Gå til innhold

Jensen78

Medlem
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Profile Information

  • Interesser:
    Krokstadelva

Jensen78's Achievements

  1. Når jeg stopper bilen og tenninga er av og nøklene ute durer det fortsatt i dashen. Svak during... Hva skjer???
  2. Takker for svar! Skal prøve meg litt imorgen.
  3. Ble forklart at når kamakselføleren (samme som svinghjulsføleren på andre biler) er ødelagt og ikke gir signaler om at det går rundt vil det ikke gi noe gnist.
  4. kamakselføleren min røyk og da var bilen min sånn. Bare ett tips.
  5. Jeg har bare fire sylindre jeg... Hva med lufting av systemet etterpå? Hvordan foregår det? Hvordan er du sikker på at det er radiatoren min? Er ikke hundre prosent sikker på om det er RØD væske på den nå, men den har jevnlig vært på service på Tronrud bil Drammen. Noen som vet hva tronrud bruker for kjølevæske? Skal skru ut tappe skruen i morgen. Kommer det bare blå væske skrur jeg igjen.
  6. Skaden er allerede skjedd. Har blandet. Hvordan ser jeg at det evnt har levret seg? Lekasjen skal fikses og skal bytte kjølevæska. Sitter det en tappeskrue under radiator? Og hvor er den under blokka? Hva med termostat under skylling? den åpner seg da bare når det er varmt. Vil det ligge igjen der da eller? Hva koster dette og gjøre hos et verksted evnt. Redd for at det blir tull med lufting og har ikke mulighet for å skylle med hageslange nå på vinteren.
  7. Har hatt en mindre lekasje med kjølevæske i min 318 e46 2001mod. Kommer fra under ekspansjonstanken ett sted. Der det er bløtt iallefall. Uten og tenke meg om kjøpte jeg først ferdigblandet hos statoil og fylte etter. Da denne ble tom etter noen dager, (Ja jeg drøyde det i det lengste med og fikse lekasjen da jeg bare brukte bilen på korte butikk turer.... er LAT i snøværet) kjøpte jeg ferdigblandet på torshov. Begge disse flaskene er av den BLÅ typen. Mistenker at det er RØD på bilen... Hva er sjansen for at det levrer seg og hvordan sjekker jeg dette? Tempen på bilen er helt normal under kjøring.
  8. Har samme problemet med min e46 318i 2001 mod. Kjøpt hos forhandler i juni 2008. Er det lang reklamasjon for sånne ting? Merker at det lekker under ekspansjonstanken/påfyllingsenheten for frostvæske. Kommer ut noen ledninger der. Lekasje ved føleren? Den gule oljelampa som kommer på i ti sek etter oppstart blir jeg ikke klok på.
  9. Problemet er: bmw 318i 2001 mod Bilen gikk som den skulle igår da den ble parkert. I dag startet den i 2 sek og døde ut. Batteriet var flatt, så det er byttet nå. Prøvde og starte den etterpå, men starter i 1 sek og dør. Setter jeg bare på tenninga så spretter turtelleren litt opp og ned og det klikker i dashbordet. Hva skjer???
  10. Er 318is motorene holdbare? Lette og trimme?? Hva kan evnt gjøres? Uten turbo....
  11. Må jo væra endel s14 motorer tilsalgs. Alle putter jo inn s38 inn i e-30 m3ene sine. Nei godkjenning er nok vanskelig. Det har jeg innsett. Men ved Eu ok er det bare og bruke ei helg på og jekke nedi is motoren igjen. Men vil s14 passe nedi uten for mye mikkmakk? Begge har jo to sylindre for lite Evnt hva kan man få ut av en 318is uten turbo???
  12. Vurderer veldig sterkt og gå til innkjøp av en BMW igjen. Savner den rette kjørefølelsen. Ser det ligger endel bra 318is ute. Dette er jo knall bra biler, men er jeg helt på jordet når jeg tenker litt på og bytte til s14/B23 eller B25??? Vil gå litt utradisjonelle veier, og elsker lyden av turtallet på M3
×
×
  • Opprett ny...