnose.
×
×
  • Opprett ny...